Ska snart sova men tänkte skriva lite först. Idag har jag jobbat, full rulle hela dagen, märktes inte att det är sportlov för vissa, alla ska visst renovera badrum. Men det är kul, trivs superbra och hoppas innerligt att jag får vara kvar. Jag hade jättebra försäljning Januari månad så det är kul.
Imorgon ska jag träffa C, jag ska följa med henne till veterinären när hennes kisse ska avlivas, så fruktansvärt sorgligt men han fick ett långt liv och ibland kan man inte göra mer.
Jag kommer aldrig glömma när vi blev tvungna och avliva min första kisse, hon var 15 år och hade fått en massa tumörer. Veterinären sa att de kunde operera men att det inte var säkert att hon skulle överleva, så vi tog det tuffa beslutet att avliva henne och det var bland det jobbigaste jag varit med om.
Några månader senare fick vi en ny kisse men för mig var det aldrig samma sak.
Många år senare köpte jag Bonita och ibland jämför jag henne med Dice, som min första katt hette. De påminner om varandra lite grann och det gör mig glad.
Jag fasar för den dagen Bonita går till katthimlen men som de som säger alla år efter 10 är bara en bonus.
Annars är livet som vanligt, jag har börjat springa på gymmet vi har på jobbet, 3 km i 20 min och varje gång blir det mindre jobbigt. Första gången kunde jag knappt andas, jag skulle springa 20 min men orkade bara 10, gick snabbt i 5min och sprang 10 till. Andra och tredje gången sprang jag 20 min utan stopp. Nästa gång ska jag springa 25 min.
Meningen är att springa vårruset i vår som är på 5km. Målet är att göra det på 35 min.
Det ska nog inte vara helt omöjligt.
Nu ska jag sova, blir väckt hyfsat tidigt imorgon utav C.
Bye
lördag 21 februari 2015
lördag 31 januari 2015
Gamla kvarter
Snart är det februari, rätt vad det är så är det vår igen och man kan spela golf. Livet rullar på, ikväll ska jag till mina gamla kvarter och hälsa på min fd granne. Det blir vin och middag och jag blir kvar till imorgon. Garanterat exfri då han åker till Thailand idag. Jag vill också ha någon att åka till Thailand med. Eller kanske inte just Thailand men Mexico kanske.
Trivs jättebra på jobbet och hoppas verkligen jag får vara kvar.
Känner verkligen att jag har hittat rätt nu.
Igår köpte jag en fåtölj och en fotpall, har velat ha en i snart ett år och till slut bestämde jag mig. Mio hade rea så jag passade på. 3495.- för fåtöljen och 1495.- för pallen och så hemleverans för 895.- då levererar de till rummet.
Tyvärr får jag vänta ca 6 veckor på den.
Nej nu ska jag ta och städa lite sen måste jag åka.
Bye
Trivs jättebra på jobbet och hoppas verkligen jag får vara kvar.
Känner verkligen att jag har hittat rätt nu.
Igår köpte jag en fåtölj och en fotpall, har velat ha en i snart ett år och till slut bestämde jag mig. Mio hade rea så jag passade på. 3495.- för fåtöljen och 1495.- för pallen och så hemleverans för 895.- då levererar de till rummet.
Tyvärr får jag vänta ca 6 veckor på den.
Nej nu ska jag ta och städa lite sen måste jag åka.
Bye
torsdag 15 januari 2015
Januari
Oj vad länge sedan det var jag skrev! Nu är det 2015 och Januari, livet är riktigt fint. Jag har fått ett nytt jobb som jag trivs jättebra på, började där i mitten på december. Heltid i en kakelbutik. Många kollegor och trevliga kunder. Superkul helt enkelt.
Julen och nyår svischade förbi som vanligt, båda firades hos släkten.
Fortfarande singel och antar att det kommer vara så ett tag framöver, ingen som är tillräckligt intressant för att ändra på det.
Men självklart vill jag ju bli kär, men allra mest vill jag få tillsvidare anställning.
