onsdag 24 december 2008

Och så var man hemma

Kl är 05.50 och min kropp tyckte det räckte med sömn, vi kom hem igår strax före 18 och blev hämtade av mina föräldrar. Vi har haft det jättebra! Bilder kommer sen. Vilka stränder. Men resan dit var ingen lek. Sitta på ett plan 10-11 timmar räcker men då var vi inte ens framme. Från Bangkok väntade ett flyg till Tratt som tog 45 min, sen var det buss, båt och buss igen, och det tog kanske 2h.
Men sen var vi framme och vilket boende! Vi bodde på Tropicana resort och den kan jag verkligen rekommendera om man ska till Koh Changl . Den ligger vid Klong Prao beach som jag personligen tycker är något finare än White Sand Beach. Men den bästa stranden var Lonely Beach, dit åkte vi några gånger med hjälp av taxi och det tog ca tio minuter från vårt hotell.
Vi passade på att åka till Koh Mak också. En ö utanför som tog ca 2h med båt, där stannade vi två dagar och det kan jag säga att det var en dag för mycket. Vi bodde på Monkey Island, en resort med flera bungalows i olika storlekar som i stort sett alla försäljare rekommenderade. Vi valde det näst bästa, med AC, dush och wc utan varmvatten, fy vad skabbigt det var! Vi kom dit på söndag och på måndag tog vi en snorkling tur och när vi kom tillbaka var vi tvungna att stanna en natt till för det fanns inga båtturer tillbaka till Koh Chang. Vi kunde inte varit gladare av att komma tillbaka till Koh Chang. Resten av veckan låg vi vid poolen och latade oss. Jag hann läsa två böcker på tre dagar.
I natt kändes det tomt och ligga ensam i sängen. Idag är det julafton och jag har 10 julklappar att handla. Kul, verkligen. Tur att man vaknade tidigt, ska passa på att titta på lite Californication.
Bye

Inga kommentarer: