Snart är det februari, rätt vad det är så är det vår igen och man kan spela golf. Livet rullar på, ikväll ska jag till mina gamla kvarter och hälsa på min fd granne. Det blir vin och middag och jag blir kvar till imorgon. Garanterat exfri då han åker till Thailand idag. Jag vill också ha någon att åka till Thailand med. Eller kanske inte just Thailand men Mexico kanske.
Trivs jättebra på jobbet och hoppas verkligen jag får vara kvar.
Känner verkligen att jag har hittat rätt nu.
Igår köpte jag en fåtölj och en fotpall, har velat ha en i snart ett år och till slut bestämde jag mig. Mio hade rea så jag passade på. 3495.- för fåtöljen och 1495.- för pallen och så hemleverans för 895.- då levererar de till rummet.
Tyvärr får jag vänta ca 6 veckor på den.
Nej nu ska jag ta och städa lite sen måste jag åka.
Bye
lördag 31 januari 2015
torsdag 15 januari 2015
Januari
Oj vad länge sedan det var jag skrev! Nu är det 2015 och Januari, livet är riktigt fint. Jag har fått ett nytt jobb som jag trivs jättebra på, började där i mitten på december. Heltid i en kakelbutik. Många kollegor och trevliga kunder. Superkul helt enkelt.
Julen och nyår svischade förbi som vanligt, båda firades hos släkten.
Fortfarande singel och antar att det kommer vara så ett tag framöver, ingen som är tillräckligt intressant för att ändra på det.
Men självklart vill jag ju bli kär, men allra mest vill jag få tillsvidare anställning.
Träningen har jag kommit av med lite grann, tog lite jullov som råkade bli lite långt. Ska gå på mitt första pass på flera veckor nu på söndag.
Kommer förmodligen få rejäl träningsvärk.
Det är riktigt busväder ute med regn och slask och jättemycket is. Inte alls roligt att gå ute.
Nej nu ska jag ta och sova.
Skriver mer en annan dag.
Bye
Julen och nyår svischade förbi som vanligt, båda firades hos släkten.
Fortfarande singel och antar att det kommer vara så ett tag framöver, ingen som är tillräckligt intressant för att ändra på det.
Men självklart vill jag ju bli kär, men allra mest vill jag få tillsvidare anställning.
Träningen har jag kommit av med lite grann, tog lite jullov som råkade bli lite långt. Ska gå på mitt första pass på flera veckor nu på söndag.
Kommer förmodligen få rejäl träningsvärk.
Det är riktigt busväder ute med regn och slask och jättemycket is. Inte alls roligt att gå ute.
Nej nu ska jag ta och sova.
Skriver mer en annan dag.
Bye
fredag 21 november 2014
November
Det är slutet på November, snart är det jul. Mitt liv är riktigt tråkigt just nu, det blev ingen fortsättning på mitt jobb, vilket var väntat. Trivdes inte alls och det passade mig inte alls, så nu är man arbetssökande och dagarna bara går och går. Jag har börjat träna för att göra någonting om dagarna men det känns riktigt trist.
Man känner sig totalt misslyckad och jag känner att jag inte har åstadkommit någonting i mitt 34 åriga liv.
Allt känns faktiskt rätt meningslöst. Sökte till Willys och fick inte ens komma på intervju.
Av 12 jobb så är det två som har svarat, tack men nej tack.
Det har gått en månad som jag har gått hemma och det börjar krypa i skinnet på mig. Känns riktigt deppigt och börjar få paník.
En liten lite ljusglimt fick jag idag när jag fick tag på biljetter till Foo Fighters i Ullivi i sommar. Det ska bli kul.
Jag hoppas jag hittar ett jobb snart, typ nu tack. Så slipper jag gå runt hemma och känna mig meningslös.
Bye
Man känner sig totalt misslyckad och jag känner att jag inte har åstadkommit någonting i mitt 34 åriga liv.
Allt känns faktiskt rätt meningslöst. Sökte till Willys och fick inte ens komma på intervju.
Av 12 jobb så är det två som har svarat, tack men nej tack.
Det har gått en månad som jag har gått hemma och det börjar krypa i skinnet på mig. Känns riktigt deppigt och börjar få paník.
En liten lite ljusglimt fick jag idag när jag fick tag på biljetter till Foo Fighters i Ullivi i sommar. Det ska bli kul.
Jag hoppas jag hittar ett jobb snart, typ nu tack. Så slipper jag gå runt hemma och känna mig meningslös.
Bye
måndag 6 oktober 2014
Höst
Usch nu är det verkligen höst. Helgen som var spenderades på golfbanan. I lördags hade jag golftävling, fick 28 poäng så mitt hcp höjdes. I söndags var det sällskapsrunda med mina föräldrar och jag fick 39 poäng så mitt hcp sänktes. Och jag gjorde en eagle. Två slag på en par fyra. Det kändes fantastiskt. Nu har jag 19.7 i hcp. Förmodligen var det sista golfrundan för i år så det kändes skönt och sluta på topp.
Intervjun gick bra men de hade 20 andra som de skulle intervju. Runt den 10:e vet de mer om vilka som går vidare.
Tyvärr har jag inte sökt några andra jobb men jag har lite sparpengar om det skulle krisa.
Det ordnar nog sig.
Bye
Intervjun gick bra men de hade 20 andra som de skulle intervju. Runt den 10:e vet de mer om vilka som går vidare.
Tyvärr har jag inte sökt några andra jobb men jag har lite sparpengar om det skulle krisa.
Det ordnar nog sig.
