torsdag 2 september 2010

rullar på

Vågen visar fortfarande 59 men jag har nu iaf kommit igång med träningen lite smått. Förra veckan var jag på step och igår på styrka. Jag har också slutat med godis, tredje dagen idag. Funderar på om jag ska sluta med bröd också, kan ju alltid vara värt att prova. Vågen kan inte fortsätta visa 59 eller mer. Annars är allt bra, livet rullar på. Om tre veckor åker vi till Grekland med S familj. Ska bli skoj.

Bye

lördag 14 augusti 2010

...

Ush kilona bara ökar. Jag vägde ca 52 kg och nu visar vågen 59, 59! Jag dör! Jag fattar inte vad jag gör. Måste verkligen börja träna, kan inte ha det såhär. Ush. Annars är allt bra, jobbar i helgen så det blir inte så mycket gjort.

Bye

måndag 9 augusti 2010

Semestern slut

Oj det var länge sen. Jag har haft en skön semester med en massa golfspelande trots allt regn. Det blev en resa till Grekland också. Jag har gjort det igen! Gått upp en massa i vikt på väldigt kort tid. Eller vad sägs om 7 kg på 1 1/2 månad? Illa, jag som var så fin och smal. Men men, det är väl bara att börja träna och tänka på vad man stoppar i sig. Idag är semestern slut och jobbet börjar. Men först ska jag på ögonundersökning och se hur det har utvecklat sig och om jag behöver en till operation. Vilket jag misstänker att jag kanske gör för höger öga. Well well. Jag skriver mer en annan dag.
Bye

onsdag 23 juni 2010

opererat

Jag har opererat ögonen. Synen är väl sådär, men det ska tydligen ta ett par veckor innan det blir stabilt. Vänster öga är riktigt bra men höger är väldigt grumlig. Den 9 augusti har jag återkontroll. Jag hoppas verkligen det blir bättre. Fy vad ont det gjorde. Dag 3 var värst, det sved fruktansvärt och jag kunde knappt sova. Jag har varit hemma från jobbet en vecka och det har behövts. Skulle jobba imorgon egentligen men jag kommer vara hemma. Sen är jag ledig fredag till söndag. På lördag fyller jag år, då ska det bli kalas. Min familj och S familj kommer. Nu har det blivit riktigt varmt ute. Skönt med sommar.
Bye

fredag 4 juni 2010

Juni

Det är den 4 juni. Vad hände med maj? Tiden bara flyger iväg just nu. För två veckor sen skulle jag jobba helg. Jag vaknar strax före 7 på fredag och sa till S att han hade försovit sig, att han börjar om tio minuter. Han tittar på mig, sträcker ut armarna och säger; kom älskling. Vi håller om varandra och han fortsätter; "jag är ledig idag, jag har tagit semester. Du är också ledig. "
"Nej jag ska jobba, jag börjar tolv och jobbar hela helgen", säger jag. S försöker övertyga mig om att jag faktiskt är ledig och att allt är ordnat med jobbet. Till slut är jag övertygad och jag börjar packa min resväska utan att veta vart vi ska eller hur länge vi ska vara borta. Jag får åka med ögonbindel i bilen, när vi sitter i en buss får jag ta av halsduken som jag haft för ögonen och då förstår jag att vi är på väg till Arlanda terminal 5. På Arlanda när vi sitter med varsin öl vet jag fortfarande inte vart vi ska. Innan vi går till gaten berättar han för mig att vi ska resa till London.
Jag tittar på honom och blir alldeles paff. Min pojkvän överraskar mig med en resa till London! Min favoritstad. Och helgen är perfekt. Vi bor på Hilton, dricker Guinness, äter gott och är konstant nykära. Bättre 30 års present kan man nog inte få.
Idag är jag ledig. Det blev 10 dagars pass när vi kom hem från London. Tisdag-torsdag veckan efter. Det var tungt. Igår hade jag ingen energi kvar. Idag ska jag träffa mamma och ha lite kvalitetstid med henne. S är ute och golfar.
Bye

torsdag 29 april 2010

I soffan

Sitter i soffan och konstaterar att tv3 måste ha rekord på längst reklamtid. De har visat samma reklam nu i vad som känns som en evighet, Zumbafitness. Men nu börjar programmet igen. Det alltid lika spännande och välgjorda Days of our lives. Jag har ett annorlunda schema i veckan. Jag brukar vara ledig torsdagar när jag ska jobba helg, men eftersom huset måste rustas upp ska det städas, och då ska det jobbas övertid. Och för att jag skulle ställa upp på det på min lediga dag fick jag vara ledig igår istället. Idag som skulle vara min lediga dag jobbar jag 14.45 - 23.45.
Och nu passar jag på att slappa, till Days of our lives.
Bye

lördag 24 april 2010

Huset för mig själv

Idag har jag huset för mig själv. S är ute och bowlar med några kompisar. Jag ska hämta honom sen, när han är full och glad. Själv ligger jag på soffan och har precis plöjt igenom några avsnitt av How I met your mother. Underbar serie helt enkelt.
Lördagen har varit väldigt effektiv. Promenerat, slängt skräp på återvinnings stationen, handlat vin och pantat burkar. Och till sist bytt dubbdäcken till sommardäck. Så nu vet jag hur man gör det också, inte en dag för tidigt. Jag mår bättre nu men jag blir väldigt trött av vårsolen, lite matt kan man säga. Imorgon ska vi åka in till stan och hämta mina linser, köpa present till pappa och sen åka till mina föräldrar. Det ska bli trevligt.
Helgerna är alldeles för korta tyvärr.

Bye