Oh the joy! Jag har precis sett avsnitt 1 av säsong 1 av serien OZ. Min käre far köpte en del kablar så jag nu kan se alla mina serier som jag har i datorn via min tv istället. Han installerade ena kabeln på julafton men kom på att han inte hade med sig ljudkabeln. Så igår när jag var på snabbvisit hos föräldrarna passade jag på att hämta den, och nu funkar allt. Det blir en massa serier i januari månad. Just OZ har jag sett förut men den är så bra och det var ett tag sen jag såg den. Förut när den visades på ztv så spelade jag in varje avsnitt på video (!) jag har säkert över 10 videoband med bara OZ.
Jag var på stan idag och passade på att byta en julklapp, fy vad mycket folk det var. Jag vet inte vad är med mig men jag blir verkligen stressad av alla människor. Efter ett tag så hade jag vant mig. Men jag säger det igen; jag föredrar helt andra saker än att snurra runt på stan och fönstershoppa alt shoppa. Främst var jag på jakt efter ett par skor. Jag har insett att jag är i stort behov utav höstskor. Jag har vinterkängor och jag har mina timberland sneakers men ingenting mittemellan. Så där gick jag omkring och letade och provade och självklart hittade jag inga. Jo kanske ett par från Nilson. Är det bara jag som tycker att kvaliteten på skor är usel nuförtiden? Iaf för vad de kostar. Det är sällan en 700-1300 kr sko är värd priset. Självklart så finns det bra kvalitetskor men de kostar ju en förmögenhet. Jag har tyvärr inte råd att köpa 3500 kr skor. Likförbannat så spenderade jag ändå lite väl mycket idag. Men det mesta gick åt friskis kortet. Och det är det absolut värt.
Jag siktar på beach 2008!
Sen om jag kommer och
ligga på en strand
återstår och se.
Bye
fredag 28 december 2007
onsdag 26 december 2007
Juldagsmys
Jag har varit ledig idag och utnyttjat den maximalt. Juldagsmys genom att inte göra någonting. Så skönt, och jag har ingen lust och gå upp tidigt imorn och ta tåget till jobbet. Men men det är ju sånt som måste göras. Jag har spenderat dagen med att titta på Life of Brian, sovit en stund på soffan, tittat på Bad Santa och lite slötittat på Sex and the City. Ätit har jag ocskå hunnit med. Lite lax med gravlaxsås, knäckemackor, lite choklad och morötter. Småätit helt enkelt. Egentligen borde jag ha med mig lunchlåda till imorn men jag har verkligen ingen lust och ställa mig och laga mat nu så det får bli ngt köpt imorgon.
Skriver mer någon annan dag när
jag har något mer spännande
och berätta.
Bye
Skriver mer någon annan dag när
jag har något mer spännande
och berätta.
Bye
tisdag 25 december 2007
Juldagen
Eftersom kl är 00.34 är det nu juldagen. Julafton var hur mysig som helst. Den började med att mina föräldrar kom förbi för lite kaffe och kalle. Pappa passade på att installera en kabel från datorn till tv:n så nu kommer jag kunna se alla serier jag har i datorn liggandes på soffan. Det är ju trevligt. Strax efter kalle åkte vi hem till min kusin. Alla andra var redan där och vi började ganska snabbt med att öppna paketen. Efteråt åt vi gott och umgicks fram till strax före 23. Det var dags för Sally att sova. Sally är min underbara kusindotter på 2 år och 2 månader. Helt bedårande!
Trots att jag inte har haft så mycket julkänsla och knappt sett fram emot den blev det riktigt trevligt. Den kunde helt enkelt inte bli bättre och det är nästan så att jag tycker det är synd att jag inte kommer fira nyårsafton med släkten. Men bara nästan..
God Jul!
Trots att jag inte har haft så mycket julkänsla och knappt sett fram emot den blev det riktigt trevligt. Den kunde helt enkelt inte bli bättre och det är nästan så att jag tycker det är synd att jag inte kommer fira nyårsafton med släkten. Men bara nästan..
God Jul!
söndag 23 december 2007
4:e advent
Så har det blivit 4:e advent och imorn är det jul. Jag ser faktiskt fram emot det. Det ska bli jättemysigt att få umgås med familjen och äta gott. Vi hade jättekul i fredags hos Anneli. Vi var fyra tjejer med chips, vin och sprit. Det blev en hel del kacklande och kvällen slutade med att jag Anneli och Petra somnade i soffan. Jag vaknade före tre någon gång av att jag frös, hasade mig till sovrummet och kröp ner under duntäcket. Någon timme senare kom Anneli in efter att Petra hade vaknat och tagit en taxi hem. Lyckligtvis var jag inte bakis och det var tur för jag jobbade mellan 11-18.30. Det var verkligen öde, alla var väl inne i stan och handlade julklappar.

