lördag 29 juni 2013

Lägenheten

Jag tänker jättemycket på lägenheten och hoppas verkligen att jag får lån och att ingen bjuder på den så jag kan köpa den. Jag kan se mig själv sitta i den och starta mitt nya liv.
Det känns bra, trots allt.
Var hos grannarna ikväll och de är på min sida. De förstår inte hur S kan slänga bort allt pga att jag inte kan få barn.
Jag kan hålla med och det känns skönt att fler är på min sida. Men som jag har sagt många gånger; jag vill vara med någon som vill vara med mig, med eller utan barn.

Imorgon ska jag träffa min goda vän B, vi ska ut och dricka drinkar och det ska bli så himla kul och få träffa henne. Vi har inte träffats på över 1 1/2 år. Det är vansinnigt egentligen. Men vad är det man säger; bättre sent än aldrig. Och oavsett om vi inte setts på en månad eller ett år så är vi alltid vänner.
Och när man väl träffas så är det som att man sågs veckan innan.

Nu ska jag ta och sussa.

Bye

torsdag 27 juni 2013

Lägenhet

Idag var jag och tittade på en lägenhet. En fin tvåa i Bro. Den är billig och har jättelåg månadshyra. På onsdag ska jag till banken och höra om jag får lån. Hoppas det går vägen. Man vill ju inte bo kvar alltför länge. Även om det är ganska harmoniskt, och vi är rörande överens om att det här är det rätta.

Sen ska jag tiita på en annan lägenhet men den var 200 tusen kr dyrare och 800 kr mer i månadshyra.
Det var bara jag på visningen idag så man kan ju alltid hoppas.
Skulle jag köpa den blir det inflyttning i mitten av augusti.

Hoppas hoppas.

Bye

fredag 21 juni 2013

Slut

Det verkar som att det är här det tar slut, att vi inte kommer runt det faktum att jag inte kan bli gravid. Att äggdonation är för energikrävande. Besvikelsen ifall det inte lyckas.

Jag har sagt om och om igen; jag vill vara med någon som vill vara med mig. Med eller utan barn.
Så är det inte för honom.

Han kan inte tänka sig ett liv utan barn, och adoption verkar inte vara något alternativ.
Så nu är vi på ruta ett och det är här man inte orkar kämpa längre.

Jag kommer inleda mitt 33 - årliga år som singel. Jag skulle haft kalas nästa lördag men jag har ställt in det. Ikväll är det midsommarafton och vi skulle ha gått till ett par kompisar men vi har ställt in det också.

Jag får börja leta lägenhet som inte kostar skjortan och Bonita får bo i en tvåa.

Det känns sådär. Men som sagt, jag vill leva med någon som vill leva med mig, med eller utan barn.

Bye

fredag 7 juni 2013

Nyheter

Idag var vi på Carl von Linné kliniken och vi fick mycket tråkiga nyheter. De tycker inte att det är lönt att göra fler IVF för mina ägg är för dåliga, och det är svårt och gå omkring det. Chanserna är mycket små att det lyckas och det är bara slöseri med tid och pengar. I vårt fall rekommenderar de äggdonation.

Det känns förjävligt! Man är helt maktlös och det finns ingenting vi kan göra.

De sa att det är lika stor chans att vi blir gravida på naturligt sätt som via IVF.

Så ligger det till nu och jag är tveksam till att jag och S kan gå vidare efter det här.

Så himla tråkigt.

Bye

torsdag 23 maj 2013

Tränat

Idag är det bara jag och Bonita. S är i Skövde på nån jobb grej. Jag har tränat, tränade igår också. Det märks att jag inte har tränat på en månad, man är lite ur fas. Men så blir det när en envis hosta inte ger med sig.

Den 29 juni ska jag ha kalas. Jag har bjudit in min släkt och S familj, och våra vänner I, M o F.
Jag hoppas det blir fint väder så vi kan sitta ute.

Det ska blir kul, sist jag hade ett sånt kalas var på min 30 års dag. Och det blev riktigt lyckat. Den gången hade jag catering, men den här gången tänkte jag baka några pajer och göra lite pastasallad.

Nu ska jag sova, i min tomma säng.

Bye

onsdag 15 maj 2013

Promenad

Jag har varit på över en timmes promenad. Försöker göra det varje dag. Känns skönt med frisk luft efter en hel dag instängd på jobbet.
Och vågen visar inte neråt direkt, snarare tvärtom. Jag har gått upp totalt 6kg sen IVF 3 började.

Jag har fortfarande ont i halsen och är hostig så jag vågar inte träna.
Det har blivit två golfrundor. Det har gått sådär. Jag puttar ganska dåligt, men jag har fina slag med min hybrid och driver.
I år blev vi medlemmar på Bro bålsta golfklubb och jag förstår mig inte på greenerna riktigt. Men det kommer väl, man är alltid lite ringrostig de första rundorna.

Vi var på Carl von Linné kliniken i fredags. Vi fick en ny tid den 7 juni. När de vet hur mina ägg ser ut och antalet ägg jag har, utifrån de provsvaren beslutar de om det är lönt att försöka med fler IVF.

Bye

tisdag 7 maj 2013

Läkaren

Idag var vi hos läkaren. Det visar sig att jag har dålig kvalité på mina ägg och att det är inte så stor chans att fler IVF lyckas.
Och äggdonation är inte aktuellt för de ingår i de tre försöken som vi har gjort. Bra att de meddelar om sånt.
Jag som precis kommit fram till att äggdonation är något jag är villig att försöka.

Det känns lagom kul just nu.
Att en läkare säger att chanserna är små till att IVF lyckas.

På fredag ska vi till den privata kliniken, ska bli intressant att höra vad de har att säga. 
Förmodligen säger att det finns chanser, men de vill ju bara få in pengar.
Och det är ganska mycket pengar det handlar om, som jag känner nu är det att kasta dem i sjön.

Urk!
Varför ska livet vara så orättvist?

Ska inte jag få ha barn?
Ska jag bli tvungen att separera från någon jag älskar för att jag inte kan få barn?

Skitliv.

Bye