Idag var jag ute och sprang igen, eller ja joggade snarare. Det blev intervaller med att jogga och gå, sjukt jobbigt men jag höll ut i 23 min. Nästa mål är 30 min utan att stanna, springa hela varvet. Det ska jag göra på onsdag tror jag. Igår var det midsommarafton, jag spelade golf med föräldrarna och sen åt jag middag hos dem. Det var mysigt.
Jag kunde knappt sitta och kissa i onsdags pga träningsvärken, den var riktigt vidrig, så jag promenerade bort den i onsdags. Det blev 35 min.
Håller igång ganska bra tycker jag. Imorgon blir det promenad igen.
Annars är allt som vanligt. Livet känns ganska bra även om jag saknar någon att vara kär i.
Men jag har helt släppt nu det faktum att S förmodligen går omkring och är nykär, det får han vara.
Det har ju trots allt gått ett år och jag är förvånad att det inte skedde tidigare.
Bye
lördag 21 juni 2014
torsdag 19 juni 2014
Springer
Jag har många gånger drömt att jag springer. Jag blir inte jagad utan jag springer för att jag tycker det är kul, på asfalt i skogen mm. Så i måndags efter jobbet åkte jag till Stadium, provade ut några joggingskor och köpte mig ett par Asics för 999kr. Kom hem, bytte om, laddade ner Runkeeper på min mobil och satte i fötterna i mina nya springskor. Och gick ut och sprang. Jag hade bestämt från början att jag skulle springa hela rundan utan att stanna. Och det gjorde jag. 3.6km 22 min sprang jag utan att stanna. Och jag dog inte. Men träningsvärken var hemsk redan dagen efter och igår kunde jag knappt sitta ner och kissa, så jag gick ut och tog en promenad. Det hjälpte faktiskt.
Jag känner mig jättestolt och jag siktar på att springa på lördag igen.
Annars är det bra, livet rullar på och inget spännande händer.
Bye
Jag känner mig jättestolt och jag siktar på att springa på lördag igen.
Annars är det bra, livet rullar på och inget spännande händer.
Bye
onsdag 4 juni 2014
Mycket bättre
Nu känns det mycket bättre. Jag kommer också träffa någon och gå omkring och vara nykär, någon som sätter mig i första rummet och inte bryr sig om det blir några barn eller inte. Han finns därute någonstans det vet jag. Och när jag minst anar det dyker han upp.
I övrigt är det bra. Nu är jag ledig två dagar. Och jobbar lör och ledig sön. Imorgon blir det kanske Gröna Lund med min vän H. På fredag blir det golf.
Nästa vecka jobbar jag mån-fre.
Tog mig ut på en promenad idag efter jobbet, det var skönt. Var ute och gick i måndags också.
Skönt med frisk luft när man är instängd hela dagarna.
Bye
I övrigt är det bra. Nu är jag ledig två dagar. Och jobbar lör och ledig sön. Imorgon blir det kanske Gröna Lund med min vän H. På fredag blir det golf.
Nästa vecka jobbar jag mån-fre.
Tog mig ut på en promenad idag efter jobbet, det var skönt. Var ute och gick i måndags också.
Skönt med frisk luft när man är instängd hela dagarna.
Bye
fredag 30 maj 2014
Sådär
Idag såg jag på fejjan att S är i ett förhållande. Det känns sådär om jag ska vara ärlig, även om jag har gått vidare sen länge så känns det mindre kul att han ska gå omkring och vara nykär när jag inte har någon alls. Det känns allmänt trist.
Själv sitter jag ensam i min lgh nästan varje kväll, och han går omkring och myser med sin nya tjej. Som dessutom är 3-4 år yngre än mig, och säkert superfertil. Usch!
När är det min tur?
Ska jag vara singel i 5 år som jag var sist?
Det är ju förjävligt isåfall. Vill bara dra något gammalt över mig och gå i ide ett år eller två.
Vad är det man säger, man ska vara tacksam över det lilla man har?
Blä!
Bye
Själv sitter jag ensam i min lgh nästan varje kväll, och han går omkring och myser med sin nya tjej. Som dessutom är 3-4 år yngre än mig, och säkert superfertil. Usch!
När är det min tur?
Ska jag vara singel i 5 år som jag var sist?
Det är ju förjävligt isåfall. Vill bara dra något gammalt över mig och gå i ide ett år eller två.
Vad är det man säger, man ska vara tacksam över det lilla man har?
Blä!
