söndag 31 maj 2009

Målat

Nu har min semester börjat. Jag har målat i huset. Just det, vi har köpt hus. Eller rättare sagt, radhus. Hur kul som helst men det är mycket jobb. Renoverar hela övervåningen just nu. Idag är det mors dag så det blir en paus från målandet för att åka och hälsa på mamma. Träffat henne alldeles för sällan, men ibland blir det så. Igår kom jag hem från en kryssning, Birka Paradisö. Det var lagom sunkigt. Men det var skoj.
Nu ska jag hoppa in i duschen.
Bye

lördag 9 maj 2009

Not fun

Urk jag dör av tristess. Jag sitter ensam med katten och önskar nu att jag hade ett stort gäng med vänner som mer än gärna bjöd ut mig på lite fest. Mannen är hos en kompis på poker kväll och jag sitter hemma som en pensionär. Not fun at all..
Bye

tisdag 5 maj 2009

rullar på

Är ledig idag, men tyvärr fick jag inte sova ut. Pannan har varit trasig sen i lördags och idag kom de och lagade den, nu har man äntligen varmvatten. Tydligen var det ett kretskort som inte fungerade, ett fabrikationsfel sa de. Så sju i morse var jag uppe. Livet rullar på och jag vill ha semester nu. Men jag får vänta en månad, då är jag ledig en vecka. Sen jobbar jag vidare fram till slutet av juli, då blir det två veckor. Förstår inte hur jag ska orka egentligen. Men det är enda sättet om man ska få vara ledig i vinter, och som det känns nu är det ett måste. Det blir nog Thailand igen men då reser vi runt lite. Märkligt hur livet bara får en tvär vändning. Nu sitter jag helt på andra sidan om stan och är sambo. För knappt ett år sen var jag singel och bodde i en etta. Nu har man snart köpt hus och bor i ett annat län. Det känns jättebra även om veckorna nu bara flyger förbi och det känns som om man knappt umgåtts. Det jag kan sakna är en ordentlig utgång. Får se till att det blir av snart.
Nu ska jag surfa vidare.
Bye

torsdag 26 mars 2009

Long time

It was a long time ago indeed. Jag har haft fullt upp med flytten och jobb. Men nu har allt börjat lösa sig och jag kan äntligen varva ner. Börjar trivas mer och mer i mitt nya hem, här ute på landet. Har kommit igång med körkortet också, jag siktar på slutet av sommaren, får jag det tidigare blir jag väldigt glad. På lördag går flyttlastet. Och sen blir det utgång tror jag. Jag och S var och såg Ulf Lundell i lördags. Jag är definitivt inget fan men konserten var riktigt bra och Uffe hade en ordentligt scennärvaro. Sånt gillar man, det finns inget tristare än att se en artist som vantrivs på scen.
Nej nu ska jag börja göra mig i ordning. Jobbar kväll idag, igen. Urk, är hemma runt halv tio.
Bye

måndag 9 februari 2009

..

Urk, jag tittade på Lipstick Jungel på tv3. Inte konstigt att serien ska läggas ner. Trist handling och dålig skådespeleri. Och framförallt, det har gjorts förr. Sex and the City var originalet, det räcker så..
Bye

torsdag 5 februari 2009

Jobb

Jobb jobb och åter jobb. Så ser det ut för mig just nu. Plus att jag har en massa saker att fixa med hemma. Bara tanken gör mig smått stressad men jag försöker ändå ta det lugnt. Jag är visserligen ledig på tisdag och har drygt 4 timmar på mig att fixa det sista inför fotograferingen. Det hade varit skönt om man var ledig helgen, men nu är man inte det..
Men men, annars mår jag bra.
Det gjorde nog mig gott och få uppleva lite Thailand sol i december.
Bye

fredag 30 januari 2009

Väckt

Inatt sov jag hemma, hade tänkt och sova åtminstone till tio, vad händer? Jo jag blir väckt av byggarna strax före åtta. Det är inte sant! Tänkte jag, och insåg snabbt att det inte var någon idé och försöka somna om. Men det ska erkännas att jag inte varit särskilt effektiv de här fyra timmarna. Nu ska jag bege mig till sös. Därefter jobb till stängning. Men jag är ledig i helgen :)
Bye