Så här gosig var Lucas
(Annelis katt)
Igår efter jobbet blev det en snabb vända hem för att sen möta upp ett gäng från jobbet som satt på Kellys. Där var vi i ca 2h tills vi gick vidare till Kvarnen.
Kvarnen på söder som jag alltid hängde på för ca tre fyra år sen. Sist jag var där var för över ett år sen och då tyckte jag inte alls om det. Det hade blivit sunkigt och trist. Men igår var det en annan femma. Jag hade jättekul och det var bra musik. Men det är klart, sällskapet spelade nog in. Och jag var trevligt salonberusad, sådär lagom full när man fortfarande är glad, avslappnad och social. Idag var det inte lika roligt. Jag har inte varit så bakis men däremot trött. Träffade mamma i stan där vi var i stort sett hela dagen. Det var mysigt. Lite quality time med mamma är aldrig fel.
Nej, dags för lite soffliggande och date med tv:n.
Bye
Så här gosig var Lucas
(Annelis katt)
Igår efter jobbet blev det en snabb vända hem för att sen möta upp ett gäng från jobbet som satt på Kellys. Där var vi i ca 2h tills vi gick vidare till Kvarnen.
Kvarnen på söder som jag alltid hängde på för ca tre fyra år sen. Sist jag var där var för över ett år sen och då tyckte jag inte alls om det. Det hade blivit sunkigt och trist. Men igår var det en annan femma. Jag hade jättekul och det var bra musik. Men det är klart, sällskapet spelade nog in. Och jag var trevligt salonberusad, sådär lagom full när man fortfarande är glad, avslappnad och social. Idag var det inte lika roligt. Jag har inte varit så bakis men däremot trött. Träffade mamma i stan där vi var i stort sett hela dagen. Det var mysigt. Lite quality time med mamma är aldrig fel.
Nej, dags för lite soffliggande och date med tv:n.
Bye
fredag 21 december 2007
Varvar ner
Jag ska strax bege mig till min lovely väninna A. Men just nu sitter jag framför datorn och varvar ner med en kopp nestle. Jag jobbade tidigt imorse och slutade 11, det bjöds på smörgåstårta och efter ca 1h socialt sittande med jobbkompisar åkte jag in till stan. Herregud! Jag brukar inte bli stressad, och trots att jag i stort sett visste vad jag skulle handla fick jag panik. Jag ville bara flyga därifrån, bokstavligen. Det var så sjukt mycket folk, och sån hysteri. Alla var överallt. Jag insåg att det är nog mer synd om de som ska handla än de som jobbar i butikerna. För är man i butiken som personal kör man sitt race och är ganska van, men som handlare blir man bara stressad av att alla andra har så bråttom och det är så trångt överallt. Jag kan ha fel, men så kändes det iallafall idag. Dessutom så har shopping aldrig varit mitt största prioritet här i livet, så jag har väl inte tillräckligt mycket is i magen för att trängas i stan på det sättet. Inte när jag måste handla.
Dags och bege sig.
Bye
Dags och bege sig.
Bye
onsdag 19 december 2007
Tvättstugan
Redan igår bestämde jag mig för att inte sova bort min lediga dag, utan istället passa på och tvätta. Så nu när kl är 10.25 har jag redan haft i två maskiner. Där jag bor har man tvättid antingen 7-14 eller 14-21. Oftas tar jag den senare tiden men jag har sovit bort alldeles för många lediga dagar nu, så det fick bli den tidigare. Jag har äntligen tagit fram min fina plastgran. Den fick stå brevid nattduksbordet. Jag hade en riktig gran den första julen i lägenheten och visst det var ju mysigt med lukten och allt, men den höll på att kväva mig! Det kändes som att den tog upp all syre i rummet så när jul och nyår var över bestämde jag mig för att nästa år fick det bli en plastgran. Och nu har jag dessutom katt och även om hon inte är speciellt busig har jag inte lust att städa upp efter all barr som hon kanske kräks upp.
Dags att gå ner till tvättstugan igen.
Bye
Dags att gå ner till tvättstugan igen.
Bye
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)