Januari kändes som en lång månad. Jobb, jobb och mera jobb. Nu är det Februari och det är bara 3 månader kvar tills jag får golfa. Det känns långt borta men jag vet också att 3 månader svischar förbi.
Jag har bott i min lägenhet i över tre år (!) mycket har hänt men samtidig ingenting.
Jag har i alla fall hittat nya hobbys/aktiviteter som jag tycker om förutom golf. Löpning och klättring.
Klättring testade jag för ca 3veckor sedan. Fastnade direkt. Jag tänker att det kan vara ett bra komplement till min löpning. Apropå löpning så har jag lite dåligt samvete över att jag faktiskt inte sprungit en endaste runda på hela året. Ska försöka ta mig ut i helgen nu när jag äntligen har en ledig helg. Måste träna inför loppet som jag anmält mig till som är om knappt 2 månader. Jag vill ju ha ganska bra tid på 8km.
Får se hur det går.
Nu ska jag göra mig i ordning för att sova.
Bye
torsdag 2 februari 2017
onsdag 4 januari 2017
2017
Nytt år. 2017 har börjat och jag lämnar 2016 bakom mig.
För mig var det ett ganska bra år, det hände inte så mycket men två resor blev det ändå. Golfresa med föräldrarna och solresa med mamma. Jag hade tänkt att det skulle bli ett golfår men istället blev det ett löparår. Jag gick med en löpargrupp, vårtermin och hösttermin, jag sprang totalt 4 lopp. Tre 10km lopp och ett 5km lopp. Jag lyckades träna 1-2ggr i veckan ibland till och med 3ggr i veckan i stort sett hela året. Jag träffade vänner och jag spelade lite golf.
Kärleken däremot stod still.
Kanske för att jag nånstans är rädd för kärleken. Att låta någon komma nära, att bli sårad, att bli lämnad, att inte bli älskad för den jag är, att inte kunna erbjuda personen något som jag aldrig kommer kunna ge, ett barn.
Där har jag rannsakat mig själv och nu tre år senare känner jag mig ändå tillfreds med att jag förmodligen aldrig kommer få ett barn. Det gör ont ibland, och det svider i hjärtat, och jag kan ibland känna mig rädd för att jag faktiskt känner sveda i hjärtat. Men då känner jag ändå att det känns ok.
Jag har tidigare sagt att jag måste träffa någon som har barn.
Men har nu omvärderat och tänkt om. Det är faktiskt inte nödvändigt att jag träffar någon som har barn, jag kan träffa någon som inte har barn, som ändå vill vara med mig och är okej med att det inte blir några barn.
Jag kan också träffa någon som har barn och som vill vara med mig och väljer mig.
Det viktiga är att personen vill vara med mig, väljer mig, blir kär i mig.
Precis som jag vill vara med den personen, väljer den personen, blir kär i den personen.
Det är inte lätt och man väljer inte den man blir kär i, lika lite som man kan få någon annan att bli kär i en. Någonstans är jag en hopplös romantiker som tror på kärlek vid första ögonkastet, himlastormande förälskelse, kan inte sluta tänka på dig kärlek. Men bara för att det är så från den ena sidan betyder det inte att det är så från den andra sidan.
2017 blir för mig ett år där jag förhoppningsvis blir en bättre löpare, en bättre golfare och framförallt lyckligare och mer tillfreds. Och att hälsan fortsätter vara bra/bättre.
Bye
För mig var det ett ganska bra år, det hände inte så mycket men två resor blev det ändå. Golfresa med föräldrarna och solresa med mamma. Jag hade tänkt att det skulle bli ett golfår men istället blev det ett löparår. Jag gick med en löpargrupp, vårtermin och hösttermin, jag sprang totalt 4 lopp. Tre 10km lopp och ett 5km lopp. Jag lyckades träna 1-2ggr i veckan ibland till och med 3ggr i veckan i stort sett hela året. Jag träffade vänner och jag spelade lite golf.
