tisdag 26 november 2013

Över en vecka

Nu har jag bott i min lgh i lite över en vecka. Det känns ovanligt bra, men pendlandet ger mig inte så mycket tid till att tillbringa hemma. Helgen som var blev det lägenhetsmys. I alla fall i lördags, då kom min fina vän A på besök, jag lagade lunch till oss och hon åkte strax efter 18. I söndags blev det brunch på söder med två vänner, riktigt trevligt. Imorgon är jag ledig och då blir det en sväng till stan.
Är alltid ledig onsdagar före jobb på lördagar och måndagar efter lördag.

När kontraktet skrevs och jag fick nycklarna fick jag ett provapå kort  på ett gym som ligger ca 7 min från där jag bor. Igår åkte jag och aktiverade det.

Jag hinner tyvärr inte träna när jag jobbar men jag räknar med att åka dit de dagar jag är ledig.

Annars rullar livet på, mitt gamla liv med S känns väldigt avlägsen och jag kan ibland minnas det med värme, sakna det men ändå inte vilja ha tillbaka det. Man kan inte få tillbaka något som inte längre finns.

Bye

måndag 4 november 2013

November

Nu är det November och det är grått och regnigt. Vilket har passat mig perfekt eftersom jag har haft fullt upp med att måla lägenheten.
Har nog inte riktigt förstått att jag faktiskt har ett eget hem igen.
Svisch sa det bara och så har tre månader gått.

Idag hörde S av sig, han frågade hur jag mådde och om jag hade flyttat än.

Märkligt hur livet kan bli. Från att ha delat allt tillsammans till ingenting.
"Things used to be now they not" citat från "Blame Game"

Imorgon fortsätter målandet. Idag fick jag hjälp av mammsen, men igår slet jag verkligen som ett djur.
Från början var det tänkt att jag bara skulle måla köket och hallen, men det blev sovrummet och vardagsrummet också.
Men det har gått bra. Och jag är glad att jag tar tag i det när lägenheten står tom.
Senare blir det en fondtapet i sovrummet, men det väntar jag med.

Jag hoppas på att flytta inom två veckor, allra helst innan.

Bye


lördag 26 oktober 2013

Snart November

Underbart och få sova ut. Jag går upp senast 6.30 varje morgon och idag vaknade jag strax efter 10. Visserligen somnade jag strax före 02.
Den här helgen är jag ledig. I två dagar har det varit klar himmel och sol och när man är ledig är det grått och trist.
Men det är klart, det är snart November och då är det i regel väldigt grått och trist.

Annars är det ok. Jag jobbar alldeles för mycket. Eller snarare, jag pendlar för mycket. Och jag har haft alldeles för lite semester. Nästa vecka har jag ledigt 6 dagar och det ska bli jätteskönt.

Men det blir mycket fix med lgh.

Just det! Jag kanske inte har nämnt det, men jag flyttar snart från mitt flickrum.
Det känns jättebra, däremot är det lite synd om Bonita som kommer vara själv rätt mycket.
Jag är borta nästan 12h om dagen pga pendlandet.
Jag måste verkligen ta tag i det, men det finns en trygghet i mitt jobb och jag trivs jättebra.

Dags och lämna sängen för lite fönstershopping.

Bye


torsdag 17 oktober 2013

Lediga helger

Jag har två lediga helger framför mig och den här veckan gick två dagar på utbildning/mässa på ett hotell. Riktigt givande och rolig omväxling. Man träffade en hel del leverantörer men också kollegor som jobbar inom samma kedja.
Imorgon är jag tillbaka i butiken och nästa vecka är det mån-fre jobb.

Funderar på om jag ska höra av mig till olika kedjor och höra om de söker personal.
Jag trivs ju verkligen med det jag gör.
Kanske är det så att man behöver miljöombyte, att man inte jobbar där man bor och tvärtom.

Annars händer det inte så mycket. Det står rätt still nu med aktiviteter eftersom ekonomin är lite tight.
Men jag ska unna mig promenader, fönstershopping och ett träningspass på söndag.

