lördag 26 september 2015

Ledig helg

Ledig helg, den första under september månad. Igår var jag och E ute och partade. Vi var på Berns, dansade natten lång. Riktigt kul. Sen blev det nattbussen hem och snabbt i säng.
Snart kommer pappa och hämtar mig, vi ska golfa.
Drack både öl och drinkar och känner ingenting av det idag. Känns som lotteri varje gång. Vet aldrig hur jag kommer må dagen efter. Men jag kanske dansade bort det mesta.

Nu måste jag göra mig i ordning.

Bye

söndag 20 september 2015

Social helg

Jag har haft en social helg. I fredags efter jobbet träffade jag M på söder. Vi tog två öl och hade jättetrevligt. Igår var det först jobb, sen åkte jag ut till A där jag fick god mat med efterrätt och en massa snack. Supermysigt. Idag blev det golf med föräldrarna. Vi spelade på Fors Gk, en jättefin bana som ligger 5 min ifrån mig. Tyvärr var inte mitt spel lika fint.

Jag tror jag spelar för sällan.
Ska försöka spela nästa helg både lördag och söndag när jag ändå är ledig.
Den enda lediga helg jag kommer ha i September.
Jag har jobbat varje lördag fram till nu.
Men nu är kampanjen över. Igår var det fullt i butiken.

På tisdag och onsdag är jag på kurs, så det blir bara måndag, torsdag och fredag för mig.

Snart är September förbi, det går så fort!
Jag har bott i min lägenhet i snart två år.
Jag har varit singel i över två år. Och är inte ens i närheten av att sluta vara det.
Inte för att jag klagar men lite dejtande vore inte helt fel.

Vill verkligen inte bli för bekväm och kräsen, vilket är väldigt lätt hänt tyvärr.

Nej, nu ska jag slå mig ner i soffan och ha lite seriemaraton.

Bye

tisdag 15 september 2015

Höst

Nu är det verkligen höst. Idag har det regnat hela dagen och det blir mörkt före 20 på kvällarna.
Jag var ledig söndag och måndag. Igår var jag hemma hela dagen och gjorde absolut ingenting. Jo jag tvättade.
I söndags var jag och mamma och spelade golf på lövsättra gk. Tyvärr tappade jag bort mina fina driveutslag så det blev ingen sänkning som jag hade hoppats på. Förhoppningsvis blir det golf nu på söndag. Sen är det inte mycket kvar av golfsäsongen tyvärr. Och som vanligt känner jag mig långt ifrån klar med golfsäsongen.

Om ca tre veckor är det Hässelbyloppet med min vän M, 10km.
Hittills har jag bara sprungit 5km sedan Midnattsloppet. Har tyvärr haft lite problem med mitt högerknä, så jag har inte våga sprungit så mycket. Tanken var att jag skulle ut igår men eftersom knät inte kändes helt hundra hoppade jag över det och låg och latade mig istället.
Ev springer jag lite imorgon på löpbandet på jobbet. Jag får se.

Nu ska jag göra mig iordning för läggdags.

Bye

torsdag 3 september 2015

Jobbat

Nu har jag jobbat i snart en vecka. Jag började i måndags, var ledig i tisdags och har jobbat onsdag, och torsdag, jobbar imorgon och på lördag. Det känns bra och jag känner mig utvilad efter semestern.
Göteborg var riktigt mysigt och vi fick en regnfri helg. Jag och H åkte till Liseberg och åkte lite bergochdalbanor. Tyvärr var det extrema köer, vi var där i 5h och åkte 4 bergochdalbanor.
Vi sa att vi skulle försöka åka i Maj och på en vardag nästa gång.

Vi besökte GK Ullared också och jag gick loss ordentligt med shoppandet. Köpte 3 klänningar, 1 blus, 2 lakan, 1 påslakan, 8 par strumpor, 2 träningslinnen, 1 par mjukisbyxor, 1 hårklämma och 1 resekudde för 1200kr.

Det blev dock inte så mycket party, tyvärr. Vi var alla lite trötta.
Men det var supertrevlig.

Bye

onsdag 26 augusti 2015

Sov borta

Home sweet home, sov borta inatt hos min gamla granne. Det var supertrevligt med vin, god mat och mycket snack. Åkte hem idag och passade på att gå ut och springa. Det kändes jättetungt, dessutom sprang jag vilse och fick lite bråttom tillbaka eftersom jag hade tandläkartid kl 16. Men jag hann.

Nu har jag precis ätit och väntar på att tvätten ska bli klar så jag kan hänga den i torkskåpet.
Sen ska jag bege mig till min kusin som ska vara kattvakt.

Imorgon åker jag till Göteborg. Det ska bli kul med en lite getaway.

Bye

torsdag 20 augusti 2015

Intensivjympa

Semestern fortsätter men den börjar nå mot sitt slut. Nåja kanske inte riktigt än men det går snabbt. Idag var jag på ett friskis och svettis pass med H. Intensivjympa. Riktigt roligt, jobbigt men roligt.

När jag började träna för ca 10 år sedan så var det just på Friskis och svettis och jag insåg idag att jag faktiskt har saknat det. Så det kommer definitivt bli några spontana pass då och då.

Efter vårruset fick jag en prova på biljett som jag passade på att utnyttja idag.
Annars kostar det 90kr.

Igår var jag och mammsen och spelade golf och det gick mycket bättre. Imorgon ska jag spela ensam, eller nej inte riktigt för det är någon som har bokat in sig i efterhand. Känns lite nervöst faktiskt.

Men som en gammal kollega sa till mig en gång när jag hade bokat in mig i en boll med två personer som jag aldrig träffat förut: Ni har något gemensamt, ni gillar golf.
Och det är ju faktiskt sant.

Sen får jag se om jag spelar 9 eller 18 hål.

I helgen blir det ingen golf, då blir det sola och slappa.
På lördag ska jag och mamma åka och bada någonstans och på söndag blir det nog samma sak.

På måndag spelar vi golf och på tisdag får jag se vad jag gör.
På torsdag åker jag till Gbg för en lite minisemester. Sen är det back to work.

Fick mersmak efter Midnattsloppet och funderar på om jag ska anmäla mig till Sicklaloppet som är den 13/9 som också är på 10km.
Jag ska försöka ta en springrunda på lördag morgon.

Nu ska jag ha lite seriemaraton.

Bye

söndag 16 augusti 2015

Midnattsloppet

Har ganska nyligen kommit hem och är helt slut, både mentalt och i kroppen. Midnattsloppet check.
I did it! Jag sprang 10km utan stopp på 1h.03min. Är supernöjd med tanke på att jag aldrig i mitt liv sprungit 10km förut. För 5 månader sedan hade jag aldrig sprungit mer än 4km.

En ordentlig klapp på axeln ger jag mig själv.

Det var ett jätteroligt lopp, men väldig tungt. Lite innan 5km var det en mördarbacke, och precis innan 9km var det en till jobbig backe som kändes värre än den första.

Men jag är så himla stolt över mig själv. Från att aldrig ha sprungit till att genomföra Midnattsloppet utan stopp och dessutom på lite över en timme.

Jag sprang med E och M, visserligen sprang vi ifrån varandra men möttes sedan upp efter loppet.
Jag och M gick till och med och drack öl på en pub.
Det var vi värda efter allt. Sen blev det nattbussen hem.

Imorgon blir det en lat söndag, seriemaraton står på schemat.

Bye