Att man aldrig lär sig. Förra veckan var vi ute med en leverantör. Det bjöds på bubbel innan restaurangbesök där det var 3-rätters med valfri dricka. Jag drack en flaska öl, två glas rödvin, en baileys och avslutade med en gin och tonic. Dagen efter mådde jag jättedåligt. Kräktes innan jag åkte till jobbet och hade konstant huvudvärk. Så när det nu var dags för en annan leverantörs julfest bestämde jag mig för att bara dricka öl, max 4st. Det blev 6-7 öl. Imorse vaknade jag med världens huvudvärk och kräktes innan jag gick till jobbet.
Jag förstår inte vad det är som händer, jag tål ingenting längre.
Drar mig lite för att dricka överhuvudtaget nästa helg då jobbet har julfest.
Jag, E och H skulle ut och äta middag, men när jag var på jobbet kände jag mig så fruktansvärt dålig att jag avbokade. Däremot när jag sen var på väg hem kände jag mig lite bättre och frågade dem om de ändå ville gå ut och äta. Så snart ska jag möta upp E på lite mat. H hade redan bokat upp sig men skulle eventuellt möta upp oss senare.
Jag får sova ut imorgon.
Bye
lördag 28 november 2015
måndag 9 november 2015
Avkopplande
Helgen var riktigt avkopplande, i lördags slappade jag fram till ca 13, hoppade in i duschen och åkte till port 73 där Jula och Arken Zoo finns. Köpte en elvisp och en låda till Bonita. Sen åkte jag till Max för att äta en sen lunch.
När jag kom hem satte jag igång med att baka cheesecake. Sen slappade jag hela kvällen.
Igår gick jag upp före 9 och städade, gick till Ica en vända för att handla lite för att sen laga mat. Passade på att gå ner till tvättstugan för att se om det fanns någon tid och precis då fanns det en ledig tid mellan 14-17.30. Strax efter 15 kom mina föräldrar förbi. Jag hade bjudit över dem på farsdag middag. Mamma tog med sig en flaska vin som hon och jag delade på.
Vid 19 tiden åkte de hem och jag fortsatte att slappa.
Idag var det back to work. Måndagar har blivit lite av en intervalldag. Flera måndagar i rad har jag nu tränat intervaller på löpbandet. Idag körde jag 10x2minuter med 1minuts vila. Jag började på 11.0 i hastighet och ökade till 11.8 vilket motsvarar ungefär 5.10km/h.
Jag förstår jag verkligen inte hur folk kan springa 10km under 50min. Det innebär att man hela tiden måste hålla den hastighet jag sprang som snabbast på. Jag orkade 2min och var helt färdig sen.
Mitt mål nästa år är att springa milen på 55min. Det borde inte vara helt omöjligt med tanke på att jag sprang på 58min sist.
Tänk att jag vid 35års ålder skulle börja gilla löpning. Det hade jag aldrig trott för 5år sedan.
Imorgon blir det vila men på onsdag blir det gymträning.
Bye
När jag kom hem satte jag igång med att baka cheesecake. Sen slappade jag hela kvällen.
Igår gick jag upp före 9 och städade, gick till Ica en vända för att handla lite för att sen laga mat. Passade på att gå ner till tvättstugan för att se om det fanns någon tid och precis då fanns det en ledig tid mellan 14-17.30. Strax efter 15 kom mina föräldrar förbi. Jag hade bjudit över dem på farsdag middag. Mamma tog med sig en flaska vin som hon och jag delade på.
Vid 19 tiden åkte de hem och jag fortsatte att slappa.
Idag var det back to work. Måndagar har blivit lite av en intervalldag. Flera måndagar i rad har jag nu tränat intervaller på löpbandet. Idag körde jag 10x2minuter med 1minuts vila. Jag började på 11.0 i hastighet och ökade till 11.8 vilket motsvarar ungefär 5.10km/h.
Jag förstår jag verkligen inte hur folk kan springa 10km under 50min. Det innebär att man hela tiden måste hålla den hastighet jag sprang som snabbast på. Jag orkade 2min och var helt färdig sen.
Mitt mål nästa år är att springa milen på 55min. Det borde inte vara helt omöjligt med tanke på att jag sprang på 58min sist.
Tänk att jag vid 35års ålder skulle börja gilla löpning. Det hade jag aldrig trott för 5år sedan.
Imorgon blir det vila men på onsdag blir det gymträning.
Bye
tisdag 3 november 2015
Höstseg
Usch man börjar bli höstseg. Kommer hem på kvällarna och känner mig jättetrött. Måste försöka ta mig ut på promenader åtminstone två ggr i veckan så man inte blir så instängd. Jag äter både D-vitamin och Järntillskott men jag känner mig ändå seg. Sen har det blivit så mörkt också.
Det är bara tisdag och jag längtar redan till helgen.
Helgen som var swishade förbi, jag var ledig och slappade hela lördagen, på kvällen tog jag en dusch och åkte till stan och mötte upp H och hennes två vänner som satt och drack öl. Det var riktigt trevligt. I söndags var jag hemma hela dagen, hade tvättstuga på kvällen och lagade också lite mat. Sen var helgen slut.
Imorgon blir det träning på jobbet. Tränade igår och ska träna imorgon och på fredag hade jag tänkt. På fredag slutar jag 17 så det blir träning efter jobbet.
