Jag har börjat med synarel nu. Är inne på tredje dagen och känner mig smått pms;ig.
Jag och min läkare kom fram till att jag kan börja med nedregleringen redan nu så jag slipper mensen ett tag. Jag ska ändå nedregleras längre än vanligt på grund av min endometrios, så vi tyckte att det var lika bra att börja nu.
Förhoppningsvis opereras jag i slutet på september.
Och efter det blir det IVF nr 3.
Varför kan man inte ha en hälsosam livmoder för??
Bye
torsdag 30 augusti 2012
lördag 11 augusti 2012
något ängslig
Sleepless och något ängslig. Ibland kommer det som en käftsmäll. Frustrationen över att inte kunna bli gravid, att ha gått igenom två misslyckade IVF och vetskapen om att man har ett kvar som kanske också misslyckas. Att ha en partner som vill ha ett barn mer än något annat, och att jag kanske inte kan ge det.
Man är i ett vakuum, där man bara väntar.
Bye
Man är i ett vakuum, där man bara väntar.
Bye
onsdag 11 juli 2012
Golfat
Idag är jag ledig, vi gick upp riktigt tidigt och åkte till Sigtuna gk. Det gick ganska dåligt tyvärr men det är alltid lite ostabilt med nya klubbor. Första rundan sänkte jag mig, andra fick jag 32 poäng. Idag fick jag bara 23 poäng. Många streck blev det. Imorgon är det back to work igen, jag hoppas på en runda på söndag.
Annars är allt fint, har fått mens igen. Och som vanligt så blöder det fruktansvärt mycket. Jag har nu börjat med järntabletter igen så jag inte får järnbrist.
Nu ska jag fixa mig och åka till mamma. Hon åker till Chile på fredag och är borta i 3 veckor.
Bye
Annars är allt fint, har fått mens igen. Och som vanligt så blöder det fruktansvärt mycket. Jag har nu börjat med järntabletter igen så jag inte får järnbrist.
Nu ska jag fixa mig och åka till mamma. Hon åker till Chile på fredag och är borta i 3 veckor.
Bye
onsdag 27 juni 2012
Fyllt år
Idag har jag fyllt år. Dagen började med att jobba 4h. Sen åkte jag till Uppsala för en tid hos läkaren. Rådgivning inför IVF 3, sen tillbaka till jobbet till 18. Väl hemma stod maten på bordet och ca en timme senare kom S kusin, föräldrar och mina föräldrar.
Det här fick jag av mina föräldrar
Cobra amp set + Driver.
Jag blev överlycklig.
Jag hade lovat mig själv att jag skulle unna mig ett nytt golfset när jag sänkt mig till hcp 18 men nu får jag väl se till att göra det med hjälp av ett nytt set.
Av S fick jag en golfresa till Åland.
Den perfekta presenten, helt i min smak. Slår en dyr väska eller ett smycke med hästlängder.
Av svärföräldrarna fick jag presentkort på Dormy.
Man kan säga att det blev golftema på min födelsedag.
Så nu är man ett år äldre och lite visare.
Känner mig fortfarande som 25 dock.
Bye
Det här fick jag av mina föräldrar
Cobra amp set + Driver.
Jag blev överlycklig.
Jag hade lovat mig själv att jag skulle unna mig ett nytt golfset när jag sänkt mig till hcp 18 men nu får jag väl se till att göra det med hjälp av ett nytt set.
Av S fick jag en golfresa till Åland.
Den perfekta presenten, helt i min smak. Slår en dyr väska eller ett smycke med hästlängder.
Av svärföräldrarna fick jag presentkort på Dormy.
Man kan säga att det blev golftema på min födelsedag.
Så nu är man ett år äldre och lite visare.
Känner mig fortfarande som 25 dock.
Bye
onsdag 13 juni 2012
Ledig
Idag är jag ledig, ska strax åka iväg och shoppa lite. Jag har vuxit ur mina golfkläder. Om två veckor ska vi på bröllop och då ska jag gått ner till 60kg.
Ska verkligen kämpa för det, äta mindre och röra på mig mer.
Om två veckor fyller jag år, då ska vi till läkare för rådgivning och planering för IVF nr 3.
Hoppas hoppas det går vägen den här gången.
Bye
Ska verkligen kämpa för det, äta mindre och röra på mig mer.
Om två veckor fyller jag år, då ska vi till läkare för rådgivning och planering för IVF nr 3.
Hoppas hoppas det går vägen den här gången.
Bye
söndag 10 juni 2012
Besviken
Mensvärken från helvettet. Trots att det har gått så lång tid och så många försök blir jag lite besviken varje gång den kommer. Jag blir aldrig gravid, jag kanske aldrig blir gravid. Det är en sorg för mig. Och jag vet inte hur jag ska hantera den. Vi har ett IVF försök kvar som vi får av landstinget och jag tror inte det kommer att lyckas. Jag hoppas, men det gör jag varje gång.
I höst ska vi försöka igen.
Man kan alltid hoppas på tredje gången gillt.
Bye
I höst ska vi försöka igen.
Man kan alltid hoppas på tredje gången gillt.
Bye
fredag 8 juni 2012
Vikariat
Jag är fortfarande fet men inte längre arbetslös. Jag har fått ett vikariat på en butik här hemma, kan cykla till jobbet och det tar fem minuter med bil. Inga köer och jag sparar en massa på bensin.
Tyvärr så är vågen inte lika positiv. 63 visar den nu. Ush!
Annars är allt bra, S är ute på svensexa så jag är ensam med Bonita som är ute på tomten. Det blir några avsnitt utav Greys Anatomy. Har kollat fem säsonger och är inne på den sjätte. Riktigt bra faktiskt.
Bye
Tyvärr så är vågen inte lika positiv. 63 visar den nu. Ush!
Annars är allt bra, S är ute på svensexa så jag är ensam med Bonita som är ute på tomten. Det blir några avsnitt utav Greys Anatomy. Har kollat fem säsonger och är inne på den sjätte. Riktigt bra faktiskt.
Bye
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)
