Nytt år nya äventyr. Året 2009 var händelserikt. Jag sålde min lägenhet, blev sambo, köpte radhus, var på Rhodos, köpte bil och bäst av allt; tog körkort! Inte illa på ett år. Det här året blir det Thailand, Paris, 30 års dag och Grekland. Livet är rätt bra ibland.
Bye
lördag 2 januari 2010
fredag 27 november 2009
Körkort
Jag har körkort!!! Lyckan är total. Det blev sju kuggningar och den åttonde blev godkänd. Jag hade gett upp, till och med bokat in mig på en intensivutbildning i Norberg i mars. Men så tänkte jag;
jag kan prova en sista gång innan tiden går ut. I helgen skulle det ha gått två månader och då hade jag fått göra om båda proven. Så jag åkte till södertälje, satte mig i bilen och försökte koncentrera mig så mycket som möjligt. När vi kom tillbaka till vägverket sa han; din körning var nja, men det blir ett ja. Jag kunde inte tro att det var sant. Va??! Sa jag, nä. Jag kan ändra mig om du vill, sa han. Så skrattade vi och jag skakade av lycka. Så i helgen tar jag S bil till jobbet. Nästa vecka får jag troligen min bil tillbaka, ganska bra timing. Det känns underbart. I did it, I finally did it!
Bye
jag kan prova en sista gång innan tiden går ut. I helgen skulle det ha gått två månader och då hade jag fått göra om båda proven. Så jag åkte till södertälje, satte mig i bilen och försökte koncentrera mig så mycket som möjligt. När vi kom tillbaka till vägverket sa han; din körning var nja, men det blir ett ja. Jag kunde inte tro att det var sant. Va??! Sa jag, nä. Jag kan ändra mig om du vill, sa han. Så skrattade vi och jag skakade av lycka. Så i helgen tar jag S bil till jobbet. Nästa vecka får jag troligen min bil tillbaka, ganska bra timing. Det känns underbart. I did it, I finally did it!
Bye
torsdag 19 november 2009
tisdag 10 november 2009
..............
Det blir en intensivutbildning. Kuggade igen, jag blir så trött på mig själv! Har lagt ner hur mycket pengar som helst och klarar inte av att ta körkort. Man känner sig så fruktansvärt misslyckad.
Bye
Bye
torsdag 5 november 2009
Körkortet
Det går inget bra med körkortet, jag har kuggat inte bara en gång, två eller tre utan hela fem gånger. Det är riktigt genant faktiskt. Jag ska ge det en chans till, sen lägger jag ner och tar en intensiv utb i flen eller liknande efter Thailand. Ikväll blir det Lars Winnerbäck, det ska bli skoj. Måste rusa nu.
Bye
Bye
måndag 12 oktober 2009
Ush
Jag kuggade uppkörningen :( Känns så himla trist. Först krockar jag min nya bil och sen kuggar jag. Känns inte som att livet är med mig just nu. Imorgon ska jag boka in en ny tid. Och jag hoppas VERKLIGEN att jag klarar det den här gången. Ush.
Bye
Bye
tisdag 6 oktober 2009
Ett tag sen
Det var ett tag sen, är dålig på att uppdatera men det händer inte så mycket i mitt liv. Jobbar på som vanligt. Borde börja träna men har inte kommit igång än. Satsar fullt ut på körkortet och har nu klarat teoriprovet. Underbart känns det, nu är det bara uppkörning kvar. Sen är det fritt fram för mig att åka bil utan övningskörnings skylten. Thailand resan är bokad, tre veckor i januari. Ska bli underbart! Jag och S, sola och bada.
Bye
Skriver efter uppkörningen.
Bye
Skriver efter uppkörningen.
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)