Vi får 1h fri träning i veckan som vi får dela upp i minst två per vecka. För min del blir det då 30min extra lång lunch två ggr i veckan som jag kan disponera. Många tar 15 min extra men för mig blir det för lite om jag ska hinna duscha och äta också.
I måndags tränade jag intervaller, jag tränade intervaller förra måndagen också så det kanske börjar bli rutin. Imorgon blir det styrkepass, sen får jag se hur det blir på fredag.
Bye
söndag 25 oktober 2015
Yasuragi
Har haft en supermysig helg på Yasuragi med jobbet. Vi möttes upp kl 16, bytte om, badade, åt lite och drack öl, badade lite till, bastade och åt middag, drack öl och umgicks till 2 på natten. Imorse var det frukost kl 8.30 sen badade vi till strax före 11. Jag passade på att gå på yogan som de hade 11.15. Vi var tvungna att checka ut innan 12 så strax efter det skildes vi åt.
Jag är så avslappnad som man bara kan bli. Nu är det hemmamys som gäller. Har precis lagat middag, ätit och gjort lunchlåda till imorgon.
Ska ner till tvättstugan nu.
Bye
Jag är så avslappnad som man bara kan bli. Nu är det hemmamys som gäller. Har precis lagat middag, ätit och gjort lunchlåda till imorgon.
Ska ner till tvättstugan nu.
Bye
tisdag 20 oktober 2015
Lång dag
Imorgon blir det en lång dag på jobbet. Vi har personalmöte på morgonen mellan 8-10, sen jobbar jag till stängning. Skulle ha börjat 10.30 så det blir 2,5h övertid.
Idag sprang jag intervaller på gymmet, helt slut blev jag men efteråt när man duschat och ätit är man nästan en ny människa.
I söndags spelade jag min sista golfrunda, jag och mina föräldrar spelade på Bodaholm Gk, en superfin bana som jag dessutom får spela gratis på.
Synd att man inte upptäckte den tidigare.
I helgen ska jag till Yasuragi med jobbet. Det ser jag verkligen fram emot. Äta god mat, bada, sova kvar och förhoppningsvis gå på yoga dagen efter.
Kul med lite event där övernattning ingår.
Nu ska jag slötitta på lite serier.
Bye
Idag sprang jag intervaller på gymmet, helt slut blev jag men efteråt när man duschat och ätit är man nästan en ny människa.
I söndags spelade jag min sista golfrunda, jag och mina föräldrar spelade på Bodaholm Gk, en superfin bana som jag dessutom får spela gratis på.
Synd att man inte upptäckte den tidigare.
I helgen ska jag till Yasuragi med jobbet. Det ser jag verkligen fram emot. Äta god mat, bada, sova kvar och förhoppningsvis gå på yoga dagen efter.
Kul med lite event där övernattning ingår.
Nu ska jag slötitta på lite serier.
Bye
söndag 11 oktober 2015
Hässelbyloppet
Idag sprang jag Hässelbyloppet, bättre väder kunde vi inte ha önskat oss. Strålande sol och vindstilla. Jag och min vän M. Mötte en kollega från jobbet också men tappade bort henne sen.
Mitt mål var att springa under 60min, jag sprang på 58,11, med andra ord riktigt nöjd. Hela 5min snabbare än på midnattsloppet.
Den här banan var iofs mycket lättare. Men jag tror intervallträningen hjälpte en del.
Sen åkte jag hem till mina föräldrar där jag hade lämnat ombyteskläder, duschade och åkte sen till min kusin som hade kalas för sin dotter.
Fikade och umgicks. En bra söndag.
Nu ligger jag i sängen och slappar.
Bye
Mitt mål var att springa under 60min, jag sprang på 58,11, med andra ord riktigt nöjd. Hela 5min snabbare än på midnattsloppet.
Den här banan var iofs mycket lättare. Men jag tror intervallträningen hjälpte en del.
Sen åkte jag hem till mina föräldrar där jag hade lämnat ombyteskläder, duschade och åkte sen till min kusin som hade kalas för sin dotter.
Fikade och umgicks. En bra söndag.
Nu ligger jag i sängen och slappar.
Bye
torsdag 8 oktober 2015
Extrajobb
Skulle ha varit ledig i helgen men åkte på extrajobb nu på lördag. Tänkte att det är lika bra då jag ändå inte hade tänkt att göra så mycket. Eller jo jag hade tänkt att åka till stan och eventuellt klippa mig men extra pengar är aldrig fel istället för att göra av med en massa pengar.
Ska iofs göra av med lite pengar imorgon då jag måste åka till Forum och köpa födelsedagspresent till faster och kusindotter som har kalas på söndag.
Sen ska jag se vad det kostar att byta skärm till min mobil, alternativt köpa en ny mobil.
Jag ser knappt någonting med frostfilmen som min vän M klistrade på.
Nej nu blir det soffläge med lite seriemaraton.
Bye
Ska iofs göra av med lite pengar imorgon då jag måste åka till Forum och köpa födelsedagspresent till faster och kusindotter som har kalas på söndag.
Sen ska jag se vad det kostar att byta skärm till min mobil, alternativt köpa en ny mobil.
Jag ser knappt någonting med frostfilmen som min vän M klistrade på.
Nej nu blir det soffläge med lite seriemaraton.
Bye
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)