onsdag 26 augusti 2015

Sov borta

Home sweet home, sov borta inatt hos min gamla granne. Det var supertrevligt med vin, god mat och mycket snack. Åkte hem idag och passade på att gå ut och springa. Det kändes jättetungt, dessutom sprang jag vilse och fick lite bråttom tillbaka eftersom jag hade tandläkartid kl 16. Men jag hann.

Nu har jag precis ätit och väntar på att tvätten ska bli klar så jag kan hänga den i torkskåpet.
Sen ska jag bege mig till min kusin som ska vara kattvakt.

Imorgon åker jag till Göteborg. Det ska bli kul med en lite getaway.

Bye

torsdag 20 augusti 2015

Intensivjympa

Semestern fortsätter men den börjar nå mot sitt slut. Nåja kanske inte riktigt än men det går snabbt. Idag var jag på ett friskis och svettis pass med H. Intensivjympa. Riktigt roligt, jobbigt men roligt.

När jag började träna för ca 10 år sedan så var det just på Friskis och svettis och jag insåg idag att jag faktiskt har saknat det. Så det kommer definitivt bli några spontana pass då och då.

Efter vårruset fick jag en prova på biljett som jag passade på att utnyttja idag.
Annars kostar det 90kr.

Igår var jag och mammsen och spelade golf och det gick mycket bättre. Imorgon ska jag spela ensam, eller nej inte riktigt för det är någon som har bokat in sig i efterhand. Känns lite nervöst faktiskt.

Men som en gammal kollega sa till mig en gång när jag hade bokat in mig i en boll med två personer som jag aldrig träffat förut: Ni har något gemensamt, ni gillar golf.
Och det är ju faktiskt sant.

Sen får jag se om jag spelar 9 eller 18 hål.

I helgen blir det ingen golf, då blir det sola och slappa.
På lördag ska jag och mamma åka och bada någonstans och på söndag blir det nog samma sak.

På måndag spelar vi golf och på tisdag får jag se vad jag gör.
På torsdag åker jag till Gbg för en lite minisemester. Sen är det back to work.

Fick mersmak efter Midnattsloppet och funderar på om jag ska anmäla mig till Sicklaloppet som är den 13/9 som också är på 10km.
Jag ska försöka ta en springrunda på lördag morgon.

Nu ska jag ha lite seriemaraton.

Bye

söndag 16 augusti 2015

Midnattsloppet

Har ganska nyligen kommit hem och är helt slut, både mentalt och i kroppen. Midnattsloppet check.
I did it! Jag sprang 10km utan stopp på 1h.03min. Är supernöjd med tanke på att jag aldrig i mitt liv sprungit 10km förut. För 5 månader sedan hade jag aldrig sprungit mer än 4km.

En ordentlig klapp på axeln ger jag mig själv.

Det var ett jätteroligt lopp, men väldig tungt. Lite innan 5km var det en mördarbacke, och precis innan 9km var det en till jobbig backe som kändes värre än den första.

Men jag är så himla stolt över mig själv. Från att aldrig ha sprungit till att genomföra Midnattsloppet utan stopp och dessutom på lite över en timme.

Jag sprang med E och M, visserligen sprang vi ifrån varandra men möttes sedan upp efter loppet.
Jag och M gick till och med och drack öl på en pub.
Det var vi värda efter allt. Sen blev det nattbussen hem.

Imorgon blir det en lat söndag, seriemaraton står på schemat.

Bye

tisdag 11 augusti 2015

Semester

Nu har jag semester. Gick i lördags och är inne på min tredje dag. Det känns lite konstigt.
I lördags träffade jag E, vi åt ute och gjorde en barrunda på söder. I söndags blev det golf med i Åkersberga gk med pappa. Superfin bana men jag spelade uruselt. Det blev för varmt för min smak. 

