Semestern kom och gick och imorgon börjar jag min andra arbetsvecka. Det var en bra semester. Jag var hemma en vecka, i Palma en vecka och hemma en vecka. Den veckan jag var i Palma var det tydligen regn hela veckan i Sverige så jag hade tajmat in det ganska bra. Vi hade en supermysig resa jag och mamma. Solade, badade och drack sangria varje dag.
Jag sprang midnattsloppet också. Tyvärr klarade jag inte mitt mål under 60min, sprang på 61.30.
Igår sprang jag tjejmilen, målet var åter igen under 60. Gick bet på 20 sekunder. Sprang på 60.19. Det kändes lite surt. Nu ska jag ta revansch på Hässelbyloppet om en månad. Förra året sprang jag på 58.11 så det borde gå att springa under 60min. Den banan är mycket plattare.
Vi får se hur det går.
Imorgon börjar min löpargrupp igen, varje måndag i 12veckor träffas vi och springer tillsammans. Det ska bli kul.
Planen är att springa på måndagar, gymma på onsdag och springa intervaller på jobbet på fredagar. Då blir det träning 3ggr i veckan. Precis lagom.
Igår var jag på kräftskiva med en kollega ute i norrtälje, det var trevligt. Idag skulle jag golfa med mamma och pappa ute i Norrtälje. Jag spelade 4hål men sen började det regna och blåsa så jag gav mig av och åkte hem istället.
Nu ligger jag i sängen och slappar med Bonita vid min sida.
Bye
söndag 4 september 2016
tisdag 9 augusti 2016
Semester
Nu har jag semester. Som jag har väntat och längtat! Tyvärr har jag inte lika tur med vädret som jag hade förra året. Just nu blåser det och det är bara 16grader. Därför har jag bokat en resa till Mallis. Jag och mamma åker nu på söndag och blir borta en vecka. Det ska bli jätteskönt. Det är 29grader där nu. Helt ok.
Nu på lördag ska jag springa midnattsloppet. Jag har tyvärr tränat för lite. Skulle ha sprungit igår men blev lat. Jag beställde en sängram från Ikea som kom igår. När jag började sätta ihop den insåg jag att jag inte kunde göra det själv, så jag sms;ade pappa och eftersom hans bil inte var ok så fick jag hämta honom. Vi satte ihop sängramen och sen åkte vi till Sickla och åt. Jag var hemma strax efter 18 och då var jag alldeles för mätt och seg för att ta mig ut på en springrunda. Idag känns det inte så peppande med tanke på vädret. Jag får se hur gör jag gör. Jag kanske tar mig ut på en 5-6km runda iaf idag eller imorgon.
Bye
Nu på lördag ska jag springa midnattsloppet. Jag har tyvärr tränat för lite. Skulle ha sprungit igår men blev lat. Jag beställde en sängram från Ikea som kom igår. När jag började sätta ihop den insåg jag att jag inte kunde göra det själv, så jag sms;ade pappa och eftersom hans bil inte var ok så fick jag hämta honom. Vi satte ihop sängramen och sen åkte vi till Sickla och åt. Jag var hemma strax efter 18 och då var jag alldeles för mätt och seg för att ta mig ut på en springrunda. Idag känns det inte så peppande med tanke på vädret. Jag får se hur gör jag gör. Jag kanske tar mig ut på en 5-6km runda iaf idag eller imorgon.
Bye
onsdag 29 juni 2016
Ett tag sen
Det var ett tag sen jag skrev ser jag. Jag mår bra, fyllde år för några dagar sen. Mina föräldrar kom förbi och vi åt tårta och tacos och tittade på fotboll. En lugn och mysig dag.
Jag fick pengar i present så jag kan köpa en ny spis. Tänker göra det när jag gått på semester.
Den 8 augusti går jag på 3veckors semester. Det ska bli skönt, bara vara och spela golf. Bada också kanske. Och springa lite.
