måndag 22 juni 2015

Golfade

Imorgon är det måndag, sen blir det 5 dagars jobb. Golfade igår och idag. Imorgon blir det en dejt med mammsen med lite fönstershopping.

Det ska tydligen regna hela veckan. Inte mig emot. Jag fick min dos av sol och golf.
Igår blev det Ingarö skogsbanan och idag Riksten. 22 poäng igår och 31 poäng idag. Jag hade varken spelat eller tränat sen tisdag förra veckan och det märktes. Det blev en uppvärmning igår kan man säga.

Snart fyller jag år, 35(!) jobbigt att man inte känner sig en dag över 28. Eller det kanske är bra?
Det krånglar dock till det när man är inne på dejtsajter och man ser killar som är ca 30 och har skrivit i barnfältet "inga men vill ha".

Jag kanske ska träffa någon som har barn? Eller någon som absolut inte vill ha några? Men hur troligt är det att någon absolut inte vill ha några och vill jag verkligen träffa någon som aldrig någonsin vill ha barn?
Nä då är det nog bättre med någon som redan har barn. Då slipper man hamna i sitsen där han plötsligt kommer på "jo jag vill nog ha barn ändå, tack och hej".

Att träffa någon riktigt ung känns ju inte så lockande. Man vill ju kunna träffa hans vänner utan att känna sig som en gammal tant.

Jag trivs med mitt liv som singel men jag vill inte hamna där jag hamnade sist och vara singel i 5år. Det är inte meningen att man ska leva ensam, jag vill iallafall inte det.
När jag tänker tillbaka på min relation med S så var det kanon, tills hans dröm tog över och jag inte räckte till.

Man lär sig alltid av sina tidigare erfarenheter och är det något jag lärt mig så är det att inte träffa en kille med en sådan längtan till ett barn som S hade.

Det återstår väl att se antar jag.

Bye


Inga kommentarer: