5 dagars jobb och sen bröt förkylningen med stort F ut. Igår (söndag) var jag hemma hela dagen och snorade, sov och nös. Idag åkte jag till jobbet och åkte hem 4h senare för att kurera mig. Kommer vara hemma imorgon och fortsätta kurera mig. Förhoppningsvis mår jag bättre på onsdag. I värsta fall får jag vara hemma då också. Hade verkligen sett fram emot långpasset med min löpargrupp igår men jag stannade hemma och nu blir det ingen träning förrän söndag. Ibland måste man lyssna på kroppen och låta den återhämta sig.
Mina bihålor är fulla med snor och jag känner mig svullen, men jag har inte feber eller ont i halsen.
Om jag orkar ska jag försöka ta mig ut på en liten promenad annars är planen att tvätta och försöka sova en del.
Sova bort den här jobbiga förkylningen.
Bye
måndag 13 januari 2020
söndag 5 januari 2020
Långpass
Idag var jag ute med min löpargrupp, det blev 16km i lagom fart. Kändes riktigt bra. När jag vaknade fanns tanken på att skippa träningen och ta sovmorgon men jag klev upp, åt frukost och gjorde mig i ordning. Sen när jag väl kom dit hade jag vaknat till. Jag råkade hamna i en lite långsammare grupp eftersom jag gick in och hämtade min vätskebälte men det gjorde inget. Jag hade nog inte orkat hålla ett högre tempo under så lång tid.
Nu blir det vila, eventuellt tränar jag ett styrkepass på tisdag. På tisdag är det back to work. Min ledighet har gått rätt fort och jag börjar nu få mersmak, men det ska bli skönt att få in lite rutiner i livet igen. Och få träna styrka.
Jag har svårt att träna hemma. Att gå ut och springa är inga problem men styrkepass har jag svårt att få till när jag inte har tillgång till ett gym.
Bye
tisdag 31 december 2019
2019
Idag är det sista dagen på 2019, jag tog mig ut på en springrunda, 7 km skulle jag springa hade jag bestämt, och löprundan summerade mitt så kallade löparår ganska bra, det var tungt och dagsformen var inte på topp och det tog lång tid innan jag kom till andra andningen.
Men jag upptäckte att jag trivs bäst att springa i skogen, så fort jag kom ut på asfaltvägar skenade tankarna iväg och jag hade svårt att fokusera på bara löpningen och då blev det tungt.
Springer jag i skogen måste jag fokusera på var jag sätter ner foten och på så sätt blir det full fokus på löpningen och då känner jag hur det blir som en frizon i hjärnan.
Men jag har äntligen kommit dit, för säkert 10 år sedan hade jag en liten liten dröm om att någon gång bli den personen som sätter på sig löparskorna och ger sig ut på en löprunda. Jag är där nu, även om jag inte springer så snabbt eller särskilt långt så har jag nu blivit den som njuter av att gå ut och springa.
Fokus för 2020 kommer bli att träna mer styrka, minska på intervallträningen och öka löprundorna utomhus.
Det här med jullov har gjort mig gott. Jag har förutom sprungit lite passat på att träffa vänner.
I fredags var jag ute med min kompis E och åt god mat och drack goda drinkar. I lördags åkte jag till mina gamla hemtrakter och träffade bästa I och M, där fick jag supergod mat och massor med skratt, vin också såklart.
Det är sex år sedan jag flyttade och även om vi inte träffas så ofta så finns vänskapen där och jag uppskattar verkligen det.
Man ska ta hand om de vänner man har.
Nu ska jag börja göra mig i ordning, sitter fortfarande kvar i träningskläder efter löprundan.
Bye
Men jag upptäckte att jag trivs bäst att springa i skogen, så fort jag kom ut på asfaltvägar skenade tankarna iväg och jag hade svårt att fokusera på bara löpningen och då blev det tungt.
Springer jag i skogen måste jag fokusera på var jag sätter ner foten och på så sätt blir det full fokus på löpningen och då känner jag hur det blir som en frizon i hjärnan.
Men jag har äntligen kommit dit, för säkert 10 år sedan hade jag en liten liten dröm om att någon gång bli den personen som sätter på sig löparskorna och ger sig ut på en löprunda. Jag är där nu, även om jag inte springer så snabbt eller särskilt långt så har jag nu blivit den som njuter av att gå ut och springa.
Fokus för 2020 kommer bli att träna mer styrka, minska på intervallträningen och öka löprundorna utomhus.