Träningen har jag kommit av med lite grann, tog lite jullov som råkade bli lite långt. Ska gå på mitt första pass på flera veckor nu på söndag.
Kommer förmodligen få rejäl träningsvärk.
Det är riktigt busväder ute med regn och slask och jättemycket is. Inte alls roligt att gå ute.
Nej nu ska jag ta och sova.
Skriver mer en annan dag.
Bye
Julen och nyår svischade förbi som vanligt, båda firades hos släkten.
Fortfarande singel och antar att det kommer vara så ett tag framöver, ingen som är tillräckligt intressant för att ändra på det.
Men självklart vill jag ju bli kär, men allra mest vill jag få tillsvidare anställning.
Träningen har jag kommit av med lite grann, tog lite jullov som råkade bli lite långt. Ska gå på mitt första pass på flera veckor nu på söndag.
Kommer förmodligen få rejäl träningsvärk.
Det är riktigt busväder ute med regn och slask och jättemycket is. Inte alls roligt att gå ute.
Nej nu ska jag ta och sova.
Skriver mer en annan dag.
Bye
fredag 21 november 2014
November
Det är slutet på November, snart är det jul. Mitt liv är riktigt tråkigt just nu, det blev ingen fortsättning på mitt jobb, vilket var väntat. Trivdes inte alls och det passade mig inte alls, så nu är man arbetssökande och dagarna bara går och går. Jag har börjat träna för att göra någonting om dagarna men det känns riktigt trist.
Man känner sig totalt misslyckad och jag känner att jag inte har åstadkommit någonting i mitt 34 åriga liv.
Allt känns faktiskt rätt meningslöst. Sökte till Willys och fick inte ens komma på intervju.
Av 12 jobb så är det två som har svarat, tack men nej tack.
Det har gått en månad som jag har gått hemma och det börjar krypa i skinnet på mig. Känns riktigt deppigt och börjar få paník.
En liten lite ljusglimt fick jag idag när jag fick tag på biljetter till Foo Fighters i Ullivi i sommar. Det ska bli kul.
Jag hoppas jag hittar ett jobb snart, typ nu tack. Så slipper jag gå runt hemma och känna mig meningslös.
Bye
Man känner sig totalt misslyckad och jag känner att jag inte har åstadkommit någonting i mitt 34 åriga liv.
Allt känns faktiskt rätt meningslöst. Sökte till Willys och fick inte ens komma på intervju.
Av 12 jobb så är det två som har svarat, tack men nej tack.
Det har gått en månad som jag har gått hemma och det börjar krypa i skinnet på mig. Känns riktigt deppigt och börjar få paník.
En liten lite ljusglimt fick jag idag när jag fick tag på biljetter till Foo Fighters i Ullivi i sommar. Det ska bli kul.
Jag hoppas jag hittar ett jobb snart, typ nu tack. Så slipper jag gå runt hemma och känna mig meningslös.
Bye
måndag 6 oktober 2014
Höst
Usch nu är det verkligen höst. Helgen som var spenderades på golfbanan. I lördags hade jag golftävling, fick 28 poäng så mitt hcp höjdes. I söndags var det sällskapsrunda med mina föräldrar och jag fick 39 poäng så mitt hcp sänktes. Och jag gjorde en eagle. Två slag på en par fyra. Det kändes fantastiskt. Nu har jag 19.7 i hcp. Förmodligen var det sista golfrundan för i år så det kändes skönt och sluta på topp.
Intervjun gick bra men de hade 20 andra som de skulle intervju. Runt den 10:e vet de mer om vilka som går vidare.
Tyvärr har jag inte sökt några andra jobb men jag har lite sparpengar om det skulle krisa.
Det ordnar nog sig.
Bye
Intervjun gick bra men de hade 20 andra som de skulle intervju. Runt den 10:e vet de mer om vilka som går vidare.
Tyvärr har jag inte sökt några andra jobb men jag har lite sparpengar om det skulle krisa.
Det ordnar nog sig.
