För ca två veckor sen var jag på en audition för ett hotelljobb och idag var det infoträff för de som hade gått vidare, bland annat jag. Det var under 4 timmar med gemensamma uppgifter. I slutet av dagen fick man veta om man hade gått vidare ytterligare ett steg, jag hade inte det. Och även om jag egentligen inte var supersugen på att få det här jobbet blev jag ändå lite nedstämd. Jag är 27 år och jag vet fortfarande inte vad jag vill bli. Jag vill brinna för något, känna "det här vill jag bli, och jag ska kämpa för det". Men jag har inget sånt. Och jag undrar om det någonsin kommer. Ska jag vakna någon dag och tänka "aha! Det vill jag bli!". Jag hoppas verkligen det.
Bye
onsdag 31 oktober 2007
måndag 29 oktober 2007
Fram och tillbaka
Jag åkte till stan idag för att lämna in min nya kamera, vilket gick bra. Det var inga problem att byta ut den, så jag fick en ny. Sen åkte jag till söder och åt sushi, där passade jag på att prova den och displayen var vit. Det syntes ingenting. Så jag fick åka tillbaka till Onoff och lämna in den en andra gång inom loppet av 1 1/2 timme. Men som tur var så var det inga problem. Man får ju hoppas att det är tredje gången gillt. Det känns som om jag bara har åkt fram och tillbaka idag till Onoff. Men nu funkar den iaf och jag ser fram emot att ta fina bilder med den. Imorgon ska jag jobba, jag har varit ledig nu i 4 dagar så jag är ordentligt utvilad.
Bye
Bye
söndag 28 oktober 2007
Lyckad fest
Det var en lyckad fest igår, så pass att vi aldrig gick ut. Jag träffade en fin kille, men tyvärr gjorde jag bort mig så han lär inte höra av sig. Vilket jag tycker är jättesynd. Jag skulle lägga upp bilder men min kamera har gått sönder. Linsen har låst sig och det går varken fota eller titta på bilderna. Jag ska lämna in den imorgon, tur att det finns minneskort och inte internminne för då skulle väl fotona vara förlorade. Hoppas Onoff kan fixa felet eller att jag får en ny. Ångest, varför var jag tvungen att göra bort mig, han var verkligen jättefin. Jag förstår om han inte hör av sig, men jag har verkligen bett om ursäkt flera ggr och mer kan jag inte göra. Han godkände min friendrequest på facebook iallfall. Det är ju alltid något. Ush.
Bye
Bye
lördag 27 oktober 2007
Digitalkamera

Äntligen har jag köpt en digitalkamera. Visst är den fin? Nu är det slut på att framkalla rullar och få dålig kvalitet på bilderna. Äntligen kan jag lägga upp lite fina bilder på min blogg. Den kostade bara 990kr. Jag var tvungen att slå till. Nu kan jag ta spontanbilder, som tex imorgon på födelsedagsfesten. Det ska bli kul. Annars har jag inte gjort så mycket. Var hos frissan och kapade av några centimeter av mitt hår. Sen åkte jag hem till föräldrarna och tittade på Idol. Hoppas Marie vinner allt för hon är den enda med riktigt bra sångröst. Jag fattar inte varför Amanda är så hypad. Tycker inte alls hon är bra. Well well, skriver mer på söndag.
Bye
torsdag 25 oktober 2007
En riktigt bra skiva
Raising Sand med Robert Plant&Alison Krauss är en riktigt bra skiva. Lite country, ballader, blues.. Den är som ett gott glas rödvin, eller som en chokladbit. Man bara njuter hela tiden. Och Robert Plant låter som han alltid gjort, eller kanske tom bättre. Om någon hade sagt att den här skivan gjordes på 70 talet då han var känd för Led Zeppelin hade jag inte tvekat en sekund. Det har gått 40 år(!) och han låter likadan. Helt otroligt tycker jag. Med tanke på all sprit och cigg han har fått i sig under årens lopp.Skivan är iaf helt underbar, köp!
En annan skiva som jag tycker riktigt mycket om är Kents nya "Tillbaka till samtiden" och tydligen tycker de flesta andra det också. På nästan alla tidningar har den fått riktigt bra recension. Förutom i nöjesguiden där Carl Reinholdtzon Belfrage sågar den totalt. Där skriver han bland annat "Tillbaka till samtiden osar av intellektuell osäkerhet och fantasilösa metaforer" vidare passar han på att ifrågasätta vad det är för typ av människor som kan uppskatta Kent och där tycker jag CRB går över gränsen. Okej om man inte gillar bandet men man ska inte kritisera andra människor som råkar tycka annat än en själv. Alla har rätt till en egen uppfattning och egen musiksmak. Personligen tycker jag att "Tillbaka till samtiden" är den bästa skivan sen "Hagnesta Hill".
Idag började jag 6.45, jag höll på att dö när jag gick upp 4.50. Halv sex satt jag på tåget och längtade till min härliga säng, jag slutade kl fyra och gick direkt till Wasa och var där till åtta. Såhär kommer det att vara varannan torsdag.
Men imorgon är jag ledig, och lörd, sön och mån. Gud vad skönt det ska bli.
Bye
onsdag 24 oktober 2007
Ekonomi
Just när jag var som mest orolig för min ekonomi får jag ett lönespec som visar att jag får en slant imorgon. Jag låg och vred och vände på mig inatt och gav till slut upp. Jag gick upp, satte på datorn och gick in på banken och tittade på mina saldo, ångesten och frustrationen kom krypande och jag insåg att jag skulle ligga runt 5000 minus på kontot i november. Sen vände allt idag och jag kunde inte vara gladare.
Imorgon börjar jag kvart i sju vilket innebär att jag måste ta 5.29 tåget. Det kommer verkligen bli lätt att somna med tanke på att jag somnade kl sex imorse och sov till fyra, inte.
Kanske dags och göra ett försök.
Bye
Imorgon börjar jag kvart i sju vilket innebär att jag måste ta 5.29 tåget. Det kommer verkligen bli lätt att somna med tanke på att jag somnade kl sex imorse och sov till fyra, inte.
Kanske dags och göra ett försök.
Bye
tisdag 23 oktober 2007
Första dagen
Idag var det första dagen på jobbet. Gud vad skönt det är att börja jobba igen, imorgon börjar jag 9.30 så det är väl dags att gå och lägga sig snart.
Ska försöka hinna med lite träning också efter jobbet. Jag måste komma igång nu när jag är frisk. Jag ser verkligen fram emot helgen, jag ska på 27 års kalas. Och så är jag ledig i fyra dagar. Fre, lör, sön och måndag. Mycket träning blir det.
Bye
Ska försöka hinna med lite träning också efter jobbet. Jag måste komma igång nu när jag är frisk. Jag ser verkligen fram emot helgen, jag ska på 27 års kalas. Och så är jag ledig i fyra dagar. Fre, lör, sön och måndag. Mycket träning blir det.
Bye
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)