Det blev ingen utgång igår, tur var väl det. Jag hade aldrig orkat jobba annars. För min del var det non stop hela dagen. Och nu är jag betydligt fattigare. Jag har äntligen köpt skiffer som ska sättas ovanför diskbänken. Det kommer bli så fint!
Vem vet jag kanske inspireras till mer
avancerad matlagning med ett fint kök.
Nu är det tv dags.
Bye
söndag 30 mars 2008
lördag 29 mars 2008
En mening på 16 ord
Efter 2 veckor av intensivt sms;ande fick jag min integritet tillbaka. En mening på 16 ord gav tydligen ett avslut. Och det var inte meningen att det skulle bli ett avslut. Om det nu fanns något avsluta. Men så blev det tydligen och jag känner mig trygg igen. Inga mer funderingar och fantasier om hur det kan vara eller bli.
Det är lätt att bygga luftslott
på ingenting.
**************************
Nu sitter jag i valet och kvalet,
ska jag ut eller ska jag sitta hemma?
Ibland är det svårt och bestämma sig.
Bye
Det är lätt att bygga luftslott
på ingenting.
**************************
Nu sitter jag i valet och kvalet,
ska jag ut eller ska jag sitta hemma?
Ibland är det svårt och bestämma sig.
Bye
fredag 28 mars 2008
Vår
Idag var det nästan vår. De flesta blir glada och alerta av vårväder. För mig är det precis tvärtom. Just idag känns inget kul. Helst vill jag bara ligga i sängen och sova förbi helgen. Jag vet inte varför det är så men så fort de första tecknen på våren kommer fram känner jag hur melankolin drar över mig och jag vill bara gömma mig. Men det går nog snart över.
Kanske behöver jag komma ut lite mer. Jag har blivit ohälsosamt osocial.
Tillsvidare kanske Daft Punk kan pigga upp mig.
Bye
Kanske behöver jag komma ut lite mer. Jag har blivit ohälsosamt osocial.
Tillsvidare kanske Daft Punk kan pigga upp mig.
Bye
torsdag 27 mars 2008
Nyhet
Igår fick jag en fantastisk nyhet. Jag blev så glad att jag gick omkring och log i säkert 15 min. Jag hade sökt en tjänst på mitt jobb. Och igår fick jag beskedet att jag fick den. När chefen ringde mig var jag helt säker på att det skulle komma ett nej. Istället säger han "tjänsten är din om du vill ha den". Strax därefter fick jag ett samtal från jobbet, det visade sig att det var kris, så jag fick hoppa in och jobba kvällspasset. Vilket var helt ok. Jag hade ändå inte något bättre för mig. Visserligen hade jag tänkt och träna. Så för säkerhetsskull tog jag med mig ryggsäcken, och konstigt nog lyckades jag ta mig till wasa efter jobbet. Det blev 15 min snabb promenad. 20 min styrka och 10 min cross training. Jag var ganska stolt efteråt.
Idag vaknade jag med tryckande huvudvärk på höger sida om huvudet. Men efter lite frukost börjar den nu släppa.
Jag ska strax bege mig till jobbet för ett möte, sen blir det fika med K;o.
Bye
Lyssnar på; Anthea- Deeper
Idag vaknade jag med tryckande huvudvärk på höger sida om huvudet. Men efter lite frukost börjar den nu släppa.
Jag ska strax bege mig till jobbet för ett möte, sen blir det fika med K;o.
Bye
Lyssnar på; Anthea- Deeper
tisdag 25 mars 2008
måndag 24 mars 2008
Påskdag
Jag hade en perfekt påskdag igår. Var först hemma och bara tog det lugnt, åkte hem till mina föräldrar där vi tillsammans åkte till min faster. Där vi åt god mat och umgicks. Jag var helt färdig när jag kom hem och somnade strax efter 23. Nu sitter jag här och har lite ågren över att ledigheten är slut. Ska strax bege mig till jobbet. Men å andra sidan så är jag ledig onsdag och torsdag. Det är inte helt fel.
Bye
Bye
lördag 22 mars 2008
Medelpass
That´s it! Inga fler medelpass för min del. Det var såååååå trååååååkigt! Jag visste inte var jag skulle ta vägen. Tråkiga steg, trist musik och alldeles för mycket folk. Man ska ju bli glad av träning, inte irriterad och less.
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)

