söndag 27 januari 2008

Fasching

Aj aj aj mina fötter! I ett försök att känna mig lite uppklädd igår satte jag på mina gröna högklackade boots. Jag kom aldrig iväg till förfesten utan bestämde mig istället för att möta upp de andra i stan. Jag fick för mig att de som inte var med på förfesten skulle vara på Underbara bar. Så jag gick in där och kände inte igen en människa, vilket var synd för det verkade som ett bra ställe. Jag fick tag på en kompis som sa att de var på väg till Mosebacke. Jag gick dit och väntade på dem i säkert 20 min, varpå kön avancerade kanske en halv meter. Sen kom dem och då skulle vi till Fasching istället. Till slut kom vi fram och kön räckte ner till Burger King, då hade jag tappat sugen. Jag frös och kände att jag bara ville hem. Men av ngn anledning stannade jag kvar och rätt var det var så stod vi inne och dansade till underbar soul hela natten. Jag hade jättekul, men nästa gång ska jag ha på mina Nike.
Bye

lördag 26 januari 2008

Shopping som intresse

Äntligen har lönen och min ledig helg kommit. Ja lönen kom iofs igår, och det märktes på stan. Jag var ledig, och passade på att tvätta, ta Bonita till veterinären och sen möta min mamma på stan. Det var så sjukt mycket folk. Shoppinghysteri överallt. Som att de hade väntat otåligt till fredag den 25:e januari. Visst jag var nog inte den enda som var pank januari månad men det här med shopping som nöje har jag aldrig förstått. Man har läst en massa artiklar på diverse tidningar om att människor nuförtiden bara har shopping som intresse och det kanske ligger ngt i det. Jag kan visserligen inte känna igen mig, men när jag var på NK igår hörde man tjejer prata om vilken typ av väska de skulle ha. Det lät ungefär såhär; ´ja asså, den svarta e liksom bra i modellen men den bruna e ju också bra,,,,asså jag vet inte,, det är så svårt´.
Helt ärligt så blir jag stressad av att höra sånt och jag hoppas innerligt att om jag får en dotter ngn dag ska hon aldrig låta sådär.

Hursomhelst, ikväll blir det fest! Jag har sett fram emot det men jag får nog hålla hårt i plånboken ikväll för att inte vakna med en kraftig baksmälla och betydligt fattigare imorgon.
Det är aldrig en bra kombo, att vara bakis och fattig.
Bye

torsdag 24 januari 2008

Magic Numbers

Just nu lyssnar jag på Magic Numbers. Vad bra dem är!
Jag måste lyssna mer på radio så jag kan hänga med lite bättre (det var där jag hörde de först).
Man glömmer lätt bort att det finns radio när man har sin Ipod och Itunes.
Iofs så har jag börjat lyssna mer via min windows media player för det är bättre ljud.
Men ändå, det är lätt att man snöar in sig på sin egen musik som man har i datorn.

Myrornas

Vilken tur att man har tillgång till internet. Var på väg att packa ner mina gamla kläder (som av diverse anledningar inte kan vara kvar i min garderob och ockupera plats) i svarta sopsäckar och ställa de utanför min dörr. Jag fick nämligen en notis i brevlådan från EVEX att de samlar in kläder imorgon bitti. Vad bra tänkte jag, men av ngn anledning fick jag för mig att söka de på google. Så imorn tar jag min stora påse och ger mina gamla kläder till Myrornas istället.
(Nej jag har fortfarande inte kommit iväg)
Bye

Januari månad

Och så blev det höst igen. Precis när man har vant sig vid kylan så kommer regnet igen.
Och jag är dunderförkyld, jag hade tänkt och träna idag före jobbet och nu sitter jag här med nysattacker. Jag skyller på mitt jobb. Jag fick sitta ute i driven igår, och det var bitande kyla hela morgonen. Efter lunch hade all energi gått ur mig. Det kändes som om kylan hade bränt mig. Precis som man kan bli dåsig av för mycket värme tror jag man kan bli dåsig av för mycket kyla.
Men jag tänker trotsa mina nysningar och ändå gå och träna. Jag har hört att så länge man inte har ont i halsen så är det ingen fara att träna.
Som jag längtar till helgen! Jag får lön imorgon och är ledig tre dagar. Det blir fest fest.
Jag visste att januari månad skulle gå långsamt men det här var nästan överdrivet.
Men det är väl så också när man måste hålla hårt i plånboken.
Månaden känns längre när man har ont om pengar.
Bye

onsdag 23 januari 2008

...

Läser på Dlisted och får veta att Heath Ledger har dött. Så fruktansvärt sorgligt.
En riktigt bra skådis som man hade sett fram emot att se massor av, borta.
Vet inte om Batman filmen hann bli klar men det känns som att det kvittar.

söndag 20 januari 2008

Anthea

Hade helt glömt bort skivan
"Anthea- Words & Beats".



En underbar skiva som jag tyvärr inte kan placera i ngt genre.
Jag köpte den för en massa år sen av en tillfällighet,
faktiskt för att omslaget var snyggt.
Ibland får man jackpot.
Bye