Imorgon ska jag springa intervaller på löpbandet under lunchen. Tränade på gymmet igår.
Jag sprang vårruset i maj, 5km under 28min. Sen sprang jag Sthlm 10 i juni. Målet var att springa under 60min, tyvärr stannade jag efter 5km och efter 6.5km. Jag kom in på 60.46. Det var lite surt. Nästa lopp är midnattsloppet i augusti. Då är målet under 59min. Det borde gå om jag inte stannar. Jag sprang Hässelbyloppet förra året på 58min. Den banan är iofs mycket plattare. Men under 59 är nog inte helt omöjligt. Jag måste börja springa längre distanser så kroppen vänjer sig och man inte springer in i en vägg efter 5km som jag gjorde på Sthlm 10. Det var ett roligt lopp, man sprang runt Riddarfjärden.
Ska försöka komma ut på en runda i helgen.
Bye
Jag fick pengar i present så jag kan köpa en ny spis. Tänker göra det när jag gått på semester.
Den 8 augusti går jag på 3veckors semester. Det ska bli skönt, bara vara och spela golf. Bada också kanske. Och springa lite.
Imorgon ska jag springa intervaller på löpbandet under lunchen. Tränade på gymmet igår.
Jag sprang vårruset i maj, 5km under 28min. Sen sprang jag Sthlm 10 i juni. Målet var att springa under 60min, tyvärr stannade jag efter 5km och efter 6.5km. Jag kom in på 60.46. Det var lite surt. Nästa lopp är midnattsloppet i augusti. Då är målet under 59min. Det borde gå om jag inte stannar. Jag sprang Hässelbyloppet förra året på 58min. Den banan är iofs mycket plattare. Men under 59 är nog inte helt omöjligt. Jag måste börja springa längre distanser så kroppen vänjer sig och man inte springer in i en vägg efter 5km som jag gjorde på Sthlm 10. Det var ett roligt lopp, man sprang runt Riddarfjärden.
Ska försöka komma ut på en runda i helgen.
Bye
tisdag 24 maj 2016
Lördags
I lördags jobbade jag, sen träffade jag min gudson. Lille Ossian. Trodde han skulle heta Anton eller Filip, men det blev en Ossian. Otippad men ganska gulligt. Han var supersöt. Som tack för att jag ska bli hans gudmor kissade han på mig.
Vi fikade och umgicks, jag, C och hennes kille. Hon är mammaledig nu så vi kommer nog ses lite oftare. I söndags var jag bara hemma. Hade tänkt och gå ut och springa men jag blev lat.
Idag ska jag springa vårruset med min vän M. Målet är under 30min och det borde inte vara helt omöjligt. I fredags sprang jag 4km på 23.56min vilket är en tid på 5.57 min per km. Vilket skulle innebära att 5km skulle ta 27.85.
När man springer lopp tar man i lite mer också. Det ska bli kul, jag gillar och springa lopp.
Bye
Vi fikade och umgicks, jag, C och hennes kille. Hon är mammaledig nu så vi kommer nog ses lite oftare. I söndags var jag bara hemma. Hade tänkt och gå ut och springa men jag blev lat.
Idag ska jag springa vårruset med min vän M. Målet är under 30min och det borde inte vara helt omöjligt. I fredags sprang jag 4km på 23.56min vilket är en tid på 5.57 min per km. Vilket skulle innebära att 5km skulle ta 27.85.
När man springer lopp tar man i lite mer också. Det ska bli kul, jag gillar och springa lopp.
Bye
lördag 7 maj 2016
Gudson
Idag föddes min gudson. Min fina vän C fick en liten son idag. Jag blir alldeles varm i hjärtat när jag tänker på det och ser fram emot att träffa honom.
Jag fick ett sms av henne där hon skrev; din gudson har anlänt.
Så himla fint.
