onsdag 9 november 2011

Idag är jag ledig, har lämnat bilen på service så jag är strandad hemma. Jag har haft i bilen i två år och jag har aldrig servat den. Så innan vintern kommer tänkte jag att det kan vara bra och göra det. Femtusen kr fattigare kommer jag bli. Det är dyrt att ha bil.

Jag blev lite besviken på mitt jobb häromdagen. Vi var ett gäng som skulle börja jobba heltid, 75% med det vi gör nu och 25% inom en annan avdelning. Vi hade möte om det förra veckan och nu i måndags hade vi ett till möte, där cheferna sa att det inte blir något med den andra avdelningen.
Så himla trist. Sanningen är ju att jag klarar mig inte på en 75% lön.
Visst jag har sparpengar, men det kontot ska öka inte minska.
Jag hoppas verkligen det löser sig snart.
Jag känner mig för gammal för att flaxa runt bland jobb.
Annars är allt bra.

Bye

Inga kommentarer: