Ooops jag börjar gå upp i vikt. Alldeles för lite träning och alldeles för mycket gott ätande. Så nu blir det andra bullar, inga alls. Inget godis eller glass på 5 veckor. Och träna åtminstone 2ggr i veckan. Och promenad 2ggr i veckan. Jag saknar min vän J;a, det är så trist när det är man själv som hela tiden ringer och sms;ar. Alltid tar initiativ till att ses. Jag hoppas hon hör av sig snart.
Igår var jag hos S, hur mysigt som helst. Vi har bara träffats en vecka men det känns som om vi kännt varandra mycket längre. Jag tror inte det har gått en dag då vi inte har hörts. Och det känns bra, riktigt bra.
Berättar mer någon annan dag.
Bye
lördag 31 maj 2008
tisdag 27 maj 2008
Hårdträning
Åh vad skönt, jag var och tränade idag. Tog med mamma på ett medelpass på friskis. Det var kul. Sällan jag tränar med någon annan, skönt med lite sällskap för en gångs skull. Jag känner mig riktigt stolt med tanke på att jag gick kvart i fem imorse. Imorgon har jag en kort dag, 8-14. Precis lagom. Jag har kommit in i en ganska onyttig period så det blir hårdträning för mig. På torsdag och på söndag ska jag ta mig iväg också. Ush jag jobbar helgen, och jag är ganska säker på att det kommer bli hur mycket som helst att göra. Men på torsdag är jag ledig. Och även tisdag nästa vecka.
Jag har bestämt mig för att ta en resa på min semester. Hoppas jag får med mig någon. I värsta fall åker jag själv. Men det är klart, att ligga ensam på playan med en bok och en heineken är inte helt fel. Japp så får det bli. Men jag hoppas ändå att jag får med mig någon.
Bye
Jag har bestämt mig för att ta en resa på min semester. Hoppas jag får med mig någon. I värsta fall åker jag själv. Men det är klart, att ligga ensam på playan med en bok och en heineken är inte helt fel. Japp så får det bli. Men jag hoppas ändå att jag får med mig någon.
Bye
lördag 24 maj 2008
Lite ledighet
Vad underbart med lite ledighet. Jag har spelat golf idag, 18 hål på skogsbanan. Det gick ok, med tanke på att det var årets första runda. Men nu är jag helt seg, känner mig inte alls upplagd för party ikväll. Jag kanske ska ta mig siesta. Ja så får det bli.
Bye
Bye
torsdag 22 maj 2008
Nr 150
Jag har inte skrivit på några dagar, men det är för att jag egentligen inte har något att berätta. Jag har jobbat nonstop hela veckan. Och imorgon är det slutspurten, innan jag får vila i helgen. Som för övrigt är fullbokad. Det är trevligt, inte varje gång det händer. På lördag blir det golf och sen fest. Och på söndag är det mors dag. Jag stötte på en gammal kompis på gatan idag, som jag inte har kontakt med alls längre. Och det är märkligt det där, hur man märker att livet går vidare. Det finns inget behov av att ses, inte ens för en fika som kanske bara blir en gång och aldrig mer. Precis som med pojkvänner; vänner kommer och går.
Bye
Bye
söndag 18 maj 2008
Vift
Puh, vad jag känner mig sliten. Jag var på vift igår. Det började på Carmen, fortsatte till Kvarnen och avslutade på Patricia. Tills de stängde! Det har jag inte gjort på flera år. Jag trodde nästan att de dagar var förbi. Så det blev taxi och jag kom hem runt halv sex på morgonen. Jag vaknade först nio i morse med en dunkande huvudvärk, gick upp, drack vatten och tog en treo. Gick och lade mig igen och vaknade inte förrän strax efter två. Nu sitter jag här framför datorn och det känns som om jag har tre hjärnceller kvar. Jag borde gå och träna, eller promenera, men som jag känner mig själv vet jag att det blir en hel dag av soffliggande. Men det är ju inte helt fel heller. Jag kan faktiskt rättfärdiga det med att jag har en tuff vecka framför mig. Plus att jag kan gå och träna imorgon istället. Det jag däremot måste göra, är att handla lite mat.
Bye
Bye
torsdag 15 maj 2008
Truckutbildningen
Jag hade teoriprov på truckutbildningen idag och jag är ganska säker på att jag inte klarade den. Jag känner mig så korkad. Men till mitt försvar kan väl tilläggas att det enda jag kunde fokusera på var min frossa och extrema trötthet jag kände. Vet inte om jag börjar bli sjuk eller att jag helt enkelt sov för lite men jag kände mig inte på mitt esse om man säger så. Imorgon ska vi övningsköra truckarna (om jag nu får). Det ska bli skönt och få vara ledig i helgen. I förrigår var jag och träna, det var inte så farligt som jag trodde att det skulle bli. Men det är klart, jag har tappat oerhört mycket i styrka. Så lite träningsvärk har jag, triceps och axlar efter armhävningarna. Jag ska försöka komma iväg imorgon efter jobbet.
Bye
Bye
måndag 12 maj 2008
Quality time
Just nu har jag har quality time lyssnandes på grym salsa och imorgon får jag äntligen sova ut. Imorgon ska jag vakna av mig själv, utan att behöva snoosa femtioelva gånger på morgonen. Sen ska jag ta mig till friskis och våga mig på ett medelpass. Det har gått snart två månader som jag inte tränat. Jag misstänker att min kondition inte är den bästa, milt sagt. Men fy vad jag påverkas av att inte träna. Jag är konstant trött och har tillochmed känt mig nedstämd utan anledning vissa dagar. Det ska bli skönt och bli sig själv igen. Stygnen är i princip borta och jag tror att i slutet av sommaren kommer det bara synas ett vitt streck under bikinlinjen. I slutet av veckan får jag truckkort via jobbet. Jag ska gå en truckutbildning under två dagar och därefter är det fritt fram att sätta mig på trucken och ta bort pallar från gångarna.
Nästa vecka blir tuff. Kväll måndag och tisdag, morgon pass onsdag, torsdag och fredag. Så mycket för löningsfredag. Jag lär ju däcka på soffan strax före 20.
På söndag ska försöka gå på lägenhetsvisningar. Jag är jättesugen på att flytta. Inte för att jag vantrivs i min nuvarande lägenhet, verkligen inte men efter snart 5 år vill jag ha miljöombyte. Framför allt vill jag bo större.
Jisses vilken skrivdiarré jag fick.
Nä nu är det dags att sussa.
Bye
Nästa vecka blir tuff. Kväll måndag och tisdag, morgon pass onsdag, torsdag och fredag. Så mycket för löningsfredag. Jag lär ju däcka på soffan strax före 20.
På söndag ska försöka gå på lägenhetsvisningar. Jag är jättesugen på att flytta. Inte för att jag vantrivs i min nuvarande lägenhet, verkligen inte men efter snart 5 år vill jag ha miljöombyte. Framför allt vill jag bo större.
Jisses vilken skrivdiarré jag fick.
Nä nu är det dags att sussa.
Bye
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)