torsdag 25 februari 2010

Long time

It was a long time indeed!
Vi kom hem för två veckor sen och det känns nästan som att man aldrig var borta. Det är fortfarande kallt och det är fortfarande massor med snö. Men det blir faktiskt ljusare. När jag åkte hem igår hade solen ännu inte gått ner, kl var 16.30. Annars är allt bra, men man längtar redan till nästa resa. Mycket vill ha mer eller vad är man säger.




Men hur kan man inte längta tillbaka till det här?

Bye

torsdag 7 januari 2010

Massage

Julen 2008 fick jag ett presentkort av älsklingen, det var en bokning med bodyscrub och helkroppsmassage. Idag löste jag in den, det var så skönt! Man går på massage alldeles för sällan, jag ska försöka gå åtminstone varannan månad. Ush mina pengar bara sinar iväg, det är inte mycket kvar på mitt konto nu, från pengarna jag fick för lägenheten. Visserligen har jag tagit körkort, köpt bil, renoverat, köpt ny dator, rest, och idag fick jag köpa dubbdäck till bilen. Och sen fickpengar till Thailand. Jag måste börja spara pengar. Jag ska skatta 50000 det här året.

Bye

måndag 4 januari 2010

11 dagar

Nu är det exakt 11 dagar kvar tills vi åker till Thailand. Det ska bli underbart och få ta en paus från vintern och kylan och komma till värmen ett tag. Nu är det 13 minus. I Thailand är det 32 grader, det är lite skillnad. Tre veckor är vi borta. Som jag längtar.

Bye

lördag 2 januari 2010

Nytt år

Nytt år nya äventyr. Året 2009 var händelserikt. Jag sålde min lägenhet, blev sambo, köpte radhus, var på Rhodos, köpte bil och bäst av allt; tog körkort! Inte illa på ett år. Det här året blir det Thailand, Paris, 30 års dag och Grekland. Livet är rätt bra ibland.

Bye

fredag 27 november 2009

Körkort

Jag har körkort!!! Lyckan är total. Det blev sju kuggningar och den åttonde blev godkänd. Jag hade gett upp, till och med bokat in mig på en intensivutbildning i Norberg i mars. Men så tänkte jag;
jag kan prova en sista gång innan tiden går ut. I helgen skulle det ha gått två månader och då hade jag fått göra om båda proven. Så jag åkte till södertälje, satte mig i bilen och försökte koncentrera mig så mycket som möjligt. När vi kom tillbaka till vägverket sa han; din körning var nja, men det blir ett ja. Jag kunde inte tro att det var sant. Va??! Sa jag, nä. Jag kan ändra mig om du vill, sa han. Så skrattade vi och jag skakade av lycka. Så i helgen tar jag S bil till jobbet. Nästa vecka får jag troligen min bil tillbaka, ganska bra timing. Det känns underbart. I did it, I finally did it!
Bye

torsdag 19 november 2009

tisdag 10 november 2009

..............

Det blir en intensivutbildning. Kuggade igen, jag blir så trött på mig själv! Har lagt ner hur mycket pengar som helst och klarar inte av att ta körkort. Man känner sig så fruktansvärt misslyckad.
Bye