måndag 14 december 2015

Kontoret

Det blev aldrig att jag blev kvar hemma och kurerade halsen. Jag sms:ade min chef imorse och skrev att jag tappade rösten, då frågade han om jag kunde tänka mig sitta på kontoret och registrera prisändringar. Vilket jag gjorde. Det blir samma imorgon.

Det är lika bra, så slipper jag förlora så mycket pengar.

Snart är det jul och jag har ingen som helst julkänsla.
Hade hoppats att lönen skulle komma den 22/12 då jag är ledig men vi får den dagen efter, alltså dagen före julafton. Jag slutar visserligen 15 då men känner mig inte så jättesugen på att åka in till stan då. Jag får se hur jag gör.

Bye

söndag 13 december 2015

Barcelona

Nu är jag hemma igen efter en mysig helg i Barcelona. Tyvärr tappade jag rösten i lördags vilket gjorde att vi tog det väldigt lugnt. Igår åt vi middag på ett ställe och gick tillbaka till hotellet redan vid tio på kvällen. Idag blev det en promenad i solen innan vi tog taxin ut till flygplatsen.
Jag kommer bli hemma imorgon då jag knappt kan prata. Ska ringa till min chef imorgon bitti.
Jag sms:ade honom i lördags och skrev att jag tappat rösten och var osäker på om det skulle bli bättre till på måndag.

Jag fullkomligt älskar Barcelona och räknar med att åka tillbaka inom en snar framtid.

Imorgon blir det hemmamys och kurera halsen.

Bye

onsdag 9 december 2015

Barcelona

Imorgon bär det av till Barcelona. Jag och B ska dit över en weekend. Vi har känt varandra sedan gymnasiet och har aldrig rest tillsamman så det är verkligen på tiden.
Det ska bli jätteskönt att få en liten paus från vardagen.
Det trista är att jag börjar bli rejält förkyld och har ganska ont i halsen. Hoppas verkligen det släpper imorgon.

Skriver mer på söndag när jag kommit hem.

Bye

fredag 4 december 2015

Ledig helg

Jag har känt mig lite småförkyld hela veckan, i onsdags tränade jag lite försiktigt och idag var jag i valet och kvalet men när hade slutat jobbet tänkte jag; äh jag kan springa lite försiktigt på löpbandet och känna efter och ta det i en lugn takt.
Jag kom igång ordentligt och det blev lite mer än 6km, känns jätteskönt nu.
Nu har jag en ledig helg framför mig.
Imorgon blir det julbord med jobbet och lite fest. På söndag ska jag bara vara.

Nu ska jag ta en dusch och färga håret.
Skriver mer på söndag.

Bye

lördag 28 november 2015

Aldrig lär sig

Att man aldrig lär sig. Förra veckan var vi ute med en leverantör. Det bjöds på bubbel innan restaurangbesök där det var 3-rätters med valfri dricka. Jag drack en flaska öl, två glas rödvin, en baileys och avslutade med en gin och tonic. Dagen efter mådde jag jättedåligt. Kräktes innan jag åkte till jobbet och hade konstant huvudvärk. Så när det nu var dags för en annan leverantörs julfest bestämde jag mig för att bara dricka öl, max 4st. Det blev 6-7 öl. Imorse vaknade jag med världens huvudvärk och kräktes innan jag gick till jobbet.
Jag förstår inte vad det är som händer, jag tål ingenting längre.
Drar mig lite för att dricka överhuvudtaget nästa helg då jobbet har julfest.

Jag, E och H skulle ut och äta middag, men när jag var på jobbet kände jag mig så fruktansvärt dålig att jag avbokade. Däremot när jag sen var på väg hem kände jag mig lite bättre och frågade dem om de ändå ville gå ut och äta. Så snart ska jag möta upp E på lite mat. H hade redan bokat upp sig men skulle eventuellt möta upp oss senare.

Jag får sova ut imorgon.

Bye

måndag 9 november 2015

Avkopplande

Helgen var riktigt avkopplande, i lördags slappade jag fram till ca 13, hoppade in i duschen och åkte till port 73 där Jula och Arken Zoo finns. Köpte en elvisp och en låda till Bonita. Sen åkte jag till Max för att äta en sen lunch.
När jag kom hem satte jag igång med att baka cheesecake. Sen slappade jag hela kvällen.
Igår gick jag upp före 9 och städade, gick till Ica en vända för att handla lite för att sen laga mat. Passade på att gå ner till tvättstugan för att se om det fanns någon tid och precis då fanns det en ledig tid mellan 14-17.30. Strax efter 15 kom mina föräldrar förbi. Jag hade bjudit över dem på farsdag middag. Mamma tog med sig en flaska vin som hon och jag delade på.
Vid 19 tiden åkte de hem och jag fortsatte att slappa.

Idag var det back to work. Måndagar har blivit lite av en intervalldag. Flera måndagar i rad har jag nu tränat intervaller på löpbandet. Idag körde jag 10x2minuter med 1minuts vila. Jag började på 11.0 i hastighet och ökade till 11.8 vilket motsvarar ungefär 5.10km/h.

Jag förstår jag verkligen inte hur folk kan springa 10km under 50min. Det innebär att man hela tiden måste hålla den hastighet jag sprang som snabbast på. Jag orkade 2min och var helt färdig sen.
Mitt mål nästa år är att springa milen på 55min. Det borde inte vara helt omöjligt med tanke på att jag sprang på 58min sist.

Tänk att jag vid 35års ålder skulle börja gilla löpning. Det hade jag aldrig trott för 5år sedan.

Imorgon blir det vila men på onsdag blir det gymträning.

Bye

tisdag 3 november 2015

Höstseg

Usch man börjar bli höstseg. Kommer hem på kvällarna och känner mig jättetrött. Måste försöka ta mig ut på promenader åtminstone två ggr i veckan så man inte blir så instängd. Jag äter både D-vitamin och Järntillskott men jag känner mig ändå seg. Sen har det blivit så mörkt också. 
Det är bara tisdag och jag längtar redan till helgen. 

Helgen som var swishade förbi, jag var ledig och slappade hela lördagen, på kvällen tog jag en dusch och åkte till stan och mötte upp H och hennes två vänner som satt och drack öl. Det var riktigt trevligt. I söndags var jag hemma hela dagen, hade tvättstuga på kvällen och lagade också lite mat. Sen var helgen slut. 

Imorgon blir det träning på jobbet. Tränade igår och ska träna imorgon och på fredag hade jag tänkt. På fredag slutar jag 17 så det blir träning efter jobbet. 
Vi får 1h fri träning i veckan som vi får dela upp i minst två per vecka. För min del blir det då 30min extra lång lunch två ggr i veckan som jag kan disponera. Många tar 15 min extra men för mig blir det för lite om jag ska hinna duscha och äta också. 
I måndags tränade jag intervaller, jag tränade intervaller förra måndagen också så det kanske börjar bli rutin. Imorgon blir det styrkepass, sen får jag se hur det blir på fredag. 

Bye