torsdag 2 april 2015

April

Idag är det den 2 april och mitt påsklov har börjat. Jag har 4 dagars ledighet och det ska bli jätteskönt. Jobbet har gått bra och det har varit full rulle, vilket alltid är kul.

Efter påsken ska jag träffa en personlig tränare som jobbar på jobbets gym, vi ska träffas 3 ggr och lägga upp ett schema som är anpassat till mig. Planen är att träna på gym 2 ggr i veckan och springa på söndagar.

Måste träna upp mig inför vårruset som är i slutet på maj.

Annars är livet som vanligt, var på kryssning i lördags med B och hennes vän. Det var riktigt kul, var uppe hela natten och blev inte bakis heller. Men inga mer kryssningar lördag till söndag i alla fall.
Känns lite små trashigt.

Träffade en söt A där och vi bytte nr, men har inte hörts efter och är lite i valet och kvalet om jag ska höra av mig eller inte. I min värld har det alltid varit så att om killen är tillräckligt intresserad så hör han av sig, hur blyg han än är.

Men å andra sidan så kanske han också tänker så.
Suck alla dessa spel!

Jaja, får se hur jag gör.

I morgon ska jag träffa C, planen är att hänga hemma hos henne och hennes kille och slappa.

På lördag ska jag träffa min vän A som jag inte har träffat på över ett år. Galet att tiden har gått så fort, sist vi träffades var hemma hos mig och hon var gravid. Nu är hennes son ett år och kan gå!
Det ska bli jättekul och träffas. Vi lärde känna varandra för 10 år sen när vi jobbade tillsammans. Sen har vi inte alltid haft så bra kontakt men när vi väl ses är allt som vanligt.

På söndag blir det middag med föräldrarna, och på måndag är absolut ingenting planerat.

Välkommen påsklovet :)

Bye

lördag 21 februari 2015

Sova

Ska snart sova men tänkte skriva lite först. Idag har jag jobbat, full rulle hela dagen, märktes inte att det är sportlov för vissa, alla ska visst renovera badrum. Men det är kul, trivs superbra och hoppas innerligt att jag får vara kvar. Jag hade jättebra försäljning Januari månad så det är kul.

Imorgon ska jag träffa C, jag ska följa med henne till veterinären när hennes kisse ska avlivas, så fruktansvärt sorgligt men han fick ett långt liv och ibland kan man inte göra mer.

Jag kommer aldrig glömma när vi blev tvungna och avliva min första kisse, hon var 15 år och hade fått en massa tumörer. Veterinären sa att de kunde operera men att det inte var säkert att hon skulle överleva, så vi tog det tuffa beslutet att avliva henne och det var bland det jobbigaste jag varit med om.
Några månader senare fick vi en ny kisse men för mig var det aldrig samma sak.
Många år senare köpte jag Bonita och ibland jämför jag henne med Dice, som min första katt hette. De påminner om varandra lite grann och det gör mig glad.
Jag fasar för den dagen Bonita går till katthimlen men som de som säger alla år efter 10 är bara en bonus.

Annars är livet som vanligt, jag har börjat springa på gymmet vi har på jobbet, 3 km i 20 min och varje gång blir det mindre jobbigt. Första gången kunde jag knappt andas, jag skulle springa 20 min men orkade bara 10, gick snabbt i 5min och sprang 10 till. Andra och tredje gången sprang jag 20 min utan stopp. Nästa gång ska jag springa 25 min.

Meningen är att springa vårruset i vår som är på 5km. Målet är att göra det på 35 min.
Det ska nog inte vara helt omöjligt.

Nu ska jag sova, blir väckt hyfsat tidigt imorgon utav C.

Bye

lördag 31 januari 2015

Gamla kvarter

Snart är det februari, rätt vad det är så är det vår igen och man kan spela golf. Livet rullar på, ikväll ska jag till mina gamla kvarter och hälsa på min fd granne. Det blir vin och middag och jag blir kvar till imorgon. Garanterat exfri då han åker till Thailand idag. Jag vill också ha någon att åka till Thailand med. Eller kanske inte just Thailand men Mexico kanske.

Trivs jättebra på jobbet och hoppas verkligen jag får vara kvar.
Känner verkligen att jag har hittat rätt nu.