Kärleken däremot stod still.
Kanske för att jag nånstans är rädd för kärleken. Att låta någon komma nära, att bli sårad, att bli lämnad, att inte bli älskad för den jag är, att inte kunna erbjuda personen något som jag aldrig kommer kunna ge, ett barn.
Där har jag rannsakat mig själv och nu tre år senare känner jag mig ändå tillfreds med att jag förmodligen aldrig kommer få ett barn. Det gör ont ibland, och det svider i hjärtat, och jag kan ibland känna mig rädd för att jag faktiskt känner sveda i hjärtat. Men då känner jag ändå att det känns ok.
Jag har tidigare sagt att jag måste träffa någon som har barn.
Men har nu omvärderat och tänkt om. Det är faktiskt inte nödvändigt att jag träffar någon som har barn, jag kan träffa någon som inte har barn, som ändå vill vara med mig och är okej med att det inte blir några barn.
Jag kan också träffa någon som har barn och som vill vara med mig och väljer mig.
Det viktiga är att personen vill vara med mig, väljer mig, blir kär i mig.
Precis som jag vill vara med den personen, väljer den personen, blir kär i den personen.
Det är inte lätt och man väljer inte den man blir kär i, lika lite som man kan få någon annan att bli kär i en. Någonstans är jag en hopplös romantiker som tror på kärlek vid första ögonkastet, himlastormande förälskelse, kan inte sluta tänka på dig kärlek. Men bara för att det är så från den ena sidan betyder det inte att det är så från den andra sidan.
2017 blir för mig ett år där jag förhoppningsvis blir en bättre löpare, en bättre golfare och framförallt lyckligare och mer tillfreds. Och att hälsan fortsätter vara bra/bättre.
Bye
onsdag 28 december 2016
Mellandagar
Nu är det mellandagar. Julen har precis varit och nyårsafton är om 3dagar. Julen var jättemysig. Jag åkte hem till mina föräldrar och tillsammans åkte vi till min faster där mina kusiner och deras barn var. Det var en trevlig sammankomst med mycket skratt.
På juldagen var jag hemma, städade, gick ut och sprang, lagade mat och tittade på tv. Ganska effektiv ändå. Jag sprang ca 6km, testade mina nya löparskor som jag spontanköpte förra veckan.
I måndags åkte jag inte till stan och hade kvalitetstid med mammsen, vi fikade, shoppade, och åt middag.
Igår tog ledigheten slut. Jag jobbade fram till 17 och åkte sen till stan för att träffa E.
Alltid lika kul när vi ses. Tyvärr kunde inte H följa med. Vi brukar annars försöka träffas alla tre.
Nej nu ska jag göra mig i ordning för att åka till jobbet.
Bye
På juldagen var jag hemma, städade, gick ut och sprang, lagade mat och tittade på tv. Ganska effektiv ändå. Jag sprang ca 6km, testade mina nya löparskor som jag spontanköpte förra veckan.
I måndags åkte jag inte till stan och hade kvalitetstid med mammsen, vi fikade, shoppade, och åt middag.
Igår tog ledigheten slut. Jag jobbade fram till 17 och åkte sen till stan för att träffa E.
Alltid lika kul när vi ses. Tyvärr kunde inte H följa med. Vi brukar annars försöka träffas alla tre.
Nej nu ska jag göra mig i ordning för att åka till jobbet.
Bye
torsdag 1 december 2016
December
Idag är det första December. Tiden går galet fort. För mig var det ganska nyligen Oktober, vet inte riktigt vad som hände med November men nu är det exakt 24dagar till julafton. Som vanligt känner jag ingen julstämning. Det brukar komma två-tre dagar innan julafton.
Men jag har iallafall satt upp tre adventsstjärnor och en adventsljusstake hemma. Funderar också på att köpa två tomtar som kan komplettera dem tre tomtar jag redan har. Julgran har jag inte bestämt än om jag ska ha iår.
