onsdag 24 september 2014

Två månader

Hoppsan det var visst över två månader sen jag skrev. Inget nytt under solen, sommaren är förbi och nu är det höst. Tyvärr fick jag inte njuta av den varma sommaren eftersom jag jobbade. På fredag ska jag på en intervju som jag hoppas på. Vi får se. Ledig idag med tvättstuga.
Annars är livet som vanligt, ingen kärlek.
Kan ibland ångra att jag bara släppte allt och inte insisterade på att vi skulle sälja huset. Nu sitter han där med ett fint hus och flickvän. Ett hus som vi byggde upp tillsammans. Försöker och inte gräma mig för mycket om det men ibland känns det surt.
Jag borde sagt: Ska inte jag bo här ska inte du heller bo här.
Men men det går inte att vrida tillbaka klockan och allt får man väl tillbaka sen.
Gott och ont.
Hoppas jag.

Jag har blivit förkyld så idag blir det bara hemmamys med Bonita.
Kanske läsa lite och titta på någon serie.

Skriver mer på fredag.

Bye

söndag 6 juli 2014

Golfat

Idag var jag ledig och har golfat med min pappa, vi spelade en tävling som heter två generationer. Det gick ganska bra. Jag fick en ny putter och det gjorde skillnad. Vi hade jättefint väder och det var lagom varmt med lätt bris.
Nästa vecka jobbar jag mån-fre så det blir ingen golf tyvärr. Imorgon ska jag på dejt. En kille som jag pratat med på en dejtingsajt. Vi skrevs rätt mycket förut sen försvann han och förra veckan skrev han till mig igen.
Vi ska träffas efter jobbet och dricka vin.
Det ska bli spännande.
Inte så jättesnygg men det är ju inte allt heller.

Jag skulle ha gått på dejt igår men den killen hörde aldrig av sig. Kanske för att han ringde i torsdags och jag svarade aldrig och ringde inte heller tillbaka.
Annars rullar livet på, jag har gått upp 5kg och känner att jag verkligen vill gå ner dem. Jag har iaf börjat springa då och då. Men jag har så svårt och låta bli och äta godis och choklad.
Ska försöka med en godisfri vecka nu och börja äta mer mat. Det har blivit mycket fil och musli bara, tror jag behöver börja äta mer regelbundet och riktig mat.
Jag vägde 54 och nu visar vågen 59-60, inte bra alls!

Bye

söndag 29 juni 2014

Fyllt år

Nu har jag fyllt år. Dagen spenderades på jobbet ensam hela dagen. Förutom kunderna såklart. Sen kom mina föräldrar hem till mig och vi åt på restaurang, fikade och åt tårta hemma hos mig. Jag fick en jättesnygg väska från Marc Jacobs. Champagneglas och ett par låga blå converseskor. Av pappa fick jag presentkort på Sickla. Hela S familj hörde av sig förutom han. Dåligt tycker jag. Har man varit tillsammans i 5 år är det vanligt hyfs att sms a ett grattis fast man har gjort slut. Oförskämt och inte göra det.

Men nu vet jag vad han är för sorts person och jag kommer aldrig höra av mig till honom.

I fredags gick jag E och H ut och partade. Det var jättekul med mycket dans och skratt. Kom hem strax före 5 och var inte bakis dagen efter. Underbart när det blir så. Det är lite lotteri det där, antingen mår jag jättebra el så kaskadkräks jag hela förmiddagen.
Sen åkte jag hem till föräldrarna och tittade på fotboll. Tyvärr förlorade Chile mot Brasilien i straffarna.

Imorgon är det back to work igen.

Bye

lördag 21 juni 2014

Joggade

Idag var jag ute och sprang igen, eller ja joggade snarare. Det blev intervaller med att jogga och gå, sjukt jobbigt men jag höll ut i 23 min. Nästa mål är 30 min utan att stanna, springa hela varvet. Det ska jag göra på onsdag tror jag. Igår var det midsommarafton, jag spelade golf med föräldrarna och sen åt jag middag hos dem. Det var mysigt.

Jag kunde knappt sitta och kissa i onsdags pga träningsvärken, den var riktigt vidrig, så jag promenerade bort den i onsdags. Det blev 35 min.

Håller igång ganska bra tycker jag. Imorgon blir det promenad igen.
Annars är allt som vanligt. Livet känns ganska bra även om jag saknar någon att vara kär i.

Men jag har helt släppt nu det faktum att S förmodligen går omkring och är nykär, det får han vara.
Det har ju trots allt gått ett år och jag är förvånad att det inte skedde tidigare.

Bye

torsdag 19 juni 2014

Springer

Jag har många gånger drömt att jag springer. Jag blir inte jagad utan jag springer för att jag tycker det är kul, på asfalt i skogen mm. Så i måndags efter jobbet åkte jag till Stadium, provade ut några joggingskor och köpte mig ett par Asics för 999kr. Kom hem, bytte om, laddade ner Runkeeper på min mobil och satte i fötterna i mina nya springskor. Och gick ut och sprang. Jag hade bestämt från början att jag skulle springa hela rundan utan att stanna. Och det gjorde jag. 3.6km 22 min sprang jag utan att stanna. Och jag dog inte. Men träningsvärken var hemsk redan dagen efter och igår kunde jag knappt sitta ner och kissa, så jag gick ut och tog en promenad. Det hjälpte faktiskt.

Jag känner mig jättestolt och jag siktar på att springa på lördag igen.

Annars är det bra, livet rullar på och inget spännande händer.

Bye

onsdag 4 juni 2014

Mycket bättre

Nu känns det mycket bättre. Jag kommer också träffa någon och gå omkring och vara nykär, någon som sätter mig i första rummet och inte bryr sig om det blir några barn eller inte. Han finns därute någonstans det vet jag. Och när jag minst anar det dyker han upp.

I övrigt är det bra. Nu är jag ledig två dagar. Och jobbar lör och ledig sön. Imorgon blir det kanske Gröna Lund med min vän H. På fredag blir det golf.

Nästa vecka jobbar jag mån-fre.
Tog mig ut på en promenad idag efter jobbet, det var skönt. Var ute och gick i måndags också.

Skönt med frisk luft när man är instängd hela dagarna.

Bye

fredag 30 maj 2014

Sådär

Idag såg jag på fejjan att S är i ett förhållande. Det känns sådär om jag ska vara ärlig, även om jag har gått vidare sen länge så känns det mindre kul att han ska gå omkring och vara nykär när jag inte har någon alls. Det känns allmänt trist.
Själv sitter jag ensam i min lgh nästan varje kväll, och han går omkring och myser med sin nya tjej. Som dessutom är 3-4 år yngre än mig, och säkert superfertil. Usch!

När är det min tur?
Ska jag vara singel i 5 år som jag var sist?
Det är ju förjävligt isåfall. Vill bara dra något gammalt över mig och gå i ide ett år eller två.

Vad är det man säger, man ska vara tacksam över det lilla man har?
Blä!

Bye