Jag har jobbat idag och just nu ligger jag i sängen och slösurfar. Borde verkligen gå ut på en löprunda men jag har ingen lust med det. Kanske ska skjuta på det till imorgon istället. Gå upp hyfsat tidigt och ta en 5km. Sen kan jag unna mig en god brunch med E och H.
Vi har bokat Clarion på söder 13.30.
Det ska bli trevligt, det var ett tag sedan vi sågs.
Ja så får det bli.
Bye
Jag fick ett sms av henne där hon skrev; din gudson har anlänt.
Så himla fint.
Jag har jobbat idag och just nu ligger jag i sängen och slösurfar. Borde verkligen gå ut på en löprunda men jag har ingen lust med det. Kanske ska skjuta på det till imorgon istället. Gå upp hyfsat tidigt och ta en 5km. Sen kan jag unna mig en god brunch med E och H.
Vi har bokat Clarion på söder 13.30.
Det ska bli trevligt, det var ett tag sedan vi sågs.
Ja så får det bli.
Bye
söndag 1 maj 2016
Resa
Borta bra men hemma bäst som man brukar säga. Det var en supermysig resa med fint väder förutom en dag då det var kallt och blåsigt. Golfen gick sådär men det får man räkna med när man är i början av säsongen och inte hållt i klubborna på över ett halvår. Vi bodde på ett jättefint hotell med bästa frukosten. De hade verkligen allt att välja på. Jag åt yoghurt med frukt och nötter och ibland omelett och ibland mackor. Trodde att jag hade gått upp mer i vikt men de sista dagarna försökte jag hålla igen lite så vågen visar bara ett halvt kilo extra.
Imorgon ska jag hämta Bonita från pensionatet. Hoppas allt har gått bra där och att hon inte varit alltför bitchig. Jag är ledig imorgon så vi ska mysa hela dagen. Funderar på att skippa löpargruppen och bara vara hemma. Det kan vara rätt skönt.
Så får det nog bli.
Nu ska jag surfa lite.
Bye
Imorgon ska jag hämta Bonita från pensionatet. Hoppas allt har gått bra där och att hon inte varit alltför bitchig. Jag är ledig imorgon så vi ska mysa hela dagen. Funderar på att skippa löpargruppen och bara vara hemma. Det kan vara rätt skönt.
Så får det nog bli.
Nu ska jag surfa lite.
Bye
lördag 23 april 2016
Alicante
Imorgon är det dags för lite semester. Golfresa med god mat och vin står på menyn. Ca 23-24 grader kommer det vara i Alicante. Känns bra. Lämnade Bonita på kattpensionat imorse innan jag åkte till jobbet. Hon var inte så nöjd stackarn.
Sen när jag skulle åka från jobbet startade inte bilen, batteritorsk och det är inte första gången det händer. Ringde min vän C som kom förbi och startade upp den med hjälp av startkablar. Så himla snällt.
Måste försöka se mig om en ny bil när jag kommit hem. Det börjar bli dags för det tror jag.
Överväger starkt att leasa en bil istället. Får se hur det blir.
Nu är det iaf semester som väntar och det ska bli så himla skönt. Vi ska upp jättetidigt så jag sover hos mina föräldrar inatt. Pappa ska snart komma förbi och hämta mig.
Skriver mer när jag kommit hem.
Bye
Sen när jag skulle åka från jobbet startade inte bilen, batteritorsk och det är inte första gången det händer. Ringde min vän C som kom förbi och startade upp den med hjälp av startkablar. Så himla snällt.
Måste försöka se mig om en ny bil när jag kommit hem. Det börjar bli dags för det tror jag.
Överväger starkt att leasa en bil istället. Får se hur det blir.
Nu är det iaf semester som väntar och det ska bli så himla skönt. Vi ska upp jättetidigt så jag sover hos mina föräldrar inatt. Pappa ska snart komma förbi och hämta mig.
Skriver mer när jag kommit hem.
Bye
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)