Det har blivit min nya rutin.
Ett friskis och svettis pass på söndagar.

Nu måste jag sova.

Bye


tisdag 8 oktober 2013

Snor

Urk, förkylningen exploderade och nu känns halva hjärnan full med snor. Men här blir det ingen vila. Det är bara att gilla läget, sätta sig på bussen, byta till pendeln och sätta sig på bussen igen. Jag får se hur det går, eventuellt åker jag hem efter lunch.

Måste ta tag i min jobbsituation.
Det är synd men jag kommer inte orka hålla på och pendla som jag gör. Åka strax efter 7 och komma hem strax före 20 för ett 9h arbetspass är inte ok.

Nä nu måste jag åka.

Bye

måndag 7 oktober 2013

Måndag

Måndag och jag är ledig. Kl är 7.34 och jag har redan ätit frukost. Jag vaknade av mig själv, ganska utvilad och hungrig. Eventuellt ska jag äta lunch med S syster idag. Annars blir det en lugn dag.
Jag åkte och träna igår på friskis&svettis och som ett brev på posten kom förkylningen idag. Men det var riktigt roligt och jag blev snopen över hur bra min kondition var. Jag har inte tränat på över ett halvår om man inte bortser från lite cyklande och promenader. Och jag blev inte speciellt andfådd.

I fredags blev jag bjuden på middag hos I och M. Jag sov över eftersom jag ändå skulle jobba på lördag. Efter jobbet var det kalas hos min kusin lilla dotter som har hunnit bli 8år (!) jag minns när hon låg i magen som igår. Igår efter träningen åkte jag och träffade C och åt brunch. Matkoma gånger tio efter massa mat, efterrätt, en öl och en Irish Coffee. Det blev en heldag som var värd varenda krona.

Sakta men säkert börjar allt kännas bättre. I lördags var det deppigt därav den obligatoriska träningen igår. Det är skönt när man känner sig själv så pass bra att man vet vad man behöver när deppen slår till.

Bye

fredag 27 september 2013

En vecka till

Så har en vecka till gått. Idag är det fredag och jag är ledig lör och sön. Imorgon blir det golf i kylan med pappa. Måste få revansch från förra lördag då det gick katastrofalt dåligt.
Det har blivit riktigt kallt nu, från 15 grader till 5 grader på mindre än en vecka.
Och varje år blir man lika chockad.
Igår och idag lyxade jag till det och tog bilen till jobbet.
Det gick inga pendeltåg från Spånga och det skulle ta över två timmar att ta mig till jobbet enkelväg.

Igår träffade jag S. Det hade kommit brev till mig trots att jag adressändrade för två månader sen.
Usch vad jobbigt det var!
Tårar från båda, bitterljuvt och sorgligt.
Han hade hört av sig någon dag innan och skickat x antal sms som jag svarade på och det raserade allt.
Jag sa till honom igår att han inte fick skicka sådana sms till mig. Att det inte tjänar någonting och att det bara blir värre.
Det finns ju anledningar till att man inte kan träffas när man relativt nyligen gjort slut.
Särskilt när det finns så mycket känslor kvar.

Jag är fortfarande sårad över att jag inte räckte till. Alla försök man gjorde var förgäves. Och nu måste jag försöka gå vidare.

Två av mina vänner är gravida och jag är genuint lycklig för deras skull. Och det känns skönt. Hade jag och S fortfarande varit tillsammans hade jag någonstans grämt mig över att jag inte kan bli gravid, att vi inte kan få barn

Men som jag har skrivit och sagt förut. Man kan vara en familj utan barn. Att få barn ska inte vara det primära i en relation.
Men det är också mina tankar och mina känslor.
Och förhoppningsvis så träffar jag någon som delar de tankar och känslor med mig.

Nu fortsätter fredagsmyset med godis och slösurfande och Bonita liggandes bredvid mig.

Bye