Idag har jag haft en heldag med mamma. Vi var i Sollentuna centrum och i Stinsen. Mycket trevligt. Nu blir det jobb i fyra dagar innan nästa ledighet. Då ska jag nog åka till Kista och köpa de sista julklapparna.
Idag har jag börjat med sprutorna. Det gick bra, lite krångligt med vätskorna men jag fick till det.
Det känns ju inte så naturligt när man sitter med tre kanyler, en liten behållare och sen injicerar sig själv i magen.
För att kunna bli gravid.
Men någon gång i framtiden
kanske jag också
kan bli det.
Bye
onsdag 28 november 2012
tisdag 27 november 2012
Förkyld
Ush jag har blivit förkyld. Hela dagen igår kände jag mig trött och hängig, men jag tvingade mig själv iväg till gympan. Och under passet kände jag verkligen att jag inte var i form. Under natten vaknade jag med dunkande huvudvärk och nu har snoret börja rinna.
Imorgon är jag ledig och då ska jag träffa min kära mamma.
Imorgon börjar jag med sprutorna också. För tredje gången..
Som jag har räknat så blir det förmodligen alkoholförbud på nyårsafton.
Vi får se, vi har tid hos läkaren nästa vecka och veckan efter det blir det isåfall ä.p.
Nu måste jag rusa till jobbet.
Bye
Imorgon är jag ledig och då ska jag träffa min kära mamma.
Imorgon börjar jag med sprutorna också. För tredje gången..
Som jag har räknat så blir det förmodligen alkoholförbud på nyårsafton.
Vi får se, vi har tid hos läkaren nästa vecka och veckan efter det blir det isåfall ä.p.
Nu måste jag rusa till jobbet.
Bye
onsdag 7 november 2012
November
Det var ett tag sen. Nu är det november och rätt vad det är så är 2012 över. Det har varit ett bra år, trots dålig sommar och ingen semester.
För några veckor sen åkte vi till Malaga och spelade golf. Jag, S och mina föräldrar. Det var riktigt trevligt, och fint väder hade vi. Men nästa gång vi åker på golfresa måste det bli en vecka, 4 dagar är alldeles för kort och intensivt när flygresan är på 4 timmar.
Igår träffade jag två gamla kollegor. Riktigt trevligt men det blev lite mycket dricka. I fredags var vi hemma hos några vänner och där blev också lite för mycket dricka. Så nu blir det en vit månad.
I måndags var jag på ett riktigt mördarpass. Cirkelpass i 1 1/2h. Man hade olika stationer där man kombinerade styrka med kondition. Kom hem helt slut i kroppen och igår kväll kom träningsvärken. Ikväll blir det nog Yoga.
Jätteskönt att ha kommit igång med träningen, även om det ibland bara blir 1 gång i veckan.
Bye
För några veckor sen åkte vi till Malaga och spelade golf. Jag, S och mina föräldrar. Det var riktigt trevligt, och fint väder hade vi. Men nästa gång vi åker på golfresa måste det bli en vecka, 4 dagar är alldeles för kort och intensivt när flygresan är på 4 timmar.
Igår träffade jag två gamla kollegor. Riktigt trevligt men det blev lite mycket dricka. I fredags var vi hemma hos några vänner och där blev också lite för mycket dricka. Så nu blir det en vit månad.
I måndags var jag på ett riktigt mördarpass. Cirkelpass i 1 1/2h. Man hade olika stationer där man kombinerade styrka med kondition. Kom hem helt slut i kroppen och igår kväll kom träningsvärken. Ikväll blir det nog Yoga.
Jätteskönt att ha kommit igång med träningen, även om det ibland bara blir 1 gång i veckan.
Bye
fredag 21 september 2012
Fredag
Idag är det fredag och jag är ledig hela helgen. Ganska skönt med mån-fre jobb. Det blir golf båda dagarna. Synd att det är så kallt bara, 6 grader är det just nu och solen har gömt sig.
Jag mår betydligt bättre nu, lite trött och rastlös men inte alls lika känslomässigt instabil.
I onsdags gick jag till gympan och stannade kvar på yogan också. Det blev två timmars träning, det känns idag kan jag säga, träningsvärk i magen.
Nu måste jag åka!
Bye
Jag mår betydligt bättre nu, lite trött och rastlös men inte alls lika känslomässigt instabil.
I onsdags gick jag till gympan och stannade kvar på yogan också. Det blev två timmars träning, det känns idag kan jag säga, träningsvärk i magen.
Nu måste jag åka!
Bye
torsdag 30 augusti 2012
Nedregleringen
Jag har börjat med synarel nu. Är inne på tredje dagen och känner mig smått pms;ig.
Jag och min läkare kom fram till att jag kan börja med nedregleringen redan nu så jag slipper mensen ett tag. Jag ska ändå nedregleras längre än vanligt på grund av min endometrios, så vi tyckte att det var lika bra att börja nu.
Förhoppningsvis opereras jag i slutet på september.
Och efter det blir det IVF nr 3.
Varför kan man inte ha en hälsosam livmoder för??
Bye
Jag och min läkare kom fram till att jag kan börja med nedregleringen redan nu så jag slipper mensen ett tag. Jag ska ändå nedregleras längre än vanligt på grund av min endometrios, så vi tyckte att det var lika bra att börja nu.
Förhoppningsvis opereras jag i slutet på september.
Och efter det blir det IVF nr 3.
Varför kan man inte ha en hälsosam livmoder för??
Bye
lördag 11 augusti 2012
något ängslig
Sleepless och något ängslig. Ibland kommer det som en käftsmäll. Frustrationen över att inte kunna bli gravid, att ha gått igenom två misslyckade IVF och vetskapen om att man har ett kvar som kanske också misslyckas. Att ha en partner som vill ha ett barn mer än något annat, och att jag kanske inte kan ge det.
Man är i ett vakuum, där man bara väntar.
Bye
Man är i ett vakuum, där man bara väntar.
Bye
onsdag 11 juli 2012
Golfat
Idag är jag ledig, vi gick upp riktigt tidigt och åkte till Sigtuna gk. Det gick ganska dåligt tyvärr men det är alltid lite ostabilt med nya klubbor. Första rundan sänkte jag mig, andra fick jag 32 poäng. Idag fick jag bara 23 poäng. Många streck blev det. Imorgon är det back to work igen, jag hoppas på en runda på söndag.
Annars är allt fint, har fått mens igen. Och som vanligt så blöder det fruktansvärt mycket. Jag har nu börjat med järntabletter igen så jag inte får järnbrist.
Nu ska jag fixa mig och åka till mamma. Hon åker till Chile på fredag och är borta i 3 veckor.
Bye
Annars är allt fint, har fått mens igen. Och som vanligt så blöder det fruktansvärt mycket. Jag har nu börjat med järntabletter igen så jag inte får järnbrist.
Nu ska jag fixa mig och åka till mamma. Hon åker till Chile på fredag och är borta i 3 veckor.
Bye
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)