Mitt trägolv i vardagsrummet blev slipat och lackat för ett tag sen och jag är lite orolig för att jag ska repa det när jag tar in en julgran. Jag får se hur jag gör.
Annars är allt fint, jag jobbar på som vanligt, försöker äta och sova bra. Det sistnämnda gick sådär inatt. Hade jättesvårt att somna men tillslut lyckades jag men då var klockan 4-5 så jag har inte sovit många timmar. Ska strax hoppa in i duschen och bege mig till jobbet.
Jag har en ny bil sen snart tre veckor. Tyvärr har jag inte fått min gamla bil såld. Nissan Micra verkar vara svårsåld. Nackdelen är att den har rullat ganska många mil för att vara en Micra. Hade det varit en Volvo, Volkswagen eller Skoda som kört lika många mil hade den nog blivit såld ganska omgående.
Jag vill inte heller sänka priset alltför mycket men jag gissar på att jag får lägga in den på nytt och sänka priset 2000kr eller liknande.
Först satte jag ut den för 23000, priset var i närheten av de andra Micror som var ute på annons. Sen ändrade jag till 18500, men då försvann inte ursprungspriset, annonsen visade att den hade sänkts i pris. Så både 23000 och 18500 stod med.
Jag får nog lägga ut den för 16000 men som en ny annons.
Det har varit tre personer som har ringt eller sms;at om den men sen har de inte hört av sig mer tyvärr.
Hade varit trevligt med lite extrapengar plus att det känns onödigt att ha en bil som man inte använder.
Nej nu ska jag göra mig iordning. Kommer bli en lång dag.
Bye
Men jag har iallafall satt upp tre adventsstjärnor och en adventsljusstake hemma. Funderar också på att köpa två tomtar som kan komplettera dem tre tomtar jag redan har. Julgran har jag inte bestämt än om jag ska ha iår.
Mitt trägolv i vardagsrummet blev slipat och lackat för ett tag sen och jag är lite orolig för att jag ska repa det när jag tar in en julgran. Jag får se hur jag gör.
Annars är allt fint, jag jobbar på som vanligt, försöker äta och sova bra. Det sistnämnda gick sådär inatt. Hade jättesvårt att somna men tillslut lyckades jag men då var klockan 4-5 så jag har inte sovit många timmar. Ska strax hoppa in i duschen och bege mig till jobbet.
Jag har en ny bil sen snart tre veckor. Tyvärr har jag inte fått min gamla bil såld. Nissan Micra verkar vara svårsåld. Nackdelen är att den har rullat ganska många mil för att vara en Micra. Hade det varit en Volvo, Volkswagen eller Skoda som kört lika många mil hade den nog blivit såld ganska omgående.
Jag vill inte heller sänka priset alltför mycket men jag gissar på att jag får lägga in den på nytt och sänka priset 2000kr eller liknande.
Först satte jag ut den för 23000, priset var i närheten av de andra Micror som var ute på annons. Sen ändrade jag till 18500, men då försvann inte ursprungspriset, annonsen visade att den hade sänkts i pris. Så både 23000 och 18500 stod med.
Jag får nog lägga ut den för 16000 men som en ny annons.
Det har varit tre personer som har ringt eller sms;at om den men sen har de inte hört av sig mer tyvärr.
Hade varit trevligt med lite extrapengar plus att det känns onödigt att ha en bil som man inte använder.
Nej nu ska jag göra mig iordning. Kommer bli en lång dag.
Bye
lördag 29 oktober 2016
Ledig
Idag har jag varit ledig. Jag kommer ha tre helger på rak som jag får vara ledig då det är alla helgona helgen nästa helg. Idag passade jag på att åka till en bilfirma och titta på leasing bilar. Det slutade med att jag skrev kontrakt för en ny bil. Om två veckor får jag hämta min nya svarta polo. 2145:- kommer jag betala i månaden och då inkluderar det service, försäkring och vinterdäck.
