torsdag 23 maj 2013

Tränat

Idag är det bara jag och Bonita. S är i Skövde på nån jobb grej. Jag har tränat, tränade igår också. Det märks att jag inte har tränat på en månad, man är lite ur fas. Men så blir det när en envis hosta inte ger med sig.

Den 29 juni ska jag ha kalas. Jag har bjudit in min släkt och S familj, och våra vänner I, M o F.
Jag hoppas det blir fint väder så vi kan sitta ute.

Det ska blir kul, sist jag hade ett sånt kalas var på min 30 års dag. Och det blev riktigt lyckat. Den gången hade jag catering, men den här gången tänkte jag baka några pajer och göra lite pastasallad.

Nu ska jag sova, i min tomma säng.

Bye

onsdag 15 maj 2013

Promenad

Jag har varit på över en timmes promenad. Försöker göra det varje dag. Känns skönt med frisk luft efter en hel dag instängd på jobbet.
Och vågen visar inte neråt direkt, snarare tvärtom. Jag har gått upp totalt 6kg sen IVF 3 började.

Jag har fortfarande ont i halsen och är hostig så jag vågar inte träna.
Det har blivit två golfrundor. Det har gått sådär. Jag puttar ganska dåligt, men jag har fina slag med min hybrid och driver.
I år blev vi medlemmar på Bro bålsta golfklubb och jag förstår mig inte på greenerna riktigt. Men det kommer väl, man är alltid lite ringrostig de första rundorna.

Vi var på Carl von Linné kliniken i fredags. Vi fick en ny tid den 7 juni. När de vet hur mina ägg ser ut och antalet ägg jag har, utifrån de provsvaren beslutar de om det är lönt att försöka med fler IVF.

Bye

tisdag 7 maj 2013

Läkaren

Idag var vi hos läkaren. Det visar sig att jag har dålig kvalité på mina ägg och att det är inte så stor chans att fler IVF lyckas.
Och äggdonation är inte aktuellt för de ingår i de tre försöken som vi har gjort. Bra att de meddelar om sånt.
Jag som precis kommit fram till att äggdonation är något jag är villig att försöka.

Det känns lagom kul just nu.
Att en läkare säger att chanserna är små till att IVF lyckas.

På fredag ska vi till den privata kliniken, ska bli intressant att höra vad de har att säga. 
Förmodligen säger att det finns chanser, men de vill ju bara få in pengar.
Och det är ganska mycket pengar det handlar om, som jag känner nu är det att kasta dem i sjön.

Urk!
Varför ska livet vara så orättvist?

Ska inte jag få ha barn?
Ska jag bli tvungen att separera från någon jag älskar för att jag inte kan få barn?

Skitliv.

Bye

fredag 3 maj 2013

Rutin

Jag har fått en ny rutin, som jag hoppas håller i sig. En timmes promenad efter jobbet. Jag har gjort det nu i 3 dagar. Det är skönt med frisk luft efter en hel dag instängd.

Ikväll är jag ensam hemma. S är på Bruce Springsteen konsert med jobbet.
Vissa har det bra, men vi ska se honom imorgon.
S får alltså se honom två kvällar på raken. Det är ju trevligt. Hoppas konserten är bra.

Bye

tisdag 30 april 2013

Sjuk

Jag är sjuk, ont i huvudet och halsen. Låg och yra hela natten och väckte S några gånger. Jag ringde jobbet imorse och sen låg jag i soffan och såg ett avsnitt av Greys anatomy. Sen somnade jag. Nu är S hos grannarna och firar valborg. En annan ligger kvar i soffan.
Tur att man är ledig imorgon.

Nästa vecka ska vi till Carl von Linné kliniken. Det ska bli spännande och höra vad de har att säga.

Bye

måndag 22 april 2013

Städat

Det är fint och städat hemma, mäklaren var här för en värdering. Jag blev nöjd. Vi ska inte sälja men ev lägga om lånen.
Idag är jag ledig eftersom jag jobbade i lördags.
Igår var S ute och golfade, jag stannade hemma och städade. Alldeles för kallt och blött för min del. Jag väntar tills våren är här på riktigt.
På kvällen var vi över hos grannarna och grillade.

Ikväll blir det damträff på golfklubben.
Det ska bli spännande, säkert jag och pensionärerna.

Bye

lördag 13 april 2013

Helt av

Min kropp är helt av, jag har gått upp 4kg sen jag började med hormonsprutorna och fortfarande ingen mens. Den lyser med sin frånvaro och hade jag inte vetat bättre hade jag trott att jag är gravid. Men två tester kan inte ha fel, eller?
Kanske ska köpa ett till test för säkerhetsskull.

Jag har iaf tagit kontakt med Carl von Linné kliniken och vi har fått tid den 10 maj.
Den 7 maj ska vi till Akademiska för ett möte om alla IVF som gjorts på oss och vad som kan ha gått fel.
Jag har fått journalerna skickade till mig.
20 sidor med anteckningar om mina operationer, och IVF behandlingar.
Carl von Linné kliniken ville ha dem.

Annars rullar livet på, våren vägrar infinna sig och idag är det grått och regnigt. En dag att hålla sig hemma.

Bye