Och så var semestern slut. Vi har haft kanonväder och spelat en massa golf. Jag har hcp 23.2 nu. Hade jag puttat bättre hade mitt hcp blivit betydligt lägre. Planen var att åka till Västervik i två dagar och spela, men ingen kunde ta hand om Bonita så vi spelade på Bro Hof istället, på The Stadium Course där Nordea Masters spelades.
Jag fick 35 poäng! Och spelade med samma boll hela rundan.
Men nu är det dags att jobba, och självklart lyckades jag stuka eller bryta lilltån i lördags och går omkring haltandes med en svullen fot.
Bye
måndag 15 augusti 2011
lördag 23 juli 2011
Semester!
Nu är det semester! Och hittills har den börjat väldigt bra. Jag sov till ca 11, vilket jag inte gjort på många månader. Sen kom S hem. Kort därefter hämtade jag mamma, och efter några timmar åkte vi hem till S barndomsvän och grillade. En mysig kväll i nyktert tillstånd för min del. Imorgon blir det golf! På söndag åker vi till bro hof för Nordea Masters.
Bye
Bye
torsdag 21 juli 2011
som vanligt
Long time no written som vanligt. Kl är över midnatt och jag borde egentligen gått och lagt mig, men vad gör en halvtimme till. Imorgon är det sista arbetspasset, sen är det semester i tre härliga veckor. Vi har inga planer förutom att sova, spela golf och njuta. Mitt hcp är 24 nu, målet är 18. Vore kul om jag lyckades.
Nu blir det sova!
Bye
Nu blir det sova!
Bye
onsdag 18 maj 2011
golfen
Det gick väldigt bra med golfen sist. 43 härliga poäng! Jag gick från hcp 28 till hcp 24,8. Hoppas på en nästan lika bra runda på söndag. Då följer mamma och S också med.
Och apropå S, vi har bokat resa. Till Cypern blev det, om tre veckor åker vi!
Det ska bli så skönt, längtar redan.
Bye
Och apropå S, vi har bokat resa. Till Cypern blev det, om tre veckor åker vi!
Det ska bli så skönt, längtar redan.
Bye
torsdag 12 maj 2011
Golf
Idag är jag ledig, det blir golf med pappa. Det har hunnit bli några rundor och sist jag spelade, i lördags gick det riktigt bra. Nära till sänkning. Det är kul när man spelar bra, när allt flyter och man inte gör så stora tabbar. I helgen blir det jobb. Antar att det blir en hel del att göra för folk ska alltid handla när det är fint väder, vilket jag inte alls kan förstå. Igår köpte jag tre ballerinor, två svarta och ett par blågröna. Lite över 500 kr för alla tre, ganska bra pris tycker jag.
Ush jag drömde att jag var i Thailand och det kom en stor tsunami våg som svepte över allt och alla. Som tur var hade jag lyckats ta mig ganska högt upp på höjden men jag sprang hela tiden bort från den. Otäckt.
Nu ska jag brygga lite kaffe.
Bye
Ush jag drömde att jag var i Thailand och det kom en stor tsunami våg som svepte över allt och alla. Som tur var hade jag lyckats ta mig ganska högt upp på höjden men jag sprang hela tiden bort från den. Otäckt.
Nu ska jag brygga lite kaffe.
Bye
måndag 11 april 2011
första runda
Idag har vi spelat årets första golfrunda. Visserligen en niohåls runda men ändå. Det gick sådär, men kul var det. Sen har vi grillat och tittat på US Masters. Vilken tävling! Vilka vändor. Han som ledde med 12 under par slutade på 4 under par. Han tappade 8 slag stackarn.
Jag tror alla som följt tävlingen tyckte fruktansvärt synd om honom. Det gjorde jag iallafall.
Nu ska det sovas.
Bye
Jag tror alla som följt tävlingen tyckte fruktansvärt synd om honom. Det gjorde jag iallafall.
Nu ska det sovas.
Bye
lördag 26 mars 2011
Long time no seen
Jisses vad länge sen det var!Long time no seen.. Det är 2011 och det har det varit i snart 4 månader! Allt är som vanligt; jag jobbar på, vågen har inte visat mindre än 61 och jag försöker hinna med träningen. S har varit i Mallorca med sina kompisar på golfresa. Han kommer hem idag. Ikväll ska jag antagligen ut och parta med B. Det ska bli jätte kul, det var verkligen längesen. Jag försöker byta hus på jobbet, och flytta till barkarby istället. Det skulle ta mig 20 minuter och komma till jobbet istället för 40min. Igår tog det mig en timme och komma hem, inte alls kul. Helst skulle jag vilja ha ett 8-17 jobb och inga helger men jag har inte haft tid eller ork och engagera mig med jobbsökandet.
Well det var väl allt.
Ska försöka skriva lite oftare.
Bye
Well det var väl allt.
Ska försöka skriva lite oftare.
Bye
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)