Det här med jullov har gjort mig gott. Jag har förutom sprungit lite passat på att träffa vänner.
I fredags var jag ute med min kompis E och åt god mat och drack goda drinkar. I lördags åkte jag till mina gamla hemtrakter och träffade bästa I och M, där fick jag supergod mat och massor med skratt, vin också såklart.
Det är sex år sedan jag flyttade och även om vi inte träffas så ofta så finns vänskapen där och jag uppskattar verkligen det.
Man ska ta hand om de vänner man har.
Nu ska jag börja göra mig i ordning, sitter fortfarande kvar i träningskläder efter löprundan.
Bye
fredag 27 december 2019
Annandag Jul
Nu är julen över och den var perfekt. Jag åkte hem till mina föräldrar och tillsammans åkte vi till min faster där vi firade med mina kusiner och deras barn. God mat, gott vin och underbara samtal med massor av skratt. Igår låg jag hemma på soffan hela dagen och tittade på serier. Jag fick ett sms av min mamma där hon berättade att min biologiska farmor har nu gått vidare. Vi visste att hon var dålig och inte hade så långt kvar.
Jag har inte träffat henne på säkert 10 år, det blir tyvärr så när man har atlanten mellan sig. Man har sitt liv här och de har sitt liv där. Men det betyder inte att man inte bryr sig, och att det inte smärtar, för det gör det. Hon var en av de roligaste kvinnor jag träffat, varm och kärleksfull och jag önskar att jag hade kunnat spendera mer tid med henne. Hade hon bott i Sverige hade vi fikat varje söndag.
Jag kommer för alltid att ha henne i mitt hjärta och jag hoppas innerligt att min farbror som är kvar där hittar sin inre styrka för att ta sig igenom detta.
Idag tog jag mig ut på en springrunda. Målet vara att vara ute en timme. Jag hade på mig klockan men brydde mig inte om att titta på den. För varje kilometer säger den till; tid, avstånd och tempo så lite koll hade jag ändå.
Jag sprang nästan en mil. Det kändes tyngre idag än i måndags men sen såg jag att jag sprang lite snabbare idag. Hur jag ska orka springa mer än 4 varv av det jag sprang idag vet jag inte men det är iaf målet.
Funderar på att anmäla mig till Winterrun som är nu i Januari. om nästan 4veckor. Man kan välja mellan 5 km och 10 km, för mig är det givet att springa 10 km. Kan vara kul och se hur formen är.
Det här med jullov är underbart. Jag har bara varit ledig i 4 dagar och det känns som 2 veckor.
Imorgon ska jag träffa min fina vän E. På lördag blir det besök i mina gamla trakter hos I och M.
På måndag måste jag åka till jobbet för jag glömde att regga min semester. Men då kan jag passa på att träna lite styrka.
Bye
Jag har inte träffat henne på säkert 10 år, det blir tyvärr så när man har atlanten mellan sig. Man har sitt liv här och de har sitt liv där. Men det betyder inte att man inte bryr sig, och att det inte smärtar, för det gör det. Hon var en av de roligaste kvinnor jag träffat, varm och kärleksfull och jag önskar att jag hade kunnat spendera mer tid med henne. Hade hon bott i Sverige hade vi fikat varje söndag.
Jag kommer för alltid att ha henne i mitt hjärta och jag hoppas innerligt att min farbror som är kvar där hittar sin inre styrka för att ta sig igenom detta.
Idag tog jag mig ut på en springrunda. Målet vara att vara ute en timme. Jag hade på mig klockan men brydde mig inte om att titta på den. För varje kilometer säger den till; tid, avstånd och tempo så lite koll hade jag ändå.
Jag sprang nästan en mil. Det kändes tyngre idag än i måndags men sen såg jag att jag sprang lite snabbare idag. Hur jag ska orka springa mer än 4 varv av det jag sprang idag vet jag inte men det är iaf målet.
Funderar på att anmäla mig till Winterrun som är nu i Januari. om nästan 4veckor. Man kan välja mellan 5 km och 10 km, för mig är det givet att springa 10 km. Kan vara kul och se hur formen är.
Det här med jullov är underbart. Jag har bara varit ledig i 4 dagar och det känns som 2 veckor.
Imorgon ska jag träffa min fina vän E. På lördag blir det besök i mina gamla trakter hos I och M.
