söndag 22 april 2012

Bättre

Nu mår jag bättre, fysiskt och psykiskt. I slutet på maj ska vi till läkaren och göra upp en plan för ivf 3.
I fredags hade vi vin kväll. Och igår fick jag betala för det. Riktigt bakis var jag. Kräktes och kunde inte ens få i mig vatten. Illa, att man aldrig lär sig.
S är hos M och spacklar, sen ska vi till Bauhaus och köpa golv till vårt nya sovrum. S har gjort om ett rum som vi hade som förråd. Nu har den ett fönster och vitmålade väggar. Bara golvet som saknas så blir det ett riktigt sovrum.
I fredags var jag på intervju. De ska ringa mig om jag är aktuell för intervju 2. Hoppas hoppas.

Bye

torsdag 12 april 2012

Inlagd

Jag blev inlagd på sjukhus i tisdags. Jag hade fruktansvärda magsmärtor så vi åkte till Akademiska gynmottagningen där de har öppet dygnet runt.
Det visade sig att jag hade vätska i buken. Så jag fick ligga kvar över natten.
Mina äggstockar var tydligen ganska stora och några blåsor hade spruckit och vätskan hade gått in i buken.
Men efter natten mådde jag bättre, men jag fortsatte blöda väldigt mycket.
Så pass mycket att mina blodvärden var väldigt låga.
Tyvärr var jag aldrig gravid, som jag misstänkte.
Och vi måste vänta för försök 3.
Min kropp måste vila och jag själv vill ta en paus så vi siktar på augusti någon dag.

Det vore fantastiskt om jag blev spontant gravid.

Jag tvivlar faktiskt på att det kan funka på tredje försöket.
Och då vet jag inte vad som händer med mig och S.
Jag kan inte se oss tillsammans så länge till faktiskt.
Han kan inte tänka sig ett liv utan barn.
Och ett liv med mig kanske blir utan barn.

Ush!

Bye

måndag 9 april 2012

Ivf nr 2

Vi har gått igenom ivf nr 2 och det verkar bli misslyckat igen. Idag är jag inne på ruvardag 12 och fick en blödning. Ska ta graviditets test på söndag, men jag tror att det är kört tyvärr.
Jag sa till S förut att om det inte funkar den här gången så vill jag ta en paus. Och försöka en tredje gång efter sommaren.
Och så får det nog bli för jag orkar inte proppa i mig en massa hormoner för att sen bara bli besviken.

Att det ska vara så lätt för vissa och nästan omöjligt för andra.

Det värsta är att jag sen kommer bli tvungen och lämna S.
Varför ska han leva i ett barnlöst liv när det är jag som inte kan få barn.
Jag vill inte missunna honom.

Allt känns så himla trist ju nu, vill bara sova igenom några månader nu.

Bye

onsdag 21 mars 2012

Fortfarande arbetslös

Jag är tyvärr fortfarande arbetslös och för att få tiden att gå har jag börjat träna. Jag tränade i torsdags, igår och idag. Ska nog åka imorgon förmiddag också.
Jag har sökt en hel del jobb och hoppas att någon nappar snart för det är inte kul och gå runt hemma. Jag försöker verkligen vara positiv och tänka på att allt har en mening men just nu är inte självförtroendet på topp tyvärr.

Bye

måndag 12 mars 2012

No job

I´ve got no job. För ca 3 veckor sedan hade jag ett möte med mina chefer och de tyckte att jag hade varit disträ och inte tillräckligt serviceinriktad. Så jag skulle skärpa mig. Vilket jag gjorde, tyckte jag. I måndags hade jag ett möte med min närmsta chef och hon tyckte att jag hade ansträngt mig. I onsdags fick jag veta att min provanställning inte skulle bli en tillsvidareanställning. Jag skulle ha jobbat i helgen men jag sa att jag inte ville det. Jag har nu varit arbetslös i 5 dagar och har redan tröttnat. Det är jättetråkigt och gå hemma, och jag hoppas verkligen att jag får ett jobb snart.
Suck!
Man känner sig verkligen misslyckad.
31 år och arbetslös.
Jippie!

Ush.

Bye

onsdag 8 februari 2012

Gått bra

Det har gått bra. Igår bjöds det på godis och tårta och jag smakade inte ens. Vågen visar ingen skillnad men det tar väl någon vecka innan det börjar visa något. Igår var jag och träna och ska försöka hinna imorgon och på fredag. Ikväll kommer S hem. Han har varit i Sälen sedan i söndags, och jag har haft det jättetråkigt här hemma. Jag har bara suttit hemma och glott på tv. Ska bli skönt när han är hemma igen.
Otroligt egentligen hur snabbt man vänjer av sig med sötsuget.

Bye

torsdag 2 februari 2012

Illa

Nu är det illa! Vågen visar 61.6. 61.6!!!! Jag dör!
Därför gör jag upp en lite plan nu; inget godis, ingen glass, inga bullar eller kakor, läsk och chips tills vågen visar 55kg.
Det får ta hur lång tid som helst men det ska ske.
Såhär kan det inte fortsätta, gång på gång gör jag samma misstag och jag märker inte ens det.
Jag märker inte när jag börjar äta mer, när jag tappar kontrollen och tillslut visar vågen att jag har gått upp 7kg. 7kg är väldigt mycket.
Så nu blir träning och kontrollerad matintag.
Framförallt mycket träning.

Tre gånger i veckan under 2 månader.
Nonstop.

Bye