Idag skulle vi tillbaka till sjukhuset för embryo återföring. Vi hade tid kl 11, 7.55 ringer mobilen. Då är det från sjukhuset där de meddelar att det inte blivit någon befruktning. 10 ägg plockades ut och inte ett enda blev befruktat. Att vi blev knäckta är ett understatement. Kl 15 ska läkaren ringa och berätta lite mer om varför det har blivit så och hur vi ska gå vidare.
Gå vidare.
Gå vidare?
Våra tre försök är förbrukade.
Jag har nu mailat till Carl von Linné kliniken.
En privat klinik där ett försök kostar 27000:-
Det känns fruktansvärt tomt nu.
All nässpray, alla sprutor, väntan och förväntningarna.
Folk blir gravida till höger och vänster, gör abort, tar inte hand om sina barn, vill inte ha barn.
Och här är vi, med ett fint hem, en stabil ekonomi, mycket kärlek och två år senare, på ruta ett.
Nu ska jag iväg till jobbet.
Bye
torsdag 13 december 2012
tisdag 11 december 2012
Ä.p
Idag gjordes ä.p. Jag har mest legat i soffan hela dagen sen vi kom hem. Det gick ganska bra, det blev 10 ägg och om det blir några embryon så blir det insättning på torsdag.
Skönt att slippa nässprayen och sprutorna.
Nu är det bara att vänta,
känns väldigt bra att ha en resa att se fram emot.
Om exakt en månad åker vi till Thailand och Bonita flyttar till H.
Ta en paus från vintern och ligga och lata sig med en bra bok på stranden.
Och en vattenmelon shake, Jag hoppas vi får fint väder.
Bye
Skönt att slippa nässprayen och sprutorna.
Nu är det bara att vänta,
känns väldigt bra att ha en resa att se fram emot.
Om exakt en månad åker vi till Thailand och Bonita flyttar till H.
Ta en paus från vintern och ligga och lata sig med en bra bok på stranden.
Och en vattenmelon shake, Jag hoppas vi får fint väder.
Bye
fredag 7 december 2012
Home alone
Jag är home alone ikväll. S är på kryssning med jobbet. Jag tog en promeniss med S syrra efter jobbet, sen har jag legat i soffan och haft seriemaraton. How I met your mother och 30 rock. Skönt att ha sådana kvällar ibland. Imorgon blir det jobb i 5 h sen är det helg.
S fick sin födelsedagspresent redan i onsdags, jag kunde inte hålla mig. Han fick verktygslådor och i dem låg det biljetter till Iron maiden som spelar i sommar på friends arena.
Och idag som är hans födelsedag fick han biografin om Bruce Springsteen.
Det är alltid lika kul att ge presenter.
Meningen var att vi skulle ha kalas för honom på söndag, men vi kom fram till att det inte går att bjuda hem folk i vårt kaotiska hem. Det ser verkligen inte klokt ut. Men så småningom blir det ordning och reda.
Jag var på Akademiska igår och det såg bra ut.
Nästa vecka blir det ä.p och sen får vi se om det blir någon insättning.
Det var iaf inga problem att ta ledigt från jobbet.
Jag har berättat för min chef nu att vi går igenom IVF, lika bra att vara öppen med det.
Finns egentligen ingen anledning att hålla något sånt hemligt.
Inte när det inte är första gången man gör det.
Bye
S fick sin födelsedagspresent redan i onsdags, jag kunde inte hålla mig. Han fick verktygslådor och i dem låg det biljetter till Iron maiden som spelar i sommar på friends arena.
Och idag som är hans födelsedag fick han biografin om Bruce Springsteen.
Det är alltid lika kul att ge presenter.
Meningen var att vi skulle ha kalas för honom på söndag, men vi kom fram till att det inte går att bjuda hem folk i vårt kaotiska hem. Det ser verkligen inte klokt ut. Men så småningom blir det ordning och reda.
Jag var på Akademiska igår och det såg bra ut.
Nästa vecka blir det ä.p och sen får vi se om det blir någon insättning.
Det var iaf inga problem att ta ledigt från jobbet.
Jag har berättat för min chef nu att vi går igenom IVF, lika bra att vara öppen med det.
Finns egentligen ingen anledning att hålla något sånt hemligt.
Inte när det inte är första gången man gör det.