Bye
onsdag 24 september 2014
Två månader
Hoppsan det var visst över två månader sen jag skrev. Inget nytt under solen, sommaren är förbi och nu är det höst. Tyvärr fick jag inte njuta av den varma sommaren eftersom jag jobbade. På fredag ska jag på en intervju som jag hoppas på. Vi får se. Ledig idag med tvättstuga.
Annars är livet som vanligt, ingen kärlek.
Kan ibland ångra att jag bara släppte allt och inte insisterade på att vi skulle sälja huset. Nu sitter han där med ett fint hus och flickvän. Ett hus som vi byggde upp tillsammans. Försöker och inte gräma mig för mycket om det men ibland känns det surt.
Jag borde sagt: Ska inte jag bo här ska inte du heller bo här.
Men men det går inte att vrida tillbaka klockan och allt får man väl tillbaka sen.
Gott och ont.
Hoppas jag.
Jag har blivit förkyld så idag blir det bara hemmamys med Bonita.
Kanske läsa lite och titta på någon serie.
Skriver mer på fredag.
Bye
Annars är livet som vanligt, ingen kärlek.
Kan ibland ångra att jag bara släppte allt och inte insisterade på att vi skulle sälja huset. Nu sitter han där med ett fint hus och flickvän. Ett hus som vi byggde upp tillsammans. Försöker och inte gräma mig för mycket om det men ibland känns det surt.
Jag borde sagt: Ska inte jag bo här ska inte du heller bo här.
Men men det går inte att vrida tillbaka klockan och allt får man väl tillbaka sen.
Gott och ont.
Hoppas jag.
Jag har blivit förkyld så idag blir det bara hemmamys med Bonita.
Kanske läsa lite och titta på någon serie.
Skriver mer på fredag.
Bye
söndag 6 juli 2014
Golfat
Idag var jag ledig och har golfat med min pappa, vi spelade en tävling som heter två generationer. Det gick ganska bra. Jag fick en ny putter och det gjorde skillnad. Vi hade jättefint väder och det var lagom varmt med lätt bris.
Nästa vecka jobbar jag mån-fre så det blir ingen golf tyvärr. Imorgon ska jag på dejt. En kille som jag pratat med på en dejtingsajt. Vi skrevs rätt mycket förut sen försvann han och förra veckan skrev han till mig igen.
Vi ska träffas efter jobbet och dricka vin.
Det ska bli spännande.
Inte så jättesnygg men det är ju inte allt heller.
Jag skulle ha gått på dejt igår men den killen hörde aldrig av sig. Kanske för att han ringde i torsdags och jag svarade aldrig och ringde inte heller tillbaka.
Annars rullar livet på, jag har gått upp 5kg och känner att jag verkligen vill gå ner dem. Jag har iaf börjat springa då och då. Men jag har så svårt och låta bli och äta godis och choklad.
Ska försöka med en godisfri vecka nu och börja äta mer mat. Det har blivit mycket fil och musli bara, tror jag behöver börja äta mer regelbundet och riktig mat.
Jag vägde 54 och nu visar vågen 59-60, inte bra alls!
Bye
Nästa vecka jobbar jag mån-fre så det blir ingen golf tyvärr. Imorgon ska jag på dejt. En kille som jag pratat med på en dejtingsajt. Vi skrevs rätt mycket förut sen försvann han och förra veckan skrev han till mig igen.
Vi ska träffas efter jobbet och dricka vin.
Det ska bli spännande.
Inte så jättesnygg men det är ju inte allt heller.
Jag skulle ha gått på dejt igår men den killen hörde aldrig av sig. Kanske för att han ringde i torsdags och jag svarade aldrig och ringde inte heller tillbaka.
Annars rullar livet på, jag har gått upp 5kg och känner att jag verkligen vill gå ner dem. Jag har iaf börjat springa då och då. Men jag har så svårt och låta bli och äta godis och choklad.
Ska försöka med en godisfri vecka nu och börja äta mer mat. Det har blivit mycket fil och musli bara, tror jag behöver börja äta mer regelbundet och riktig mat.
Jag vägde 54 och nu visar vågen 59-60, inte bra alls!
Bye
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)