lördag 18 juli 2009

Idag

Idag flyttar vi, nästa gång jag skriver sitter jag i mitt hus. Helt otroligt hur livet ändras. Hoppas Bonita inte blir alltför chockad. Nä nu ska jag fortsätta packa.
Bye

söndag 12 juli 2009

Börjar bli klart

Huset börjar bli klart och det är så snyggt! Nästa helg flyttar vi, hoppas allt går smidigt till. Idag åkte vi till Ikea för att köpa till en sak till köket, sen gick vi och tittade på kakel, det slutade med att vi köpte en 50tums plasma tv. Så kan det gå, hihi. Och vi som tittar så mycket på tv också, inte. Men vi kanske gör det sen, med vår 50tums plasma tv.
Idag har vi bokat en resa till Grekland, det ska bli underbart. Varmt och skönt i en hel vecka. Lovely!
Bye

måndag 22 juni 2009

Huset

Varje ledig stund tillbringas i huset. Men det går framåt. Golvet är lagt i sovrummet och vardagsrummet är nästan klart. Köket ska köpas på onsdag och kaklet ska sättas i helgen. Jag längtar till vi kan flytta in. När vi sitter i soffan med varsitt glas rödvin kommer det kännas värt mödan. Och det kommer bli så fint! På fredag fyller jag år, ska bli spännande och se vad man får.
Bye

onsdag 10 juni 2009

Semestern slut

Och vips så var semestern slut. Solen verkar ha tagit semester för det har regnat konstant, det känns som oktober och knappast som juni. Har precis ätit en god lasagne jag har lagat, ibland kan jag. Nu sitter jag mest och låter maten sjunka ner. S är på bastis och fixar, han skulle grunda taket i vardagsrummet. Vi valde kakel till vårt badrum idag, det kommer nog bli riktigt snyggt. Ska bli så skönt när det är klart. När man kan flytta in och njuta av vårt fina hem. Det känns så bra allt.
Nu ska jag titta på fotboll, Sverige mot Malta, jag gissar 2-1 till Sverige.
Bye

söndag 31 maj 2009

Målat

Nu har min semester börjat. Jag har målat i huset. Just det, vi har köpt hus. Eller rättare sagt, radhus. Hur kul som helst men det är mycket jobb. Renoverar hela övervåningen just nu. Idag är det mors dag så det blir en paus från målandet för att åka och hälsa på mamma. Träffat henne alldeles för sällan, men ibland blir det så. Igår kom jag hem från en kryssning, Birka Paradisö. Det var lagom sunkigt. Men det var skoj.
Nu ska jag hoppa in i duschen.
Bye

lördag 9 maj 2009

Not fun

Urk jag dör av tristess. Jag sitter ensam med katten och önskar nu att jag hade ett stort gäng med vänner som mer än gärna bjöd ut mig på lite fest. Mannen är hos en kompis på poker kväll och jag sitter hemma som en pensionär. Not fun at all..
Bye

tisdag 5 maj 2009

rullar på

Är ledig idag, men tyvärr fick jag inte sova ut. Pannan har varit trasig sen i lördags och idag kom de och lagade den, nu har man äntligen varmvatten. Tydligen var det ett kretskort som inte fungerade, ett fabrikationsfel sa de. Så sju i morse var jag uppe. Livet rullar på och jag vill ha semester nu. Men jag får vänta en månad, då är jag ledig en vecka. Sen jobbar jag vidare fram till slutet av juli, då blir det två veckor. Förstår inte hur jag ska orka egentligen. Men det är enda sättet om man ska få vara ledig i vinter, och som det känns nu är det ett måste. Det blir nog Thailand igen men då reser vi runt lite. Märkligt hur livet bara får en tvär vändning. Nu sitter jag helt på andra sidan om stan och är sambo. För knappt ett år sen var jag singel och bodde i en etta. Nu har man snart köpt hus och bor i ett annat län. Det känns jättebra även om veckorna nu bara flyger förbi och det känns som om man knappt umgåtts. Det jag kan sakna är en ordentlig utgång. Får se till att det blir av snart.
Nu ska jag surfa vidare.
Bye