Igår var vi på sjukhuset och gjorde äggplock. Jag hade förträngt hur ont det gjorde. När jag väl kom hem låg jag i soffan hela dagen och kvällen. Åt godis och tyckte synd om mig själv.
Idag ska de göra mikroinjektionen och om det finns några embryo så blir det återföring på fredag.
Jag är lite smått orolig över att de ska ringa och säga att det inte har blivit någon befruktning.
Det bästa vore om det gick några till frysen.
Då behöver man inte gå igenom hela proceduren igen med spray och sprutor.
Nu är jag iaf fri från dem.
Det här blev sista gången jag gick via landstinget också, dvs om det har skett någon befruktning.
Man har ju inte så höga förhoppningar men någonstans långt inne hoppas man ju att det ska gå vägen.
Och att vi får barn om 9 månader.
Skriver mer på fredag.
Bye
onsdag 20 mars 2013
söndag 17 mars 2013
Tisdag
På tisdag är det dags. I onsdags var jag hos läkaren och för en gångs skull tog de blodprov på mig för att titta på hormonvärdet. På eftermiddagen ringde de mig och det visade sig att jag hade för högt blodvärde, så istället för att ta 400 enheter fick jag sänka till 300 enheter menopur. Ikväll blir ägglossningssprutan, och imorgon är det vila.
Jag skriver mer när vi varit på sjukhuset.
Bye
Jag skriver mer när vi varit på sjukhuset.
Bye
torsdag 7 mars 2013
Sprutorna
Igår började jag med sprutorna, nästa vecka ska jag på ultraljud och då får jag veta när det är dags för äggplock. Fjärde gången jag gör det här nu. Hoppas det blir det den sista.
Det vore perfekt om man fick tvillingar, då är man klar och man slipper gå igenom fler IVF.
Det är tröttsamt, med nedreglering, hormonsprutorna, äggplocken och framförallt väntan. Väntan är värst. Eller nej, när man inser att man inte är gravid, det är värst.
Då har man gått igenom allt förgäves.
All nässpray, sprutorna och äggplocken, förgäves.
Ska man hoppas på tredje gången gillt?
Bye
Det vore perfekt om man fick tvillingar, då är man klar och man slipper gå igenom fler IVF.
Det är tröttsamt, med nedreglering, hormonsprutorna, äggplocken och framförallt väntan. Väntan är värst. Eller nej, när man inser att man inte är gravid, det är värst.
Då har man gått igenom allt förgäves.
All nässpray, sprutorna och äggplocken, förgäves.
Ska man hoppas på tredje gången gillt?
Bye
torsdag 14 februari 2013
Hjärtans dag
Idag är det alla hjärtans dag och S har åkt till sälen med jobbet. Han kommer hem på söndag, så det blir ensamt några dagar med Bonita. På lördag ska jag vara barnvakt åt S brorsas barn. Det blir pannkakor och film. Ska hyra ngt imorgon.
Vi brukar inte fira alla hjärtans dag. Tycker det är så kommersiellt. Bättre och älska varandra lite varje dag istället.
Bye
Vi brukar inte fira alla hjärtans dag. Tycker det är så kommersiellt. Bättre och älska varandra lite varje dag istället.
Bye
tisdag 12 februari 2013
Mikroinjektion
I torsdags var vi hos läkaren, det gick bra, vi gjorde upp en plan inför IVF nr 3. Vi behövde knappast övertala honom om att göra mikroinjektion, det var redan bestämt från hans sida. Han tyckte att det definitivt skulle göras eftersom det är det enda som inte har provats på oss. Och för att det gick så dåligt sist med vanligt IVF.
Tyvärr hade de ganska tajt med tider så för oss gäller det inte förrän vecka 10, Det är om 3 veckor. Jag skulle fortsätta med mitt nässpray och ringa till kliniken innan jag börjar med sprutorna för att boka en tid.
Hoppas hoppas.
Det här är sista gången vi gör det på landstinget.
Sen blir det privat klinik om den här gången inte lyckas.