Igår köpte jag en fåtölj och en fotpall, har velat ha en i snart ett år och till slut bestämde jag mig. Mio hade rea så jag passade på. 3495.- för fåtöljen och 1495.- för pallen och så hemleverans för 895.- då levererar de till rummet.
Tyvärr får jag vänta ca 6 veckor på den.

Nej nu ska jag ta och städa lite sen måste jag åka.

Bye


torsdag 15 januari 2015

Januari

Oj vad länge sedan det var jag skrev! Nu är det 2015 och Januari, livet är riktigt fint. Jag har fått ett nytt jobb som jag trivs jättebra på, började där i mitten på december. Heltid i en kakelbutik. Många kollegor och trevliga kunder. Superkul helt enkelt.

Julen och nyår svischade förbi som vanligt, båda firades hos släkten.

Fortfarande singel och antar att det kommer vara så ett tag framöver, ingen som är tillräckligt intressant för att ändra på det.

Men självklart vill jag ju bli kär, men allra mest vill jag få tillsvidare anställning.

Träningen har jag kommit av med lite grann, tog lite jullov som råkade bli lite långt. Ska gå på mitt första pass på flera veckor nu på söndag.

Kommer förmodligen få rejäl träningsvärk.

Det är riktigt busväder ute med regn och slask och jättemycket is. Inte alls roligt att gå ute.

Nej nu ska jag ta och sova.

Skriver mer en annan dag.

Bye

fredag 21 november 2014

November

Det är slutet på November, snart är det jul. Mitt liv är riktigt tråkigt just nu, det blev ingen fortsättning på mitt jobb, vilket var väntat. Trivdes inte alls och det passade mig inte alls, så nu är man arbetssökande och dagarna bara går och går. Jag har börjat träna för att göra någonting om dagarna men det känns riktigt trist.
Man känner sig totalt misslyckad och jag känner att jag inte har åstadkommit någonting i mitt 34 åriga liv.
Allt känns faktiskt rätt meningslöst. Sökte till Willys och fick inte ens komma på intervju.

Av 12 jobb så är det två som har svarat, tack men nej tack.

Det har gått en månad som jag har gått hemma och det börjar krypa i skinnet på mig. Känns riktigt deppigt och börjar få paník.

En liten lite ljusglimt fick jag idag när jag fick tag på biljetter till Foo Fighters i Ullivi i sommar. Det ska bli kul.

Jag hoppas jag hittar ett jobb snart, typ nu tack. Så slipper jag gå runt hemma och känna mig meningslös.

Bye

måndag 6 oktober 2014

Höst

Usch nu är det verkligen höst. Helgen som var spenderades på golfbanan. I lördags hade jag golftävling, fick 28 poäng så mitt hcp höjdes. I söndags var det sällskapsrunda med mina föräldrar och jag fick 39 poäng så mitt hcp sänktes. Och jag gjorde en eagle. Två slag på en par fyra. Det kändes fantastiskt. Nu har jag 19.7 i hcp. Förmodligen var det sista golfrundan för i år så det kändes skönt och sluta på topp.

Intervjun gick bra men de hade 20 andra som de skulle intervju. Runt den 10:e vet de mer om vilka som går vidare.

Tyvärr har jag inte sökt några andra jobb men jag har lite sparpengar om det skulle krisa.
Det ordnar nog sig.

Bye

onsdag 24 september 2014

Två månader

Hoppsan det var visst över två månader sen jag skrev. Inget nytt under solen, sommaren är förbi och nu är det höst. Tyvärr fick jag inte njuta av den varma sommaren eftersom jag jobbade. På fredag ska jag på en intervju som jag hoppas på. Vi får se. Ledig idag med tvättstuga.
Annars är livet som vanligt, ingen kärlek.
Kan ibland ångra att jag bara släppte allt och inte insisterade på att vi skulle sälja huset. Nu sitter han där med ett fint hus och flickvän. Ett hus som vi byggde upp tillsammans. Försöker och inte gräma mig för mycket om det men ibland känns det surt.
Jag borde sagt: Ska inte jag bo här ska inte du heller bo här.
Men men det går inte att vrida tillbaka klockan och allt får man väl tillbaka sen.
Gott och ont.
Hoppas jag.

Jag har blivit förkyld så idag blir det bara hemmamys med Bonita.
Kanske läsa lite och titta på någon serie.

Skriver mer på fredag.

Bye