onsdag 17 juni 2015

Midsommar

Snart är det midsommar och rätt vad det är så har Juni passerat. Tiden flyger verkligen iväg!
Jag har 4 lediga dagar som väntar, tyvärr så kommer det tydligen regna så det blir nog inte så mycket golfande. Men på måndag ska jag iaf träffa mammsen och fönstershoppa.

Med betoning på fönstershoppa för det är tre dagar före lön.
Sen fyller jag år. Jobbar visserligen den dagen och dagen efter men på kvällen ska jag ha en lite bjudning med middag och vin.

Vi blir som mest 6 personer tror jag. Kan inte bjuda alltför många heller med tanke på att jag inte har så stort matbord.
Frågan är bara vad jag ska laga.

Nej nu ska jag sova. skriver mer en annan dag.

Bye

tisdag 9 juni 2015

Golfa

Idag fick jag äntligen golfa. Jag och mamma var på Lindö Dahl, vi åt lunch och gick en runda sen. Det var strålande sol och perfekt golfväder.
Nu ligger jag i sängen med ett glas rosé bredvid mig.
Jag är så trött! Gick upp strax efter 6 igår och målade, åkte till jobbet och var hemma ca 20, fortsatte måla och gick och la mig strax före 24. Gick upp 6:15 i morse och åkte till jobbet för morgonmöte som började 8. Efter 10 åkte jag till mamma för att sen åka vidare till golfbanan.
På väg hem bestämde jag mig för att bara ta det lugnt resten av kvällen.

Ska sova snart.

Bye

lördag 6 juni 2015

Vårruset

Jag sprang vårruset och det bästa av allt var att jag gjorde det under 35min, mitt mål var att springa hela varvet och inte stanna en endaste gång och jag gjorde det!

Trodde aldrig att det skulle kännas så roligt. Jag fick två superbra tips; ta rygg på någon som har lite snabbare tempo och luta dig framåt.

Jag och E var så glada efteråt att vi anmälde oss till Midnattsloppet.

Det ska bli spännande att se hur det kommer gå, jag har egentligen inget mål utan vill mest göra det för att testa hur mycket jag orkar springa utan att ta en paus.
Det är ju stor skillnad på 5km och 10km.
Men jag tänker att jag kommer bli triggad av alla människor som hejar.

Imorgon är jag ledig och tänkte ta en liten springrunda innan jag åker och möter M för en tripp till Norrtälje.

På söndag ska jag förhoppningsvis måla klart min vägg. I värsta fall får jag göra det nästa lördag när jag kommit hem från Gbg.
Alla mina möbler är hoptryckta mot en sida av vardagsrummet. Tur att man inte är en pedantisk person som störs av oreda.

Nu ska jag göra mig iordning för läggdags.

Bye




tisdag 26 maj 2015

Ledig

Idag är jag ledig, ska köpa färg och luncha med min vän M, sen blir det hem och ladda inför vårruset.
5km ska jag springa och jag har inte tränat någonting. Vet inte vad som hände med att träna på söndagar. Ja ja det blir som det blir.

I lördags spelade jag golf och tyvärr blev det inte mer än 30 poäng. 19 och 11 poäng. Det blev ett fullständigt ras, dels för att det kom en rejäl regnskur som gjorde att jag blev iskall om händerna och dels för att jag tappade rytmen.

Vet inte när jag ska spela nästa gång, nu på lördag jobbar jag och på söndag ska jag äta brunch med E, sen blir det hem till mamsen för att fira mors dag.

Lördagen efter kommer jag vara i Norrtälje och sova över där. Tveksamt att det blir en golfrunda dagen efter.

Helgen efter är jag i Göteborg, visserligen kommer jag hem på lördag eftermiddag, så söndagen den 14:e skulle kunna funka.

Busy busy är man.

Nu ska jag göra mig i ordning.

Bye


fredag 22 maj 2015

Fredag

Fredag och ledig helg, underbart! I och med att jag jobbade extra en lördag så blev det jobb alla lördagar förutom imorgon under maj månad. Imorgon blir det golf, tredje rundan hittills.

Spelade med min vän K på Nacka GK, häromveckan och då blev det 29 poäng med 3 streck.
Imorgon blir det en skogsbana där jag har massor med extra slag.
Ska bli mysigt.

På söndag blir det hemmamys och fixa med min vägg i vardagsrummet där jag håller på att riva ner tapeten. Underlaget var väldigt jämnt tack och lov så jag slipper bredspackla. Jag kan måla men bredspackla ger jag mig inte in på.
På tisdag ska jag köpa färg och försöka hinna grundmåla nästa lördag efter jobbet.
Och förhoppningsvis måla på söndagen. Men jag får se.

Hursomhelst kommer det bli mycket finare än det var innan.

Nä nu ska jag titta på lite såpor.

Bye

söndag 10 maj 2015

Kvalitetstid

Det blev 28poäng, men jag känner mig nöjd. Spelade ganska jämnt bortsett från lite småslarv och att alltför många drivar drog till höger.

Vi hade jättetur med vädret, ingen regn och ganska vindstilla.

Sen delade vi på en pizza.
Kvalitetstid med pappsen.

Nu har jag kvalitetstid hemma, börjar 9 i morgon så jag jag ska försöka komma i säng hyfsat tidigt.

Bye

lördag 9 maj 2015

Lördag

Lördag är snart förbi, den har spenderats på jobbet och hemma. Jag hade en 6dagars vecka som avslutades idag. Så lördagkvällen har inneburit hemmamys.
I morgon blir det ingen sovmorgon, jag och pappa har bokat in en golfrunda. Äntligen!
Tyvärr ska det regna sägs det, så regnstället är nerpackat.
Det finns en range i närheten av där jag jobbar så i torsdags när jag slutade 17 svängde jag förbi där och slog en hink. Det kändes riktigt bra och swingen satt fint.
Men i morgon är det upp till bevis.
Jag rensade min bag och hade totalt 5 golfbollar, hade tänkt och spela med max 3.
Och får jag 30 poäng så är jag mycket nöjd.

Nej nu ska jag sova.
Återkommer i morgon med en uppdatering av golfrundan.

Bye