onsdag 21 mars 2012

Fortfarande arbetslös

Jag är tyvärr fortfarande arbetslös och för att få tiden att gå har jag börjat träna. Jag tränade i torsdags, igår och idag. Ska nog åka imorgon förmiddag också.
Jag har sökt en hel del jobb och hoppas att någon nappar snart för det är inte kul och gå runt hemma. Jag försöker verkligen vara positiv och tänka på att allt har en mening men just nu är inte självförtroendet på topp tyvärr.

Bye

måndag 12 mars 2012

No job

I´ve got no job. För ca 3 veckor sedan hade jag ett möte med mina chefer och de tyckte att jag hade varit disträ och inte tillräckligt serviceinriktad. Så jag skulle skärpa mig. Vilket jag gjorde, tyckte jag. I måndags hade jag ett möte med min närmsta chef och hon tyckte att jag hade ansträngt mig. I onsdags fick jag veta att min provanställning inte skulle bli en tillsvidareanställning. Jag skulle ha jobbat i helgen men jag sa att jag inte ville det. Jag har nu varit arbetslös i 5 dagar och har redan tröttnat. Det är jättetråkigt och gå hemma, och jag hoppas verkligen att jag får ett jobb snart.
Suck!
Man känner sig verkligen misslyckad.
31 år och arbetslös.
Jippie!

Ush.

Bye

onsdag 8 februari 2012

Gått bra

Det har gått bra. Igår bjöds det på godis och tårta och jag smakade inte ens. Vågen visar ingen skillnad men det tar väl någon vecka innan det börjar visa något. Igår var jag och träna och ska försöka hinna imorgon och på fredag. Ikväll kommer S hem. Han har varit i Sälen sedan i söndags, och jag har haft det jättetråkigt här hemma. Jag har bara suttit hemma och glott på tv. Ska bli skönt när han är hemma igen.
Otroligt egentligen hur snabbt man vänjer av sig med sötsuget.

Bye

torsdag 2 februari 2012

Illa

Nu är det illa! Vågen visar 61.6. 61.6!!!! Jag dör!
Därför gör jag upp en lite plan nu; inget godis, ingen glass, inga bullar eller kakor, läsk och chips tills vågen visar 55kg.
Det får ta hur lång tid som helst men det ska ske.
Såhär kan det inte fortsätta, gång på gång gör jag samma misstag och jag märker inte ens det.
Jag märker inte när jag börjar äta mer, när jag tappar kontrollen och tillslut visar vågen att jag har gått upp 7kg. 7kg är väldigt mycket.
Så nu blir träning och kontrollerad matintag.
Framförallt mycket träning.

Tre gånger i veckan under 2 månader.
Nonstop.

Bye

tisdag 20 december 2011

Hänt igen

Suck nu har det hänt igen.. Jag var fin och smal hela sommaren. Pendlade från 53-54 kg. Nu visar vågen 57.5kg. 57.5kg!!
Ush! Förmodligen så har det med hormonerna att göra, jag läste lite på nätet om IVF och det är tydligen ganska vanligt att man går upp i vikt. Sen har jag varit väldigt onyttig på sistone. Så jag får väl skylla mig själv. Nu blir det bootcamp, ingen godis, läsk och chips. Jag har lyckats hålla upp 4 dagar.
Att det alltid ska hända, jag blir så trött!

Bye

tisdag 29 november 2011

Berätta lite

Tänkte att jag skulle berätta lite om vad jag gått igenom.
I mars förra året slutade jag med p-piller för vi ville försöka bli gravida, månaderna gick men inget hände.
När det hade gått ett år bestämde vi oss för att göra en fertilitets utredning.
Vi gick till en privat klinik och allt såg bra ut. Men de hittade en myom hos mig som de beslöt för att operera. De skickade en remiss till Uppsala. Det här var i början på mars.
Sommaren gick och ingen operation.
I slutet på augusti ringde de från Akademiska i Uppsala och bokade in mig för en operation.

Jag opererades och det gick bra. Min läkare som utförde operationen sa att det skulle bli IVF för oss eftersom jag har endometrios. Och eftersom Akademiska inte har några köer fick vi börja med en gång.

I september började jag med nässpray behandlingar, normalt gör man det under ca 2 veckor men eftersom min endometrios var tillbaka så fick jag ta sprayen i över en månad.
Sen var det dags för hormonsprutor, och det var under 10 dagar.
Därefter var det äggplockning. Två dagar senare blev det äggåterföring.
Sen skulle vi vänta.
I 18 dagar exakt.
Idag har det gått 12 dagar och igår fick jag en brunfärgad blödning.
Idag var blödningen röd.
Det bådar inte gott tyvärr.

Jag ringde till Akademiska och frågade om jag skulle fortsätta med mina vagitorer som jag tagit sedan äggåterförandet.
Det skulle jag.

Så nu ska jag iallafall ta ett graviditetstest på måndag nästa vecka.

Väntan är olidlig.

Bye

fredag 18 november 2011

Snart läggdags

Idag började jag 05.00, vilket innebär att jag går upp 3.20. Halv fyra på natten satt jag och åt frukost. Jag var helt säker på att min arbetstid var 5-17 men det var 5-13, så det var inte helt fel att vara hemma strax efter 14. Nu väntar jag på att S ska komma hem så vi kan äta middag tillsammans som jag lagat. Oftast är han hemma strax efter 16 men idag skulle han vara på en mässa med sitt jobb.
För min del är det snart läggdags eftersom jag börjar 05.00 imorgon. 5-16 är arbetstiden för helgen.

Men mån och tis är jag ledig och då ska jag förhoppningsvis träffa A som jag försökt träffa i flera veckor nu.

Bye