Ska lägga ut min lilla bil på annons så fort jag lämnat in den på tvätt. Och byta vindrutan som har en ganska stor spricka.
Har länge tänkt på att köpa en ny bil men efter mycket om och men räknade jag på att det kostar nästan lika mycket att leasa och då får jag en helt ny bil istället.
Känns jättekul. En tidig julklapp till mig själv kan man säga.
Ikväll ska jag träffa en kollega. Vi ska ut och drick vin och öl.
Först ska vi ses hemma hos henne. Ska göra mig iordning snart.
Bye
Ska lägga ut min lilla bil på annons så fort jag lämnat in den på tvätt. Och byta vindrutan som har en ganska stor spricka.
Har länge tänkt på att köpa en ny bil men efter mycket om och men räknade jag på att det kostar nästan lika mycket att leasa och då får jag en helt ny bil istället.
Känns jättekul. En tidig julklapp till mig själv kan man säga.
Ikväll ska jag träffa en kollega. Vi ska ut och drick vin och öl.
Först ska vi ses hemma hos henne. Ska göra mig iordning snart.
Bye
söndag 9 oktober 2016
Förkylning
Jag åkte på en förkylning i onsdags och var hemma från jobbet torsdag och fredag. För första gången på 1år och 10 månader. Jag klarade nästan 2års gränsen. Men det är ganska bra jobbat ändå.
Skulle ha sprungit Hässelbyloppet idag men det är viktigt att lyssna på kroppen så jag åkte dit och hejade på min kompis M. Hon hejade på mig när jag sprang Sthlm 10 så det var min tur.
Imorgon blir det jobb igen. Hela veckan. Ska bli skönt faktiskt, började bli tråkigt och sitta hemma hela dagarna. Jag kommer inte träna på hela veckan, bara gå ut och gå under lunchen har jag tänkt.
Nästa helg ska vi ut med jobbet. Det blir minigolf och middag på Oleary´s. Det ska bli trevligt. Vi gjorde det i våras och det var riktigt trevligt.
Helgen efter det blir det middag hos min kompis E. Ska äntligen få se hennes nya lägenhet som hon köpt med sin kille. En trea för nästan 6 miljoner, galet!
Jag funderar på om jag ska springa vintermilen den 5november, Jag skulle ha jobbat då men eftersom det är röd dag så är jag ledig. Vore kul med revansch och klara milen under 60min. Det var tänkt att jag skulle göra det idag. Förra året när jag sprang Hässelbyloppet sprang jag på 58.11min. Vet inte hur det gick till men jag hade bra tempo hela vägen.
Nu är golfsäsongen slut, hösten har kommit på riktigt och det är riktigt rått ute.
Jag känner som vanligt att jag inte är klar med golfsäsongen och spelade alldeles för lite. Visserligen var jag utomlands en vecka, då blev det sol och bad istället och jag hade bara 3veckors semester.
Nästa år ska jag ta 4veckor. Jag har första tjing när jag få ta semester och jag tänker mig att mitten av juli kan vara bra.
Det är drygt 2månader kvar till julafton vilket är helt galet. Vart tar tiden vägen??
Det går galet snabbt iallafall.
Bye
Skulle ha sprungit Hässelbyloppet idag men det är viktigt att lyssna på kroppen så jag åkte dit och hejade på min kompis M. Hon hejade på mig när jag sprang Sthlm 10 så det var min tur.
Imorgon blir det jobb igen. Hela veckan. Ska bli skönt faktiskt, började bli tråkigt och sitta hemma hela dagarna. Jag kommer inte träna på hela veckan, bara gå ut och gå under lunchen har jag tänkt.
Nästa helg ska vi ut med jobbet. Det blir minigolf och middag på Oleary´s. Det ska bli trevligt. Vi gjorde det i våras och det var riktigt trevligt.