På måndag måste jag åka till jobbet för jag glömde att regga min semester. Men då kan jag passa på att träna lite styrka.
Bye
måndag 16 december 2019
December 2019
Det var ett tag sedan man skrev, 2 år, 9 månader och 2 veckor sedan för att vara exakt.
Hjälp vart tar tiden vägen? Livet rullar på. jag har blivit jätte hes och är nu hemma för att vila stämbanden. Var på jobbet idag men försökte prata så lite som möjligt, det var lättare sagt än gjort när man jobbar i butik. Tog beslutet att vara hemma imorgon, vila hela dagen och inte prata alls. Får se hur rösten är på onsdag. Det märkliga är att jag känner mig pigg i övrigt, har i och för sig lite ont i halsen när jag sväljer och mitt högra öga är väldigt torr, i övrigt inga förkylningssympton.
Snart är det julafton, jag börjar komma i stämning nu när jag har en gran. Köpte en i lördags och klädde den, riktigt fin blev den. I år kommer jag för första gången någonsin ha julledigt. Jag tog ut 5 dagar och fick totalt 15 dagar ledigt tack vare röda dagar och klämdagar. Det kommer kännas jättekonstigt att ha semester mitt i vintern och bara vara hemma. Planen är att organisera om mitt förråd. Och försöka ta mig ut på några löprundor.
Löpningen är något jag nu försöker utveckla. Jag sprang några lopp i år men tyvärr var jag långsammare än tidigare år. Inget millopp under timmen. Däremot passerade jag en rejäl tröskel genom att "springa" lidingöloppet 30km. Jag skriver "springa" för det var mer gå, springa, jogga, gå och det tog en evighet. Närmare bestämt 4 timmar och 30 min.
Det var fruktansvärt jobbigt och jag hade aldrig tagit mig an utmaningen om det inte vore för att jag vann en startplats genom min löpargrupp. Jag kunde välja mellan att springa 15km eller 30km, men jag tänkte; Lidingöloppet är 30km, ska jag vara med ska jag försöka springa 30km.
Så jag gjorde det och nu har jag anmält mig till nästa år, frivilligt. Och när jag var i farten så anmälde jag mig till Stockholm Marathon också, 42 långa km. Galet!
Det är i slutet på Maj, och den här gången vill jag vara bättre förberedd. Inför Lidingöloppet så tränade jag alldeles för lite. Jag måste vänja kroppen vid längre löprundor utomhus. Det räcker inte med att springa intervaller 2 gånger i veckan och styrketräna 1 gång i veckan och något millopp här och där.
Jag har nu anmält mig till en ny löpargrupp. Vi kommer köra på söndagmornar hela vintern och våren. Min förhoppning är att vara med på så många söndagar som möjligt, då får man in långpassen. Nu på söndag kommer jag inte vara med för jag ska jobba, men söndagen innan nyår räknar jag med att komma ut.
Det här kanske blir en löparblogg?
Hursom så kommer jag nog skriva lite oftare hädanefter :)
Bye
Hjälp vart tar tiden vägen? Livet rullar på. jag har blivit jätte hes och är nu hemma för att vila stämbanden. Var på jobbet idag men försökte prata så lite som möjligt, det var lättare sagt än gjort när man jobbar i butik. Tog beslutet att vara hemma imorgon, vila hela dagen och inte prata alls. Får se hur rösten är på onsdag. Det märkliga är att jag känner mig pigg i övrigt, har i och för sig lite ont i halsen när jag sväljer och mitt högra öga är väldigt torr, i övrigt inga förkylningssympton.
Snart är det julafton, jag börjar komma i stämning nu när jag har en gran. Köpte en i lördags och klädde den, riktigt fin blev den. I år kommer jag för första gången någonsin ha julledigt. Jag tog ut 5 dagar och fick totalt 15 dagar ledigt tack vare röda dagar och klämdagar. Det kommer kännas jättekonstigt att ha semester mitt i vintern och bara vara hemma. Planen är att organisera om mitt förråd. Och försöka ta mig ut på några löprundor.
Löpningen är något jag nu försöker utveckla. Jag sprang några lopp i år men tyvärr var jag långsammare än tidigare år. Inget millopp under timmen. Däremot passerade jag en rejäl tröskel genom att "springa" lidingöloppet 30km. Jag skriver "springa" för det var mer gå, springa, jogga, gå och det tog en evighet. Närmare bestämt 4 timmar och 30 min.
