Idag är jag ledig, vi gick upp riktigt tidigt och åkte till Sigtuna gk. Det gick ganska dåligt tyvärr men det är alltid lite ostabilt med nya klubbor. Första rundan sänkte jag mig, andra fick jag 32 poäng. Idag fick jag bara 23 poäng. Många streck blev det. Imorgon är det back to work igen, jag hoppas på en runda på söndag.
Annars är allt fint, har fått mens igen. Och som vanligt så blöder det fruktansvärt mycket. Jag har nu börjat med järntabletter igen så jag inte får järnbrist.
Nu ska jag fixa mig och åka till mamma. Hon åker till Chile på fredag och är borta i 3 veckor.
Bye
onsdag 11 juli 2012
onsdag 27 juni 2012
Fyllt år
Idag har jag fyllt år. Dagen började med att jobba 4h. Sen åkte jag till Uppsala för en tid hos läkaren. Rådgivning inför IVF 3, sen tillbaka till jobbet till 18. Väl hemma stod maten på bordet och ca en timme senare kom S kusin, föräldrar och mina föräldrar.
Det här fick jag av mina föräldrar
Cobra amp set + Driver.
Jag blev överlycklig.
Jag hade lovat mig själv att jag skulle unna mig ett nytt golfset när jag sänkt mig till hcp 18 men nu får jag väl se till att göra det med hjälp av ett nytt set.
Av S fick jag en golfresa till Åland.
Den perfekta presenten, helt i min smak. Slår en dyr väska eller ett smycke med hästlängder.
Av svärföräldrarna fick jag presentkort på Dormy.
Man kan säga att det blev golftema på min födelsedag.
Så nu är man ett år äldre och lite visare.
Känner mig fortfarande som 25 dock.
Bye
Det här fick jag av mina föräldrar
Cobra amp set + Driver.
Jag blev överlycklig.
Jag hade lovat mig själv att jag skulle unna mig ett nytt golfset när jag sänkt mig till hcp 18 men nu får jag väl se till att göra det med hjälp av ett nytt set.
Av S fick jag en golfresa till Åland.
Den perfekta presenten, helt i min smak. Slår en dyr väska eller ett smycke med hästlängder.
Av svärföräldrarna fick jag presentkort på Dormy.
Man kan säga att det blev golftema på min födelsedag.
Så nu är man ett år äldre och lite visare.
Känner mig fortfarande som 25 dock.
Bye
onsdag 13 juni 2012
Ledig
Idag är jag ledig, ska strax åka iväg och shoppa lite. Jag har vuxit ur mina golfkläder. Om två veckor ska vi på bröllop och då ska jag gått ner till 60kg.
Ska verkligen kämpa för det, äta mindre och röra på mig mer.
Om två veckor fyller jag år, då ska vi till läkare för rådgivning och planering för IVF nr 3.
Hoppas hoppas det går vägen den här gången.
Bye
Ska verkligen kämpa för det, äta mindre och röra på mig mer.
Om två veckor fyller jag år, då ska vi till läkare för rådgivning och planering för IVF nr 3.
Hoppas hoppas det går vägen den här gången.
Bye
söndag 10 juni 2012
Besviken
Mensvärken från helvettet. Trots att det har gått så lång tid och så många försök blir jag lite besviken varje gång den kommer. Jag blir aldrig gravid, jag kanske aldrig blir gravid. Det är en sorg för mig. Och jag vet inte hur jag ska hantera den. Vi har ett IVF försök kvar som vi får av landstinget och jag tror inte det kommer att lyckas. Jag hoppas, men det gör jag varje gång.
I höst ska vi försöka igen.
Man kan alltid hoppas på tredje gången gillt.
Bye
I höst ska vi försöka igen.
Man kan alltid hoppas på tredje gången gillt.
Bye
fredag 8 juni 2012
Vikariat
Jag är fortfarande fet men inte längre arbetslös. Jag har fått ett vikariat på en butik här hemma, kan cykla till jobbet och det tar fem minuter med bil. Inga köer och jag sparar en massa på bensin.
Tyvärr så är vågen inte lika positiv. 63 visar den nu. Ush!
Annars är allt bra, S är ute på svensexa så jag är ensam med Bonita som är ute på tomten. Det blir några avsnitt utav Greys Anatomy. Har kollat fem säsonger och är inne på den sjätte. Riktigt bra faktiskt.
Bye
Tyvärr så är vågen inte lika positiv. 63 visar den nu. Ush!
Annars är allt bra, S är ute på svensexa så jag är ensam med Bonita som är ute på tomten. Det blir några avsnitt utav Greys Anatomy. Har kollat fem säsonger och är inne på den sjätte. Riktigt bra faktiskt.
Bye
tisdag 8 maj 2012
Fortfarande arbetslös
Jag är fortfarande arbetslös och det är så tråkigt! Jag går mest hemma och städar, tvättar, handlar och lagar mat. Mitt liv känns väldigt spännande just nu.
Jag har sökt massor med jobb och har varit på två intervjuer. Två för samma jobb. De skulle ha hört av sig förra veckan med ett svar men än har jag inte hört något.
Förra veckan var jag förbi en affär här hemma för att höra om de hade kommit igång med rekryteringsprocessen, de sa att de skulle höra av sig den här veckan om intresse fanns.
De har inte ringt.
Det här är så trist!
Please please ge mig ett jobb nu!
Bye
Jag har sökt massor med jobb och har varit på två intervjuer. Två för samma jobb. De skulle ha hört av sig förra veckan med ett svar men än har jag inte hört något.
Förra veckan var jag förbi en affär här hemma för att höra om de hade kommit igång med rekryteringsprocessen, de sa att de skulle höra av sig den här veckan om intresse fanns.
De har inte ringt.
Det här är så trist!
Please please ge mig ett jobb nu!
Bye
söndag 22 april 2012
Bättre
Nu mår jag bättre, fysiskt och psykiskt. I slutet på maj ska vi till läkaren och göra upp en plan för ivf 3.
I fredags hade vi vin kväll. Och igår fick jag betala för det. Riktigt bakis var jag. Kräktes och kunde inte ens få i mig vatten. Illa, att man aldrig lär sig.
S är hos M och spacklar, sen ska vi till Bauhaus och köpa golv till vårt nya sovrum. S har gjort om ett rum som vi hade som förråd. Nu har den ett fönster och vitmålade väggar. Bara golvet som saknas så blir det ett riktigt sovrum.
I fredags var jag på intervju. De ska ringa mig om jag är aktuell för intervju 2. Hoppas hoppas.
Bye
I fredags hade vi vin kväll. Och igår fick jag betala för det. Riktigt bakis var jag. Kräktes och kunde inte ens få i mig vatten. Illa, att man aldrig lär sig.
S är hos M och spacklar, sen ska vi till Bauhaus och köpa golv till vårt nya sovrum. S har gjort om ett rum som vi hade som förråd. Nu har den ett fönster och vitmålade väggar. Bara golvet som saknas så blir det ett riktigt sovrum.
I fredags var jag på intervju. De ska ringa mig om jag är aktuell för intervju 2. Hoppas hoppas.
Bye
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)
