lördag 29 oktober 2016

Ledig

Idag har jag varit ledig. Jag kommer ha tre helger på rak som jag får vara ledig då det är alla helgona helgen nästa helg. Idag passade jag på att åka till en bilfirma och titta på leasing bilar. Det slutade med att jag skrev kontrakt för en ny bil. Om två veckor får jag hämta min nya svarta polo. 2145:- kommer jag betala i månaden och då inkluderar det service, försäkring och vinterdäck.
Ska lägga ut min lilla bil på annons så fort jag lämnat in den på tvätt. Och byta vindrutan som har en ganska stor spricka.
Har länge tänkt på att köpa en ny bil men efter mycket om och men räknade jag på att det kostar nästan lika mycket att leasa och då får jag en helt ny bil istället.
Känns jättekul. En tidig julklapp till mig själv kan man säga.
Ikväll ska jag träffa en kollega. Vi ska ut och drick vin och öl.
Först ska vi ses hemma hos henne. Ska göra mig iordning snart.

Bye

Inga kommentarer: