tisdag 30 april 2013

Sjuk

Jag är sjuk, ont i huvudet och halsen. Låg och yra hela natten och väckte S några gånger. Jag ringde jobbet imorse och sen låg jag i soffan och såg ett avsnitt av Greys anatomy. Sen somnade jag. Nu är S hos grannarna och firar valborg. En annan ligger kvar i soffan.
Tur att man är ledig imorgon.

Nästa vecka ska vi till Carl von Linné kliniken. Det ska bli spännande och höra vad de har att säga.

Bye

måndag 22 april 2013

Städat

Det är fint och städat hemma, mäklaren var här för en värdering. Jag blev nöjd. Vi ska inte sälja men ev lägga om lånen.
Idag är jag ledig eftersom jag jobbade i lördags.
Igår var S ute och golfade, jag stannade hemma och städade. Alldeles för kallt och blött för min del. Jag väntar tills våren är här på riktigt.
På kvällen var vi över hos grannarna och grillade.

Ikväll blir det damträff på golfklubben.
Det ska bli spännande, säkert jag och pensionärerna.

Bye

lördag 13 april 2013

Helt av

Min kropp är helt av, jag har gått upp 4kg sen jag började med hormonsprutorna och fortfarande ingen mens. Den lyser med sin frånvaro och hade jag inte vetat bättre hade jag trott att jag är gravid. Men två tester kan inte ha fel, eller?
Kanske ska köpa ett till test för säkerhetsskull.

Jag har iaf tagit kontakt med Carl von Linné kliniken och vi har fått tid den 10 maj.
Den 7 maj ska vi till Akademiska för ett möte om alla IVF som gjorts på oss och vad som kan ha gått fel.
Jag har fått journalerna skickade till mig.
20 sidor med anteckningar om mina operationer, och IVF behandlingar.
Carl von Linné kliniken ville ha dem.

Annars rullar livet på, våren vägrar infinna sig och idag är det grått och regnigt. En dag att hålla sig hemma.

Bye

torsdag 4 april 2013

Blödningar

Det blev aldrig en tredje gången gillt.
Idag fick jag blödningar och gjorde graviditetstest och det blev negativt.
Jag är på ruvardag 13 och om 5 dagar ska jag göra ett nytt test.
Jag har medvetet valt att inte skriva något under ruvningen, dels för att kunna tänka på annat dels för att inte analysera minsta lilla känning.

Det känns så fruktansvärt tråkigt.

Jag kanske inte ska bli mamma. Det är kanske inte meningen för mig. Alla är ju inte födda till att bli föräldrar.

Just nu känns det så meningslöst att fortsätta.
Varför skulle det funka en fjärde eller femte gång?

Suck vad livet känns meningslöst just nu.

Bye

onsdag 20 mars 2013

Äggplock

Igår var vi på sjukhuset och gjorde äggplock. Jag hade förträngt hur ont det gjorde. När jag väl kom hem låg jag i soffan hela dagen och kvällen. Åt godis och tyckte synd om mig själv.

Idag ska de göra mikroinjektionen och om det finns några embryo så blir det återföring på fredag.
Jag är lite smått orolig över att de ska ringa och säga att det inte har blivit någon befruktning.
Det bästa vore om det gick några till frysen.
Då behöver man inte gå igenom hela proceduren igen med spray och sprutor.

Nu är jag iaf fri från dem.
Det här blev sista gången jag gick via landstinget också, dvs om det har skett någon befruktning.

Man har ju inte så höga förhoppningar men någonstans långt inne hoppas man ju att det ska gå vägen.
Och att vi får barn om 9 månader.

Skriver mer på fredag.

Bye


söndag 17 mars 2013

Tisdag

På tisdag är det dags. I onsdags var jag hos läkaren och för en gångs skull tog de blodprov på mig för att titta på hormonvärdet. På eftermiddagen ringde de mig och det visade sig att jag hade för högt blodvärde, så istället för att ta 400 enheter fick jag sänka till 300 enheter menopur. Ikväll blir ägglossningssprutan, och imorgon är det vila.
Jag skriver mer när vi varit på sjukhuset.

Bye

torsdag 7 mars 2013

Sprutorna

Igår började jag med sprutorna, nästa vecka ska jag på ultraljud och då får jag veta när det är dags för äggplock. Fjärde gången jag gör det här nu. Hoppas det blir det den sista.
Det vore perfekt om man fick tvillingar, då är man klar och man slipper gå igenom fler IVF.

Det är tröttsamt, med nedreglering, hormonsprutorna, äggplocken och framförallt väntan. Väntan är värst. Eller nej, när man inser att man inte är gravid, det är värst.

Då har man gått igenom allt förgäves.
All nässpray, sprutorna och äggplocken, förgäves.

Ska man hoppas på tredje gången gillt?

Bye