söndag 5 april 2020

Långpass

Idag blev det ett långpass. Vi var några stycken som möttes upp i skanstull och sprang tillsammans. Nästan 20km fick vi ihop. Det var som balsam för själen, frisk luft och känna kroppen jobba lite. Nu är jag lite småseg. Marathon har blivit framflyttad till början av September, jag hoppas verkligen det blir av och att det här viruset som härjar lägger sig så allt kan gå tillbaka som vanligt. 
För min del har jag jobbat på som vanligt, det är lite svårt att jobba hemifrån och man är ganska utsatt då man träffar ganska mycket folk. Jag har inte träffat min pappa sedan allt det här bröt ut. Man kan ju vara smittad utan att veta om det.
Det var min pappa som meddelade mig att Maran skulle flyttas fram och skrev; nu har du mer tid att träna" och så är det ju. Det tråkiga är att det ligger väldigt nära Lidingöloppet som är planerad till slutet av September, det är bara 3 veckor mellan loppen. Känns inte så troligt att man orkar genomföra 42km för att sedan ta sig an 30km 3 veckor senare. 
Tanken slog mig att kanske strunta i Maran i år men jag kommer nog strunta i Lidingöloppet istället. Om inte det går att ändra sitt Lidingölopp och springa 15km istället. Det hade varit perfekt.
Snart är det påsk och då väntar 4dagars ledighet. Lovely, ska försöka ta mig ut och springa lite olika distanser. 
Tänk att jag äntligen är där; jag gillar löpning och tar mig frivilligt ut på en 6km runda och det känns som en liten promenad. Det hade jag aldrig trott för 6 år sedan. 

Bye

måndag 30 mars 2020

Långhelg

I helgen blev det inget springande. Jag mådde inte alls bra i lördags, kände mig yr och hade huvudvärk. Sov en hel del och var bara hemma. Igår mådde jag lite bättre men kände mig fortfarande lite konstig. Vet inte om jag hade feber då jag inte har någon termometer hemma. Idag känner jag mig som själv igen och tänkte bege mig till stan.

Bye

söndag 22 mars 2020

Långpass

I måndags tog jag mig ut på en springrunda, det blev 13.24km som tog 1h.33min, pulsen var på 148 så det var ett lugnt tempo. Idag tog jag mig ut och tanken var att jag skulle vara ute 2h men det blev "bara" 1h.39min och distansen blev 14.79km, vet inte vad pulsen låg på då jag använde mig av en annan app. I dagsläget vet jag inte om Marathon kommer att bli av. Premiärmilen som skulle hållas nästa vecka är inställd. Göteborgsvarvet som skulle hållas 16 maj är inställd. Jag är anmäld till Kungsholmen runt den 9:e maj och den är i dagsläget inte inställd.
Jag hoppas verkligen Marathon blir av. Min träning har fått en mening, och att ha ett mål som sedan inte blir av skulle kännas ganska trist.

Bye

måndag 16 mars 2020

Inställda pass

På grund av ett virus som härjar har mina långpass blivit inställda fram till 16:e April. Jag förstår att man tar det beslutet men samtidigt så är det inte så att vi är inomhus och springer och vi är inte heller 500 personer som springer samtidigt. Och man brukar inte springa långpass om man känner sig förkyld. Istället för långpass i Söndags blev det brunch med E, det var riktigt gott och riktigt trevligt. Idag är jag ledig och jag tänker att jag ska försöka komma iväg på en springrunda, kanske inte 20km men 9-10km iaf. Just nu känns det lite motigt och jag känner mig fastklistrad i sängen.
Men kl är bara 12.34 så jag har några timmar kvar.

Bye

måndag 9 mars 2020

Jobb jobb jobb

Så ser mitt liv ut numera, jobb jobb jobb. Jag har en 6-dagars vecka den här veckan. Ledig söndag och måndag och jobbar sen tisdag-lördag. Nästa lediga lördag blir 28 mars, jag längtar redan till påsken då jag får 4 dagars ledighet. Fördelen är att man kan leva lite snålare, för man gör inte mycket mer än att jobba och åka hem.

I söndags var jag på mitt långpass. Det blev 25km, och det gick jättebra. Jag höll tempot hela vägen och kunde prata i stort sett hela rundan med en trevlig kvinna som sprang bredvid mig. Efteråt träffade jag E och vi tog en fika och fönstershoppade lite, jag kom upp i totalt 38000 steg vilket är helt galet egentligen med tanke på att jag normalt snittar mellan 8000-10000 steg.
Idag blev det vilodag och trots att jag inte stretchade speciellt mycket kändes kroppen ganska bra idag. Imorgon blir det styrketräning.

Bye

tisdag 3 mars 2020

Långpass

I söndags blev det ett långpass med gruppen, det blev totalt 22km som tog 2h40min, ett lugnt tempo.
Idag blev det sen lunch så jag fick gymmet för mig själv vilket var perfekt. Jag tränade styrka, mest ben men också lite core. Imorgon blir det vila och på torsdag blir det intervaller med gruppen på kvällen, om jag inte är för trött med tanke på att det blir en lång dag på jobbet pga morgonmöte. På fredag har jag tänkt att träna styrka igen och på lördag blir det vila inför långpasset på söndag.

Det känns kul att man har ett mål, träningen får en annan mening än att bara träna för tränandet skull.
Nu är det bara ca 3månader kvar. Tiden går så snabbt, rätt vad är det så är Maj här snart.

Bye

tisdag 18 februari 2020

Kvällsrunda

I söndags blev det inget långpass, jag var i Göteborg och hade trevligt, hann faktiskt med ett intervall pass på hotellets gym på lördagen. Idag slutade jag 17 och hann inte träna under lunchen så när jag kom hem strax efter 18 bestämde jag mig för att ta mig ut på en liten kvällsrunda. 5km skulle jag springa hade jag bestämt, i lugnt tempo. Det gick lite fortare än vad jag hade tänkt men det kändes riktigt bra. Nu har jag precis ätit några äggmackor och ska strax placera mig i soffan och kolla lite tv. Tänk om man alltid jobbade till 17, vilken lyx det skulle vara, visserligen skulle man behöva gå upp lite tidigare men det skulle vara värt det.
Vem vet kanske i framtiden.


Bye