Bye
Tyvärr hade de ganska tajt med tider så för oss gäller det inte förrän vecka 10, Det är om 3 veckor. Jag skulle fortsätta med mitt nässpray och ringa till kliniken innan jag börjar med sprutorna för att boka en tid.
Hoppas hoppas.
Det här är sista gången vi gör det på landstinget.
Sen blir det privat klinik om den här gången inte lyckas.
Bye
torsdag 31 januari 2013
Rutinerna
Nu är man tillbaka i rutinerna, igår tvingade jag mig till gympan, det kändes att man varit borta i två veckor.
Men det var skönt efteråt, och det var bara en timmes pass. Till skillnad från måndagar då det är 1 1/2h.
Men jag längtar tillbaka, det är inget roligt här. Grått och regnigt och kallt.
Jag har fått tillsvidaretjänst på mitt jobb, det är lite kul. De är tydligen jättenöjda med mig.
Tyvärr känner jag fortfarande att det är alldeles för lugnt. Igår hade vi säkert 10 kunder, max på hela dagen.
Jag ska försöka söka lite mer aktivt.
Men som någon sa, det är alltid lättare att hitta ett nytt jobb när man redan har ett.
Igår ringde jag till Akademiska, de hade tydligen glömt bort oss, för de hade inte skickat en ny kallelse.
Nu fick vi iaf en ny tid. Nästa vecka på torsdag, jag antar att jag börjar med sprutorna veckan efter det.
Den här gången gör vi microinjektion.
Och då ska det funka.
Bye
Men det var skönt efteråt, och det var bara en timmes pass. Till skillnad från måndagar då det är 1 1/2h.
Men jag längtar tillbaka, det är inget roligt här. Grått och regnigt och kallt.
Jag har fått tillsvidaretjänst på mitt jobb, det är lite kul. De är tydligen jättenöjda med mig.
Tyvärr känner jag fortfarande att det är alldeles för lugnt. Igår hade vi säkert 10 kunder, max på hela dagen.
Jag ska försöka söka lite mer aktivt.
Men som någon sa, det är alltid lättare att hitta ett nytt jobb när man redan har ett.
Igår ringde jag till Akademiska, de hade tydligen glömt bort oss, för de hade inte skickat en ny kallelse.
Nu fick vi iaf en ny tid. Nästa vecka på torsdag, jag antar att jag börjar med sprutorna veckan efter det.
Den här gången gör vi microinjektion.
Och då ska det funka.
Bye
måndag 28 januari 2013
Hemma igen
Och så var man hemma igen. Vi kom hem i lördags, höll oss uppe 1 1/2h sen däckade vi i sängen kl 20. Vaknade 07 dagen efter utvilade. Igår kom mina föräldrar hem på besök, de stannade kvar på middag som jag lagade, haremsgryta med ris. Riktigt gott.
Resan var underbar, vi bodde på ett jättefint hotell och hade mestadels fint väder. Lite molnigt några dagar och regn en dag. Men fortfarande väldigt varmt.
På vägen dit flög vi till Phuket och fick vänta 5h på flyget till Ko Samui som tog 40 min. Kändes sådär. På vägen hem sov vi över en natt på Phuket och blev hämtade 6.20 för att sen åka vidare till Sverige.
Hursomhelst var det en välbehövlig semester. Idag börjar jobbet igen och jag kör i 6 dagar. Eller 5 1/2 för på lördag jobbar jag bara 5h.
Vi trodde att vi skulle ha fått en kallelse till Akademiska men det har inte kommit.
Bye
Resan var underbar, vi bodde på ett jättefint hotell och hade mestadels fint väder. Lite molnigt några dagar och regn en dag. Men fortfarande väldigt varmt.
På vägen dit flög vi till Phuket och fick vänta 5h på flyget till Ko Samui som tog 40 min. Kändes sådär. På vägen hem sov vi över en natt på Phuket och blev hämtade 6.20 för att sen åka vidare till Sverige.
Hursomhelst var det en välbehövlig semester. Idag börjar jobbet igen och jag kör i 6 dagar. Eller 5 1/2 för på lördag jobbar jag bara 5h.
Vi trodde att vi skulle ha fått en kallelse till Akademiska men det har inte kommit.
Bye
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)