Igår åkte jag och pappa till Arlanda och hämtade mamma som varit borta i 3 veckor. Efter en lite stund hos föräldrarna åkte jag till Farsta Centrum och passade på att hämta min tröja inför Midnattsloppet. 
Efter lite strosande och en sushi middag åkte jag hem och slappade lite. 
Sen gick jag ut och sprang. Det blev 9.74km som tog lite över en timme. Vet egentligen inte exakt hur mycket jag sprang eftersom jag hade en uppvärmning på 5min men säg att det kanske var 9km. 
Idag har jag lite ont i knäna. Men det var inte så fruktansvärt jobbigt som jag trodde det skulle vara. Idag blir det träning med E. 
Är osäker på om jag ska springa mer innan midnattsloppet. 

Nej nu ska jag ta och städa lite här hemma.

Bye


onsdag 5 augusti 2015

Tre dagar

Tre dagar var jag ledig och det kändes som en vecka. Underbart!
I söndags spelade jag golf, i måndags var jag ute och sprang, tvättade och åkte sen till Gröna Lund och såg Lenny Kravitz, drack några öl och hade det trevligt.  Igår spelade jag golf och idag var det back to work. Det är tre jobbdagar till sen är det semester i hela 3 veckor. Det kommer kännas jättekonstigt och bara vara. 
Tyvärr är ingen resa inbokad för min vän B fick ingen semester. 
Men det blir nog bra ändå.

Idag passade jag på att träna på jobbet. Det blir ett pass till på gymmet sen blir det semester där med. Har inga planer på att åka till jobbet under semestern för att träna. Så ambitiös tänker jag inte vara. Förhoppningsvis blir det några springrundor. 

I måndags när jag sprang gjorde jag rekord. Jag sprang nästan 7km och visst det var jobbigt men definitivt inte så jobbigt som jag trodde att det skulle bli. 
Nästa gång ska jag försöka springa 8km.
Midnattsloppet är 10km. Det kanske inte är helt omöjligt att jag springer hela vägen. 

Jag har sagt att jag är nöjd om jag springer 7km utan stopp iallafall så får vi se hur det blir.

Bye


torsdag 30 juli 2015

Regn

Regn regn regn, den här "sommaren" kan vara den sämsta vädermässigt på väldigt länge. Det har regnat i princip varje dag. Antingen regnar det på förmiddagen och så är det lite sol på kvällen eller sol på förmiddagen och regn på kvällen. Oftast har det varit det förstnämnda.

Känner mig lite bitter över att det inte blir någon utlandsresa som det var tänkt från början.
Jag och B hade tänkt att åka till Grekland men sen fick inte hon ta ut någon riktig semester så vi fick strunta i det.

Det är då man saknar och ha pojkvän. Någon att resa bort med. Jag skulle iofs kunna åka själv men jag tror inte det bli så roligt.

Nånstans har jag lite hopp om att det vänder och att värmen dyker upp lagom tills jag går på semester.
Man vet ju aldrig. Men förmodligen kommer det fortsätta som det har varit nu, regn regn och lite sol på kvällen. Mellan 15-17 grader.

Hursomhelst så kommer det bli underbart och få bara vara i hela tre veckor. Jag har ju inte haft en riktig semester sedan Januari 2013.
När jag var mellan jobb var jag iofs lite ledig men det är inte riktigt samma sak.

Planen är iallafall att spela mycket golf.
Om det inte spöregnar för då spelar inte jag, då blir det seriemaraton hemma.

Bye




onsdag 22 juli 2015

Trött

Jobb jobb och mera jobb. Men sen är det semester i tre härliga veckor.
Det börjar kännas i kroppen nu att man börjar bli trött.
Har kört nonstop sedan jag började i mitten på december.
Men jag trivs jättebra och det känns fortfarande roligt.

Hade helg söndag och måndag och i måndags blev det golf med pappa. Vi spelade på Vibynäs GK.
En av mina favoriter faktiskt.
Nu till helgen blir det ingen golf. På lördag jobbar jag och på söndag ska jag äta brunch med E och H.

Nästa vecka blir det 6-dagars vecka igen. Jag jobbar extra på lördagen mot att jag fick vara ledig på måndagen därpå. Och eftersom jag är ledig på tisdag blir det 3 dagars ledighet.

Då blir det golf.

Idag hann jag med träning på jobbet.
Vi får ta ut 30min två ggr i veckan under lunchen, jag hinner precis träna, duscha och äta.
Ska försöka hinna träna på fredag också.

Skriver mer någon annan dag.

Bye