Det var fruktansvärt jobbigt och jag hade aldrig tagit mig an utmaningen om det inte vore för att jag vann en startplats genom min löpargrupp. Jag kunde välja mellan att springa 15km eller 30km, men jag tänkte; Lidingöloppet är 30km, ska jag vara med ska jag försöka springa 30km.
Så jag gjorde det och nu har jag anmält mig till nästa år, frivilligt. Och när jag var i farten så anmälde jag mig till Stockholm Marathon också, 42 långa km. Galet!
Det är i slutet på Maj, och den här gången vill jag vara bättre förberedd. Inför Lidingöloppet så tränade jag alldeles för lite. Jag måste vänja kroppen vid längre löprundor utomhus. Det räcker inte med att springa intervaller 2 gånger i veckan och styrketräna 1 gång i veckan och något millopp här och där.
Jag har nu anmält mig till en ny löpargrupp. Vi kommer köra på söndagmornar hela vintern och våren. Min förhoppning är att vara med på så många söndagar som möjligt, då får man in långpassen. Nu på söndag kommer jag inte vara med för jag ska jobba, men söndagen innan nyår räknar jag med att komma ut.
Det här kanske blir en löparblogg?
Hursom så kommer jag nog skriva lite oftare hädanefter :)
Bye
onsdag 1 mars 2017
1:a mars
Idag är det 1:a mars. Vilket betyder att golfsäsongen börjar närma sig, och framförallt golfresan. Min löpargrupp börjar snart och jag har inte sprungit på snart två veckor. Förra veckan på gymmet var det någon som tappade en viktsäck på min fot. Den svullnade upp rejält och jag har haft ont till och från så jag har inte vågat springa. Kanske att jag försöker idag eller imorgon med att småjogga.
Annars rullar livet på, jobb jobb jobb som vanligt. Träffar vänner och slappar hemma. Still med kärleken. Kanske är det så att jag inte vill träffa någon. Att jag känner mig bekväm med det jag har. Även om jag ibland saknar att ha någon att sova med och som håller om mig. Att ha någon att laga mat till och äta middag med. Men man ska träffa någon som man trivs med och som man känner attraktion till. Det är inte det lättaste tyvärr.
Bye
Annars rullar livet på, jobb jobb jobb som vanligt. Träffar vänner och slappar hemma. Still med kärleken. Kanske är det så att jag inte vill träffa någon. Att jag känner mig bekväm med det jag har. Även om jag ibland saknar att ha någon att sova med och som håller om mig. Att ha någon att laga mat till och äta middag med. Men man ska träffa någon som man trivs med och som man känner attraktion till. Det är inte det lättaste tyvärr.
Bye
torsdag 2 februari 2017
Februari
Januari kändes som en lång månad. Jobb, jobb och mera jobb. Nu är det Februari och det är bara 3 månader kvar tills jag får golfa. Det känns långt borta men jag vet också att 3 månader svischar förbi.
Jag har bott i min lägenhet i över tre år (!) mycket har hänt men samtidig ingenting.
Jag har i alla fall hittat nya hobbys/aktiviteter som jag tycker om förutom golf. Löpning och klättring.
Klättring testade jag för ca 3veckor sedan. Fastnade direkt. Jag tänker att det kan vara ett bra komplement till min löpning. Apropå löpning så har jag lite dåligt samvete över att jag faktiskt inte sprungit en endaste runda på hela året. Ska försöka ta mig ut i helgen nu när jag äntligen har en ledig helg. Måste träna inför loppet som jag anmält mig till som är om knappt 2 månader. Jag vill ju ha ganska bra tid på 8km.
Får se hur det går.
Nu ska jag göra mig i ordning för att sova.
Bye
Jag har bott i min lägenhet i över tre år (!) mycket har hänt men samtidig ingenting.
Jag har i alla fall hittat nya hobbys/aktiviteter som jag tycker om förutom golf. Löpning och klättring.
Klättring testade jag för ca 3veckor sedan. Fastnade direkt. Jag tänker att det kan vara ett bra komplement till min löpning. Apropå löpning så har jag lite dåligt samvete över att jag faktiskt inte sprungit en endaste runda på hela året. Ska försöka ta mig ut i helgen nu när jag äntligen har en ledig helg. Måste träna inför loppet som jag anmält mig till som är om knappt 2 månader. Jag vill ju ha ganska bra tid på 8km.
Får se hur det går.
Nu ska jag göra mig i ordning för att sova.
Bye
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)