Det var ett tag sen jag skrev ser jag. Jag mår bra, fyllde år för några dagar sen. Mina föräldrar kom förbi och vi åt tårta och tacos och tittade på fotboll. En lugn och mysig dag.
Jag fick pengar i present så jag kan köpa en ny spis. Tänker göra det när jag gått på semester.
Den 8 augusti går jag på 3veckors semester. Det ska bli skönt, bara vara och spela golf. Bada också kanske. Och springa lite.
Imorgon ska jag springa intervaller på löpbandet under lunchen. Tränade på gymmet igår.
Jag sprang vårruset i maj, 5km under 28min. Sen sprang jag Sthlm 10 i juni. Målet var att springa under 60min, tyvärr stannade jag efter 5km och efter 6.5km. Jag kom in på 60.46. Det var lite surt. Nästa lopp är midnattsloppet i augusti. Då är målet under 59min. Det borde gå om jag inte stannar. Jag sprang Hässelbyloppet förra året på 58min. Den banan är iofs mycket plattare. Men under 59 är nog inte helt omöjligt. Jag måste börja springa längre distanser så kroppen vänjer sig och man inte springer in i en vägg efter 5km som jag gjorde på Sthlm 10. Det var ett roligt lopp, man sprang runt Riddarfjärden.
Ska försöka komma ut på en runda i helgen.
Bye
onsdag 29 juni 2016
tisdag 24 maj 2016
Lördags
I lördags jobbade jag, sen träffade jag min gudson. Lille Ossian. Trodde han skulle heta Anton eller Filip, men det blev en Ossian. Otippad men ganska gulligt. Han var supersöt. Som tack för att jag ska bli hans gudmor kissade han på mig.
Vi fikade och umgicks, jag, C och hennes kille. Hon är mammaledig nu så vi kommer nog ses lite oftare. I söndags var jag bara hemma. Hade tänkt och gå ut och springa men jag blev lat.
Idag ska jag springa vårruset med min vän M. Målet är under 30min och det borde inte vara helt omöjligt. I fredags sprang jag 4km på 23.56min vilket är en tid på 5.57 min per km. Vilket skulle innebära att 5km skulle ta 27.85.
När man springer lopp tar man i lite mer också. Det ska bli kul, jag gillar och springa lopp.
Bye
Vi fikade och umgicks, jag, C och hennes kille. Hon är mammaledig nu så vi kommer nog ses lite oftare. I söndags var jag bara hemma. Hade tänkt och gå ut och springa men jag blev lat.
Idag ska jag springa vårruset med min vän M. Målet är under 30min och det borde inte vara helt omöjligt. I fredags sprang jag 4km på 23.56min vilket är en tid på 5.57 min per km. Vilket skulle innebära att 5km skulle ta 27.85.
När man springer lopp tar man i lite mer också. Det ska bli kul, jag gillar och springa lopp.
Bye
lördag 7 maj 2016
Gudson
Idag föddes min gudson. Min fina vän C fick en liten son idag. Jag blir alldeles varm i hjärtat när jag tänker på det och ser fram emot att träffa honom.
Jag fick ett sms av henne där hon skrev; din gudson har anlänt.
Så himla fint.
Jag har jobbat idag och just nu ligger jag i sängen och slösurfar. Borde verkligen gå ut på en löprunda men jag har ingen lust med det. Kanske ska skjuta på det till imorgon istället. Gå upp hyfsat tidigt och ta en 5km. Sen kan jag unna mig en god brunch med E och H.
Vi har bokat Clarion på söder 13.30.
Det ska bli trevligt, det var ett tag sedan vi sågs.
Ja så får det bli.
Bye
Jag fick ett sms av henne där hon skrev; din gudson har anlänt.
Så himla fint.
Jag har jobbat idag och just nu ligger jag i sängen och slösurfar. Borde verkligen gå ut på en löprunda men jag har ingen lust med det. Kanske ska skjuta på det till imorgon istället. Gå upp hyfsat tidigt och ta en 5km. Sen kan jag unna mig en god brunch med E och H.
Vi har bokat Clarion på söder 13.30.
Det ska bli trevligt, det var ett tag sedan vi sågs.
Ja så får det bli.
Bye
söndag 1 maj 2016
Resa
Borta bra men hemma bäst som man brukar säga. Det var en supermysig resa med fint väder förutom en dag då det var kallt och blåsigt. Golfen gick sådär men det får man räkna med när man är i början av säsongen och inte hållt i klubborna på över ett halvår. Vi bodde på ett jättefint hotell med bästa frukosten. De hade verkligen allt att välja på. Jag åt yoghurt med frukt och nötter och ibland omelett och ibland mackor. Trodde att jag hade gått upp mer i vikt men de sista dagarna försökte jag hålla igen lite så vågen visar bara ett halvt kilo extra.