Bye
onsdag 24 september 2014
Två månader
Hoppsan det var visst över två månader sen jag skrev. Inget nytt under solen, sommaren är förbi och nu är det höst. Tyvärr fick jag inte njuta av den varma sommaren eftersom jag jobbade. På fredag ska jag på en intervju som jag hoppas på. Vi får se. Ledig idag med tvättstuga.
Annars är livet som vanligt, ingen kärlek.
Kan ibland ångra att jag bara släppte allt och inte insisterade på att vi skulle sälja huset. Nu sitter han där med ett fint hus och flickvän. Ett hus som vi byggde upp tillsammans. Försöker och inte gräma mig för mycket om det men ibland känns det surt.
Jag borde sagt: Ska inte jag bo här ska inte du heller bo här.
Men men det går inte att vrida tillbaka klockan och allt får man väl tillbaka sen.
Gott och ont.
Hoppas jag.
Jag har blivit förkyld så idag blir det bara hemmamys med Bonita.
Kanske läsa lite och titta på någon serie.
Skriver mer på fredag.
Bye
Annars är livet som vanligt, ingen kärlek.
Kan ibland ångra att jag bara släppte allt och inte insisterade på att vi skulle sälja huset. Nu sitter han där med ett fint hus och flickvän. Ett hus som vi byggde upp tillsammans. Försöker och inte gräma mig för mycket om det men ibland känns det surt.
Jag borde sagt: Ska inte jag bo här ska inte du heller bo här.
Men men det går inte att vrida tillbaka klockan och allt får man väl tillbaka sen.
Gott och ont.
Hoppas jag.
Jag har blivit förkyld så idag blir det bara hemmamys med Bonita.
Kanske läsa lite och titta på någon serie.
Skriver mer på fredag.
Bye
söndag 6 juli 2014
Golfat
Idag var jag ledig och har golfat med min pappa, vi spelade en tävling som heter två generationer. Det gick ganska bra. Jag fick en ny putter och det gjorde skillnad. Vi hade jättefint väder och det var lagom varmt med lätt bris.
Nästa vecka jobbar jag mån-fre så det blir ingen golf tyvärr. Imorgon ska jag på dejt. En kille som jag pratat med på en dejtingsajt. Vi skrevs rätt mycket förut sen försvann han och förra veckan skrev han till mig igen.
Vi ska träffas efter jobbet och dricka vin.
Det ska bli spännande.
Inte så jättesnygg men det är ju inte allt heller.
Jag skulle ha gått på dejt igår men den killen hörde aldrig av sig. Kanske för att han ringde i torsdags och jag svarade aldrig och ringde inte heller tillbaka.
Annars rullar livet på, jag har gått upp 5kg och känner att jag verkligen vill gå ner dem. Jag har iaf börjat springa då och då. Men jag har så svårt och låta bli och äta godis och choklad.
Ska försöka med en godisfri vecka nu och börja äta mer mat. Det har blivit mycket fil och musli bara, tror jag behöver börja äta mer regelbundet och riktig mat.
Jag vägde 54 och nu visar vågen 59-60, inte bra alls!
Bye
Nästa vecka jobbar jag mån-fre så det blir ingen golf tyvärr. Imorgon ska jag på dejt. En kille som jag pratat med på en dejtingsajt. Vi skrevs rätt mycket förut sen försvann han och förra veckan skrev han till mig igen.
Vi ska träffas efter jobbet och dricka vin.
Det ska bli spännande.
Inte så jättesnygg men det är ju inte allt heller.
Jag skulle ha gått på dejt igår men den killen hörde aldrig av sig. Kanske för att han ringde i torsdags och jag svarade aldrig och ringde inte heller tillbaka.
Annars rullar livet på, jag har gått upp 5kg och känner att jag verkligen vill gå ner dem. Jag har iaf börjat springa då och då. Men jag har så svårt och låta bli och äta godis och choklad.
Ska försöka med en godisfri vecka nu och börja äta mer mat. Det har blivit mycket fil och musli bara, tror jag behöver börja äta mer regelbundet och riktig mat.
Jag vägde 54 och nu visar vågen 59-60, inte bra alls!
Bye
söndag 29 juni 2014
Fyllt år
Nu har jag fyllt år. Dagen spenderades på jobbet ensam hela dagen. Förutom kunderna såklart. Sen kom mina föräldrar hem till mig och vi åt på restaurang, fikade och åt tårta hemma hos mig. Jag fick en jättesnygg väska från Marc Jacobs. Champagneglas och ett par låga blå converseskor. Av pappa fick jag presentkort på Sickla. Hela S familj hörde av sig förutom han. Dåligt tycker jag. Har man varit tillsammans i 5 år är det vanligt hyfs att sms a ett grattis fast man har gjort slut. Oförskämt och inte göra det.
Men nu vet jag vad han är för sorts person och jag kommer aldrig höra av mig till honom.
I fredags gick jag E och H ut och partade. Det var jättekul med mycket dans och skratt. Kom hem strax före 5 och var inte bakis dagen efter. Underbart när det blir så. Det är lite lotteri det där, antingen mår jag jättebra el så kaskadkräks jag hela förmiddagen.
Sen åkte jag hem till föräldrarna och tittade på fotboll. Tyvärr förlorade Chile mot Brasilien i straffarna.
Imorgon är det back to work igen.
Bye
Men nu vet jag vad han är för sorts person och jag kommer aldrig höra av mig till honom.
I fredags gick jag E och H ut och partade. Det var jättekul med mycket dans och skratt. Kom hem strax före 5 och var inte bakis dagen efter. Underbart när det blir så. Det är lite lotteri det där, antingen mår jag jättebra el så kaskadkräks jag hela förmiddagen.
Sen åkte jag hem till föräldrarna och tittade på fotboll. Tyvärr förlorade Chile mot Brasilien i straffarna.
Imorgon är det back to work igen.
Bye
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)