Bye
söndag 25 maj 2014
För sällan
Jag skriver för sällan, men livet rullar på, jobbet funkar fint och det är jätteskönt och slippa åka till Bålsta varje morgon. Dejten jag var på gick bra men det fanns inget där, vi fick en trevlig fikastund men varken han eller jag har skrivit igen. Så det var nog ömsesidigt.
Annars är allt som vanligt. Jobbar, promenerar träffar vänner ibland. Väldigt lugnt överlag.
Veckan som kommer har jag lyxtider, jag jobbar endast måndag och fredag. Ledig tis, ons, tors, lör och sön. Jag har bytt schema och körde 8 dagar i rad därav ledigheten. Plus att det är en röd dag på torsdag. Vi har alltid stängt på röda dagar.
Den här helgen körde jag helt ensam. Det kändes bra, jag hoppas det gick bra.
Bye
Annars är allt som vanligt. Jobbar, promenerar träffar vänner ibland. Väldigt lugnt överlag.
Veckan som kommer har jag lyxtider, jag jobbar endast måndag och fredag. Ledig tis, ons, tors, lör och sön. Jag har bytt schema och körde 8 dagar i rad därav ledigheten. Plus att det är en röd dag på torsdag. Vi har alltid stängt på röda dagar.
Den här helgen körde jag helt ensam. Det kändes bra, jag hoppas det gick bra.
Bye
lördag 26 april 2014
Spelat golf
Idag har jag varit ledig och spelat golf med pappa som fyllde år. Vi var på Bro hof Castle course, superfin bana, tyvärr spelade jag uruselt. 26 ynkliga poäng blev. Strax ska jag bege mig hem till min vän E, vi ska parta ikväll. Jag har inte gått ut på säkert 2 månader. Har bara inte blivit så.
Det ska bli skoj.
Imorgon blir det och sova ut, sen till stan och fika med en dejt.
Det ska bli spännande.
Lite nervös är jag, var så länge sen jag gjorde något sånt.
Bye
Det ska bli skoj.
Imorgon blir det och sova ut, sen till stan och fika med en dejt.
Det ska bli spännande.
Lite nervös är jag, var så länge sen jag gjorde något sånt.
Bye
torsdag 24 april 2014
Länge sen
Länge sen jag skrev ser jag. Jag har inte gått i ide. Nu är det vår och solen skiner. Som tur är har det inte kommit någon vårdepp, kanske klarar jag mig i år. Ibland kan det vara riktigt jobbigt, alla går omkring och är lyriska över våren och själv går man mest runt med en obehaglig känsla som inte vill lämna en. Men i år verkar jag ha blivit skonad.
Jag har nu slutat på mitt jobb och börjat ett nytt. Betydligt närmare hem och bra arbetstider. 10-18 på vardagar och varannan lör 10-16. En söndag i månaden ska jag jobba 10-16.
Det tar mig 25 min med bil och 55 min kommunalt. Risken är väl ganska stor att jag oftare kommer ta bilen. Jag kan sova till 8 på mornarna. Det är underbart.
Jag har varit utomlands också. Med mina föräldrar, i Portugal på golfresa. Det var jättekul. Varm och fint väder. Svensk sommar hade vi. 23-24 grader med sol. Det regnade inte en endaste dag.
Bonita blev väl omhändertagen av min fina vän C och hennes kille. Det hade tydligen gått jättebra och hon hade skött sig exemplarisk, så hon var välkommen flera gånger.
Vilket jag är oerhört tacksam för.
Annars är allt som vanligt.
Ingen kontakt alls med S nu, tydligen träffar han en tjej nu och jag är enbart glad för hans skull.
Livet går vidare.
Bye
Jag har nu slutat på mitt jobb och börjat ett nytt. Betydligt närmare hem och bra arbetstider. 10-18 på vardagar och varannan lör 10-16. En söndag i månaden ska jag jobba 10-16.
Det tar mig 25 min med bil och 55 min kommunalt. Risken är väl ganska stor att jag oftare kommer ta bilen. Jag kan sova till 8 på mornarna. Det är underbart.
Jag har varit utomlands också. Med mina föräldrar, i Portugal på golfresa. Det var jättekul. Varm och fint väder. Svensk sommar hade vi. 23-24 grader med sol. Det regnade inte en endaste dag.
Bonita blev väl omhändertagen av min fina vän C och hennes kille. Det hade tydligen gått jättebra och hon hade skött sig exemplarisk, så hon var välkommen flera gånger.
Vilket jag är oerhört tacksam för.
Annars är allt som vanligt.
Ingen kontakt alls med S nu, tydligen träffar han en tjej nu och jag är enbart glad för hans skull.
Livet går vidare.
Bye
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)