Bye
måndag 3 december 2012
Renoveringskaos
Det är renoveringskaos hemma. S renoverar köket och allt är i en röra. Matbordet är i vardagsrummet, skåp och lådor är spridda i olika rum och jag får äran att diska för hand. Ilandsproblem ja men när till och med jag blir stressad av oredan är det illa. Annars är det fint. Jag tar menopur varje kväll och om tre dagar ska jag till akademiska och ta en titt på hur det har utvecklats sig.
Hoppas allt går bra.
Bye
Hoppas allt går bra.
Bye
onsdag 28 november 2012
Heldag
Idag har jag haft en heldag med mamma. Vi var i Sollentuna centrum och i Stinsen. Mycket trevligt. Nu blir det jobb i fyra dagar innan nästa ledighet. Då ska jag nog åka till Kista och köpa de sista julklapparna.
Idag har jag börjat med sprutorna. Det gick bra, lite krångligt med vätskorna men jag fick till det.
Det känns ju inte så naturligt när man sitter med tre kanyler, en liten behållare och sen injicerar sig själv i magen.
För att kunna bli gravid.
Men någon gång i framtiden
kanske jag också
kan bli det.
Bye
Idag har jag börjat med sprutorna. Det gick bra, lite krångligt med vätskorna men jag fick till det.
Det känns ju inte så naturligt när man sitter med tre kanyler, en liten behållare och sen injicerar sig själv i magen.
För att kunna bli gravid.
Men någon gång i framtiden
kanske jag också
kan bli det.
Bye
tisdag 27 november 2012
Förkyld
Ush jag har blivit förkyld. Hela dagen igår kände jag mig trött och hängig, men jag tvingade mig själv iväg till gympan. Och under passet kände jag verkligen att jag inte var i form. Under natten vaknade jag med dunkande huvudvärk och nu har snoret börja rinna.
Imorgon är jag ledig och då ska jag träffa min kära mamma.
Imorgon börjar jag med sprutorna också. För tredje gången..
Som jag har räknat så blir det förmodligen alkoholförbud på nyårsafton.
Vi får se, vi har tid hos läkaren nästa vecka och veckan efter det blir det isåfall ä.p.
Nu måste jag rusa till jobbet.
Bye
Imorgon är jag ledig och då ska jag träffa min kära mamma.
Imorgon börjar jag med sprutorna också. För tredje gången..
Som jag har räknat så blir det förmodligen alkoholförbud på nyårsafton.
Vi får se, vi har tid hos läkaren nästa vecka och veckan efter det blir det isåfall ä.p.
Nu måste jag rusa till jobbet.
Bye
onsdag 7 november 2012
November
Det var ett tag sen. Nu är det november och rätt vad det är så är 2012 över. Det har varit ett bra år, trots dålig sommar och ingen semester.
För några veckor sen åkte vi till Malaga och spelade golf. Jag, S och mina föräldrar. Det var riktigt trevligt, och fint väder hade vi. Men nästa gång vi åker på golfresa måste det bli en vecka, 4 dagar är alldeles för kort och intensivt när flygresan är på 4 timmar.
Igår träffade jag två gamla kollegor. Riktigt trevligt men det blev lite mycket dricka. I fredags var vi hemma hos några vänner och där blev också lite för mycket dricka. Så nu blir det en vit månad.
I måndags var jag på ett riktigt mördarpass. Cirkelpass i 1 1/2h. Man hade olika stationer där man kombinerade styrka med kondition. Kom hem helt slut i kroppen och igår kväll kom träningsvärken. Ikväll blir det nog Yoga.
Jätteskönt att ha kommit igång med träningen, även om det ibland bara blir 1 gång i veckan.
Bye
För några veckor sen åkte vi till Malaga och spelade golf. Jag, S och mina föräldrar. Det var riktigt trevligt, och fint väder hade vi. Men nästa gång vi åker på golfresa måste det bli en vecka, 4 dagar är alldeles för kort och intensivt när flygresan är på 4 timmar.
Igår träffade jag två gamla kollegor. Riktigt trevligt men det blev lite mycket dricka. I fredags var vi hemma hos några vänner och där blev också lite för mycket dricka. Så nu blir det en vit månad.
I måndags var jag på ett riktigt mördarpass. Cirkelpass i 1 1/2h. Man hade olika stationer där man kombinerade styrka med kondition. Kom hem helt slut i kroppen och igår kväll kom träningsvärken. Ikväll blir det nog Yoga.
Jätteskönt att ha kommit igång med träningen, även om det ibland bara blir 1 gång i veckan.
Bye
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)