måndag 29 juni 2015

35 år

35 år är jag nu. Jag fyllde i fredags, mina föräldrar kom och hälsade på mig på kvällen och vi fikade och åt tårta. I lördags jobbade jag, sen var det snabbt hem och fixa inför middagen som jag hade planerat. Vi var 6 tjejer totalt, åt och drack vin och hade en underbar kväll med mycket skratt.

Igår var det tänkt att jag och H skulle äta brunch men hon avbokade i sista sekund så jag blev kvar hemma hela dagen och kvällen. Hade tvättid från 17.30-21 så jag kunde ändå inte hitta på något.
Idag var början på en 6-dagars vecka.

Ska alldeles strax göra mig iordning för läggdags. Man hinner inte med så mycket när man jobbar till 19.

Bye

måndag 22 juni 2015

Golfade

Imorgon är det måndag, sen blir det 5 dagars jobb. Golfade igår och idag. Imorgon blir det en dejt med mammsen med lite fönstershopping.

Det ska tydligen regna hela veckan. Inte mig emot. Jag fick min dos av sol och golf.
Igår blev det Ingarö skogsbanan och idag Riksten. 22 poäng igår och 31 poäng idag. Jag hade varken spelat eller tränat sen tisdag förra veckan och det märktes. Det blev en uppvärmning igår kan man säga.

Snart fyller jag år, 35(!) jobbigt att man inte känner sig en dag över 28. Eller det kanske är bra?
Det krånglar dock till det när man är inne på dejtsajter och man ser killar som är ca 30 och har skrivit i barnfältet "inga men vill ha".

Jag kanske ska träffa någon som har barn? Eller någon som absolut inte vill ha några? Men hur troligt är det att någon absolut inte vill ha några och vill jag verkligen träffa någon som aldrig någonsin vill ha barn?
Nä då är det nog bättre med någon som redan har barn. Då slipper man hamna i sitsen där han plötsligt kommer på "jo jag vill nog ha barn ändå, tack och hej".

Att träffa någon riktigt ung känns ju inte så lockande. Man vill ju kunna träffa hans vänner utan att känna sig som en gammal tant.

Jag trivs med mitt liv som singel men jag vill inte hamna där jag hamnade sist och vara singel i 5år. Det är inte meningen att man ska leva ensam, jag vill iallafall inte det.
När jag tänker tillbaka på min relation med S så var det kanon, tills hans dröm tog över och jag inte räckte till.

Man lär sig alltid av sina tidigare erfarenheter och är det något jag lärt mig så är det att inte träffa en kille med en sådan längtan till ett barn som S hade.

Det återstår väl att se antar jag.

Bye


onsdag 17 juni 2015

Midsommar

Snart är det midsommar och rätt vad det är så har Juni passerat. Tiden flyger verkligen iväg!
Jag har 4 lediga dagar som väntar, tyvärr så kommer det tydligen regna så det blir nog inte så mycket golfande. Men på måndag ska jag iaf träffa mammsen och fönstershoppa.

Med betoning på fönstershoppa för det är tre dagar före lön.
Sen fyller jag år. Jobbar visserligen den dagen och dagen efter men på kvällen ska jag ha en lite bjudning med middag och vin.

Vi blir som mest 6 personer tror jag. Kan inte bjuda alltför många heller med tanke på att jag inte har så stort matbord.
Frågan är bara vad jag ska laga.

Nej nu ska jag sova. skriver mer en annan dag.

Bye

tisdag 9 juni 2015

Golfa

Idag fick jag äntligen golfa. Jag och mamma var på Lindö Dahl, vi åt lunch och gick en runda sen. Det var strålande sol och perfekt golfväder.
Nu ligger jag i sängen med ett glas rosé bredvid mig.
Jag är så trött! Gick upp strax efter 6 igår och målade, åkte till jobbet och var hemma ca 20, fortsatte måla och gick och la mig strax före 24. Gick upp 6:15 i morse och åkte till jobbet för morgonmöte som började 8. Efter 10 åkte jag till mamma för att sen åka vidare till golfbanan.
På väg hem bestämde jag mig för att bara ta det lugnt resten av kvällen.

Ska sova snart.

Bye

lördag 6 juni 2015

Vårruset

Jag sprang vårruset och det bästa av allt var att jag gjorde det under 35min, mitt mål var att springa hela varvet och inte stanna en endaste gång och jag gjorde det!

Trodde aldrig att det skulle kännas så roligt. Jag fick två superbra tips; ta rygg på någon som har lite snabbare tempo och luta dig framåt.

Jag och E var så glada efteråt att vi anmälde oss till Midnattsloppet.

Det ska bli spännande att se hur det kommer gå, jag har egentligen inget mål utan vill mest göra det för att testa hur mycket jag orkar springa utan att ta en paus.
Det är ju stor skillnad på 5km och 10km.
Men jag tänker att jag kommer bli triggad av alla människor som hejar.

Imorgon är jag ledig och tänkte ta en liten springrunda innan jag åker och möter M för en tripp till Norrtälje.

På söndag ska jag förhoppningsvis måla klart min vägg. I värsta fall får jag göra det nästa lördag när jag kommit hem från Gbg.
Alla mina möbler är hoptryckta mot en sida av vardagsrummet. Tur att man inte är en pedantisk person som störs av oreda.

Nu ska jag göra mig iordning för läggdags.

Bye




tisdag 26 maj 2015

Ledig

Idag är jag ledig, ska köpa färg och luncha med min vän M, sen blir det hem och ladda inför vårruset.
5km ska jag springa och jag har inte tränat någonting. Vet inte vad som hände med att träna på söndagar. Ja ja det blir som det blir.

I lördags spelade jag golf och tyvärr blev det inte mer än 30 poäng. 19 och 11 poäng. Det blev ett fullständigt ras, dels för att det kom en rejäl regnskur som gjorde att jag blev iskall om händerna och dels för att jag tappade rytmen.

Vet inte när jag ska spela nästa gång, nu på lördag jobbar jag och på söndag ska jag äta brunch med E, sen blir det hem till mamsen för att fira mors dag.

Lördagen efter kommer jag vara i Norrtälje och sova över där. Tveksamt att det blir en golfrunda dagen efter.

Helgen efter är jag i Göteborg, visserligen kommer jag hem på lördag eftermiddag, så söndagen den 14:e skulle kunna funka.

Busy busy är man.

Nu ska jag göra mig i ordning.

Bye


fredag 22 maj 2015

Fredag

Fredag och ledig helg, underbart! I och med att jag jobbade extra en lördag så blev det jobb alla lördagar förutom imorgon under maj månad. Imorgon blir det golf, tredje rundan hittills.

Spelade med min vän K på Nacka GK, häromveckan och då blev det 29 poäng med 3 streck.
Imorgon blir det en skogsbana där jag har massor med extra slag.
Ska bli mysigt.

På söndag blir det hemmamys och fixa med min vägg i vardagsrummet där jag håller på att riva ner tapeten. Underlaget var väldigt jämnt tack och lov så jag slipper bredspackla. Jag kan måla men bredspackla ger jag mig inte in på.
På tisdag ska jag köpa färg och försöka hinna grundmåla nästa lördag efter jobbet.
Och förhoppningsvis måla på söndagen. Men jag får se.

Hursomhelst kommer det bli mycket finare än det var innan.

Nä nu ska jag titta på lite såpor.

Bye