Imorgon ska jag hämta Bonita från pensionatet. Hoppas allt har gått bra där och att hon inte varit alltför bitchig. Jag är ledig imorgon så vi ska mysa hela dagen. Funderar på att skippa löpargruppen och bara vara hemma. Det kan vara rätt skönt.
Så får det nog bli.
Nu ska jag surfa lite.
Bye
Imorgon ska jag hämta Bonita från pensionatet. Hoppas allt har gått bra där och att hon inte varit alltför bitchig. Jag är ledig imorgon så vi ska mysa hela dagen. Funderar på att skippa löpargruppen och bara vara hemma. Det kan vara rätt skönt.
Så får det nog bli.
Nu ska jag surfa lite.
Bye
lördag 23 april 2016
Alicante
Imorgon är det dags för lite semester. Golfresa med god mat och vin står på menyn. Ca 23-24 grader kommer det vara i Alicante. Känns bra. Lämnade Bonita på kattpensionat imorse innan jag åkte till jobbet. Hon var inte så nöjd stackarn.
Sen när jag skulle åka från jobbet startade inte bilen, batteritorsk och det är inte första gången det händer. Ringde min vän C som kom förbi och startade upp den med hjälp av startkablar. Så himla snällt.
Måste försöka se mig om en ny bil när jag kommit hem. Det börjar bli dags för det tror jag.
Överväger starkt att leasa en bil istället. Får se hur det blir.
Nu är det iaf semester som väntar och det ska bli så himla skönt. Vi ska upp jättetidigt så jag sover hos mina föräldrar inatt. Pappa ska snart komma förbi och hämta mig.
Skriver mer när jag kommit hem.
Bye
Sen när jag skulle åka från jobbet startade inte bilen, batteritorsk och det är inte första gången det händer. Ringde min vän C som kom förbi och startade upp den med hjälp av startkablar. Så himla snällt.
Måste försöka se mig om en ny bil när jag kommit hem. Det börjar bli dags för det tror jag.
Överväger starkt att leasa en bil istället. Får se hur det blir.
Nu är det iaf semester som väntar och det ska bli så himla skönt. Vi ska upp jättetidigt så jag sover hos mina föräldrar inatt. Pappa ska snart komma förbi och hämta mig.
Skriver mer när jag kommit hem.
Bye
tisdag 19 april 2016
Helgen
I lördags hade vi myspasset, vi träffades utanför Farsta simhall klockan 10 och började jogga. Totalt sprang vi 10.5km i lugnt tempo, det blev ca 4 drickpauser på max en minut. Det gick förvånansvärt bra, trodde det skulle kännas mycket jobbigare än vad det gjorde. Jag tror intervallträningen har gett resultat. Sen åkte jag till Max och unnade mig en vegetarisk hamburgare. Åkte hem och sov en stund. På kvällen gick jag på dejt. Vi drack en hel del öl så på söndag vaknade jag med världens huvudvärk.
Sen träffade jag min vän B och vi åt brunch på Berns, det var riktigt trevligt och supergott.
Sen var helgen slut.
Nu är det inte många dagar kvar tills jag åker till värmen. Jag och mina föräldrar åker till Alicante för att spela golf. Ska bli så mysigt. Det är tydligen 23grader varmt nu. Precis lagom för golfspelandet.
Skriver mer en annan dag.
Bye
Sen träffade jag min vän B och vi åt brunch på Berns, det var riktigt trevligt och supergott.
Sen var helgen slut.
Nu är det inte många dagar kvar tills jag åker till värmen. Jag och mina föräldrar åker till Alicante för att spela golf. Ska bli så mysigt. Det är tydligen 23grader varmt nu. Precis lagom för golfspelandet.
Skriver mer en annan dag.
Bye
fredag 15 april 2016
Myspass
Imorgon har jag myspass med min löpargrupp. Egentligen träffas vi på måndagar men imorgon är ett extrapass. Myspass innebär att vi ska springa 12km, jag har aldrig in mitt liv sprungit 12km och jag skulle knappas kalla det för myspass. Men vi ska tydligen ha drickpauser och springa i långsamt tempo.
Det ska bli spännande och se hur det går. Jag har inte sprungit långt utomhus sedan oktober förra året. På löpbandet brukar jag springa 5-6km en gång sprang jag 7.5km. Men oftast springer jag intervaller på totalt 5km.
Jaja jag får helt enkelt göra mitt bästa.
Nu ska jag sova så jag är utvilad imorgon.
Bye
Det ska bli spännande och se hur det går. Jag har inte sprungit långt utomhus sedan oktober förra året. På löpbandet brukar jag springa 5-6km en gång sprang jag 7.5km. Men oftast springer jag intervaller på totalt 5km.
Jaja jag får helt enkelt göra mitt bästa.
Nu ska jag sova så jag är utvilad imorgon.
Bye
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)