torsdag 23 januari 2014

Ledig

Jag har varit ledig två dagar. Det har varit en slapp vecka med två dagars jobb, ledig två dagar och två dagars jobb igen och ledig en dag. Så imorgon är det tillbaka till jobbet igen. På lördag jobbar jag visserligen bara 5h så det är egentligen en halv dag.

Igår var jag hemma hela dagen. Jag gjorde ingenting förutom och titta på serier och latade mig. Jo jag tvättade också. Så nu hänger det kläder lite överallt i lägenheten.
Idag tog jag mig ut en sväng och tittade på sängbord.
Åkte också förbi Farsta Centrum.
Nu sitter jag och försöker peppa mig själv till att åka till gymmet.
Det verkar inte som att jag får jobbet, det har visserligen inte hört av sig men jag antar att det har gått till en annan. Och de andra jobben jag sökte har inte heller hört av sig.
Så trist!
Jag börjar känna mig uttråkad och rastlös.
Vill att det ska hända lite i mitt liv.
Jag är såklart tacksam över det jag har men just nu känns allt lite tradigt.
Kanske allmän vintertrötthet.

Jaja, nu ska jag iaf åka och motionera lite.

Bye

torsdag 16 januari 2014

Jobbat

Jag har snart jobbat en vecka efter 8 dagars semester. Det är så fruktansvärt lugnt på jobbet. Vi är tre heltidare och det skulle räcka med en person som det ser ut nu, så lugnt är det.
Under min semester var jag på en intervju och det gick jättebra men jag börjar tappa hoppet för de har fortfarande inte hört av sig. Till mig sa de att de skulle höra av sig i början på den här veckan, dvs måndag eller tisdag. Det är fredag imorgon.

Kruxet var nog lönen. De frågade vad jag hade för löneanspråk och mitt minimum var 1000-2000 kr mer än vad de trodde var det vanligaste.

Jag stod på mig för är det något man absolut inte ska göra så är det att gå ner i lön. Jag gjorde det en gång och aldrig mer.

Hursomhelst i förrigår sökte jag ett annat jobb och imorgon ska jag söka ett till.

Tillslut borde det dyka upp något. Jag hoppas det iallafall. Pendlandet börjar bli outhärdligt, i kombination med hur dött det är på jobbet.
Man hittar ingen motivation till slut.

Semestern var jätteskön. Jag var hemma, träffade lite vänner, fönstershoppade och tränade.
Köpte ett träningskort för 3 månader. Lyckades faktiskt komma iväg igår efter jobbet. Men det blir väldigt sent och det är väl kanske inte optimalt att träna efter jobbet.

Nu ska jag sova.

Bye

måndag 6 januari 2014

Semester

Nu är det semester, och det är underbart. Jobbade i lördags och efter jobbet åkte jag över till mina fd grannar. Där blev jag bjuden på middag och hade det mycket trevligt.

Igår åkte jag och pappa till Sickla och fönstershoppade tv. På kvällen var jag hemma och tog det lugnt.
I morse hade jag tvättid kl 7, när det var klart tvingade jag mig själv till gymmet. Sen åkte jag till stan och träffade min vän E. Vi fönstershoppade och fikade. Mycket trevligt.

Imorgon ska jag åka till min vän A och hälsa på.

Härligt när man har massa roligt att göra.

När jag var hos mina fd grannar kom S förbi. Det kändes ganska naturligt att träffa honom. Men han var inte där så länge.
En del av mig kommer alltid älska honom, men jag är nog inte kär i honom längre. Alldeles för mycket har hänt för att det ska bli vi igen.

Och som en kompis sa; om vi någonsin blir ihop igen kommer jag alltid undra om det verkligen räcker med oss.
Jag hoppas han träffar någon som han får barn med.

Och jag hoppas jag träffar någon som jag blir riktigt kär i, och som vill ha mig, med eller utan barn.