Helgen efter det blir det middag hos min kompis E. Ska äntligen få se hennes nya lägenhet som hon köpt med sin kille. En trea för nästan 6 miljoner, galet!
Jag funderar på om jag ska springa vintermilen den 5november, Jag skulle ha jobbat då men eftersom det är röd dag så är jag ledig. Vore kul med revansch och klara milen under 60min. Det var tänkt att jag skulle göra det idag. Förra året när jag sprang Hässelbyloppet sprang jag på 58.11min. Vet inte hur det gick till men jag hade bra tempo hela vägen.
Nu är golfsäsongen slut, hösten har kommit på riktigt och det är riktigt rått ute.
Jag känner som vanligt att jag inte är klar med golfsäsongen och spelade alldeles för lite. Visserligen var jag utomlands en vecka, då blev det sol och bad istället och jag hade bara 3veckors semester.
Nästa år ska jag ta 4veckor. Jag har första tjing när jag få ta semester och jag tänker mig att mitten av juli kan vara bra.
Det är drygt 2månader kvar till julafton vilket är helt galet. Vart tar tiden vägen??
Det går galet snabbt iallafall.
Bye
söndag 4 september 2016
Kom och gick
Semestern kom och gick och imorgon börjar jag min andra arbetsvecka. Det var en bra semester. Jag var hemma en vecka, i Palma en vecka och hemma en vecka. Den veckan jag var i Palma var det tydligen regn hela veckan i Sverige så jag hade tajmat in det ganska bra. Vi hade en supermysig resa jag och mamma. Solade, badade och drack sangria varje dag.
Jag sprang midnattsloppet också. Tyvärr klarade jag inte mitt mål under 60min, sprang på 61.30.
Igår sprang jag tjejmilen, målet var åter igen under 60. Gick bet på 20 sekunder. Sprang på 60.19. Det kändes lite surt. Nu ska jag ta revansch på Hässelbyloppet om en månad. Förra året sprang jag på 58.11 så det borde gå att springa under 60min. Den banan är mycket plattare.
Vi får se hur det går.
Imorgon börjar min löpargrupp igen, varje måndag i 12veckor träffas vi och springer tillsammans. Det ska bli kul.
Planen är att springa på måndagar, gymma på onsdag och springa intervaller på jobbet på fredagar. Då blir det träning 3ggr i veckan. Precis lagom.
Igår var jag på kräftskiva med en kollega ute i norrtälje, det var trevligt. Idag skulle jag golfa med mamma och pappa ute i Norrtälje. Jag spelade 4hål men sen började det regna och blåsa så jag gav mig av och åkte hem istället.
Nu ligger jag i sängen och slappar med Bonita vid min sida.
Bye
Jag sprang midnattsloppet också. Tyvärr klarade jag inte mitt mål under 60min, sprang på 61.30.
Igår sprang jag tjejmilen, målet var åter igen under 60. Gick bet på 20 sekunder. Sprang på 60.19. Det kändes lite surt. Nu ska jag ta revansch på Hässelbyloppet om en månad. Förra året sprang jag på 58.11 så det borde gå att springa under 60min. Den banan är mycket plattare.
Vi får se hur det går.
Imorgon börjar min löpargrupp igen, varje måndag i 12veckor träffas vi och springer tillsammans. Det ska bli kul.
Planen är att springa på måndagar, gymma på onsdag och springa intervaller på jobbet på fredagar. Då blir det träning 3ggr i veckan. Precis lagom.
Igår var jag på kräftskiva med en kollega ute i norrtälje, det var trevligt. Idag skulle jag golfa med mamma och pappa ute i Norrtälje. Jag spelade 4hål men sen började det regna och blåsa så jag gav mig av och åkte hem istället.
Nu ligger jag i sängen och slappar med Bonita vid min sida.
Bye
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)