torsdag 29 april 2010

I soffan

Sitter i soffan och konstaterar att tv3 måste ha rekord på längst reklamtid. De har visat samma reklam nu i vad som känns som en evighet, Zumbafitness. Men nu börjar programmet igen. Det alltid lika spännande och välgjorda Days of our lives. Jag har ett annorlunda schema i veckan. Jag brukar vara ledig torsdagar när jag ska jobba helg, men eftersom huset måste rustas upp ska det städas, och då ska det jobbas övertid. Och för att jag skulle ställa upp på det på min lediga dag fick jag vara ledig igår istället. Idag som skulle vara min lediga dag jobbar jag 14.45 - 23.45.
Och nu passar jag på att slappa, till Days of our lives.
Bye

lördag 24 april 2010

Huset för mig själv

Idag har jag huset för mig själv. S är ute och bowlar med några kompisar. Jag ska hämta honom sen, när han är full och glad. Själv ligger jag på soffan och har precis plöjt igenom några avsnitt av How I met your mother. Underbar serie helt enkelt.
Lördagen har varit väldigt effektiv. Promenerat, slängt skräp på återvinnings stationen, handlat vin och pantat burkar. Och till sist bytt dubbdäcken till sommardäck. Så nu vet jag hur man gör det också, inte en dag för tidigt. Jag mår bättre nu men jag blir väldigt trött av vårsolen, lite matt kan man säga. Imorgon ska vi åka in till stan och hämta mina linser, köpa present till pappa och sen åka till mina föräldrar. Det ska bli trevligt.
Helgerna är alldeles för korta tyvärr.

Bye

torsdag 8 april 2010

Vår

Det är vår på gång och jag är nog en av dem få som tycker det är lite småjobbigt. Riktigt vad det är vet jag inte men jag blir alltid lite matt när vårsolen tittar fram. Det är nästan så att jag längtar till mörkret, men bara nästan, för det ska bli underbart när man väl slipper jackan. Bara den första vårtröttheten lagt sig.
Bye

måndag 22 mars 2010

747

Jag har precis ätit middag och ska strax bege mig till träningen. Kan ju erkänna att soffan och tv lockar betydligt mer. Men nej, har man bestämt sig så har man. Hittills har det gått ganska bra med träningen, en gång i veckan har det iaf blivit. 747 på Spotify just nu, lovely.

torsdag 25 februari 2010

Long time

It was a long time indeed!
Vi kom hem för två veckor sen och det känns nästan som att man aldrig var borta. Det är fortfarande kallt och det är fortfarande massor med snö. Men det blir faktiskt ljusare. När jag åkte hem igår hade solen ännu inte gått ner, kl var 16.30. Annars är allt bra, men man längtar redan till nästa resa. Mycket vill ha mer eller vad är man säger.




Men hur kan man inte längta tillbaka till det här?

Bye

torsdag 7 januari 2010

Massage

Julen 2008 fick jag ett presentkort av älsklingen, det var en bokning med bodyscrub och helkroppsmassage. Idag löste jag in den, det var så skönt! Man går på massage alldeles för sällan, jag ska försöka gå åtminstone varannan månad. Ush mina pengar bara sinar iväg, det är inte mycket kvar på mitt konto nu, från pengarna jag fick för lägenheten. Visserligen har jag tagit körkort, köpt bil, renoverat, köpt ny dator, rest, och idag fick jag köpa dubbdäck till bilen. Och sen fickpengar till Thailand. Jag måste börja spara pengar. Jag ska skatta 50000 det här året.

Bye

måndag 4 januari 2010

11 dagar

Nu är det exakt 11 dagar kvar tills vi åker till Thailand. Det ska bli underbart och få ta en paus från vintern och kylan och komma till värmen ett tag. Nu är det 13 minus. I Thailand är det 32 grader, det är lite skillnad. Tre veckor är vi borta. Som jag längtar.

Bye