Bye


torsdag 2 januari 2014

2014

Nu är det 2014. Nyårsafton spenderades med min fina vän B. Vi var hemma hos henne, åt middag, drack vin och pratade en massa. Supermysigt!
Igår var jag hemma hela dagen och bara tog det lugnt.
Idag är det jobb igen fram till lördag. Sen har jag semester och det ska bli så skönt. 8 dagars ledighet och jag ska bara vara. Promenera, träna och fönstershoppa. Och titta på serier. Har fastnat för Mad Men.

Nu måste jag åka.

Bye

fredag 27 december 2013

back to work

Idag är det back to work, 3 dagars ledighet tog slut igår och det var underbart och få slappa lite. Julafton var supermysig. Jag åkte till mina föräldrar och var där strax före Kalle Anka. Vi åt, drack och pratade och hade en riktigt trevlig kväll.
Jag hade visst varit snäll i år för jag fick många julklappar.
Tänk att det är mindre än en vecka kvar av 2013.

Jag har fortfarande inga planer för nyårsafton, men jag överväger att fira med släkten. Då blir det en lugn kväll och jag får vakna i min säng. Jag får se vad jag gör.

Juldagen spenderades hemma hela dagen. Tittandes på serier och en film. Det var jätteskönt, har haft svårt och varva ner på sista tiden så en heldag i sängen var välbehövligt.

Jag har tittat på Breaking bad i höst och när den tog slut, det var totalt 5 säsonger, så ville jag hitta en ny som kunde mäta sig med Breaking bad. Och jag hittade House of cards, satan vad bra den var. Tyvärr var det bara en säsong med 13 avsnitt, säsong 2 kommer i februari. Jag såg klart den på juldagen.

Nu har jag tittat lite på Sons of Anarchy och Mad men. De är ok.

Nu måste jag åka.

Bye


måndag 23 december 2013

Julkänslan

Imorgon är det julafton, och julkänslan börjar infinna sig. Nu har jag tre dagars ledighet och det ska bli så skönt. Imorgon ska jag gå ut på en promenad. Det var längesen jag gjorde det och lite frisk luft är aldrig fel.
Annars är det bra, det blir tyvärr en snål månad i januari. Betalade mina räkningar i morse och det blev inte mycket över.
Men så är det ibland. Får leva snålt helt enkelt, planera mina inköp och göra mycket lunchlådor.

Skriver mer imorgon kväll.

Bye

lördag 21 december 2013

3 dagar kvar

3 dagar kvar till julafton. Det regnar och det känns som november. Jag är i valet och kvalet på om jag ska åka till Ikea och fönstershoppa lite. Känner mig fruktansvärt seg, idag sov jag till 10.30 och fick en chock när jag vaknade. Har nog inte hänt på flera månader att jag sovit längre än till 9.
Men det är väl nu tröttheten kommer, efter en händelserik tid i mitt liv och knappt någon semester.
Bonita ligger bredvid mig i sängen och är lika slö som sin matte.
I år blir det en minijul. Vanligtvis brukar jag fira med föräldrar, faster, hennes man och kusiner plus att jag de sista åren har också firat först med S familj.
Men i år blir det bara jag och mina föräldrar och kanske min farbror. Min faster och hennes man är i Milano där min kusin bor. Och min andra kusin firar jul med sin killes bror tror jag.

Jag och S har lite kontakt nu och det känns faktiskt bra, att man inte är ovänner längre. Att man ibland kan skicka iväg ett sms för att kolla läget. Som häromdagen när jag var på jobbet och jag tipsade honom om en ny serie.
Var faktiskt förbi mitt gamla hem förra veckan och hämtade smågrejer som hade blivit kvar, men då insisterade jag på att stå kvar i hallen. Att gå upp till köket, mitt gamla kök och ta en kaffe var uteslutet.
Vi pratade en stund och det kändes ganska bra.
Så länge man är på neutrala platser.
Och det sa jag till honom också, att vi gärna kan ta en lunch någon dag, på stan.

Nä om man ska ta och hoppa in i duschen och bege sig på fönstershopping. En micro måste jag köpa. Så jag kan värma mina lunchlådor som jag tar mig tid till att laga.

Bye