Jag är fortfarande fet men inte längre arbetslös. Jag har fått ett vikariat på en butik här hemma, kan cykla till jobbet och det tar fem minuter med bil. Inga köer och jag sparar en massa på bensin.
Tyvärr så är vågen inte lika positiv. 63 visar den nu. Ush!
Annars är allt bra, S är ute på svensexa så jag är ensam med Bonita som är ute på tomten. Det blir några avsnitt utav Greys Anatomy. Har kollat fem säsonger och är inne på den sjätte. Riktigt bra faktiskt.
Bye
fredag 8 juni 2012
tisdag 8 maj 2012
Fortfarande arbetslös
Jag är fortfarande arbetslös och det är så tråkigt! Jag går mest hemma och städar, tvättar, handlar och lagar mat. Mitt liv känns väldigt spännande just nu.
Jag har sökt massor med jobb och har varit på två intervjuer. Två för samma jobb. De skulle ha hört av sig förra veckan med ett svar men än har jag inte hört något.
Förra veckan var jag förbi en affär här hemma för att höra om de hade kommit igång med rekryteringsprocessen, de sa att de skulle höra av sig den här veckan om intresse fanns.
De har inte ringt.
Det här är så trist!
Please please ge mig ett jobb nu!
Bye
Jag har sökt massor med jobb och har varit på två intervjuer. Två för samma jobb. De skulle ha hört av sig förra veckan med ett svar men än har jag inte hört något.
Förra veckan var jag förbi en affär här hemma för att höra om de hade kommit igång med rekryteringsprocessen, de sa att de skulle höra av sig den här veckan om intresse fanns.
De har inte ringt.
Det här är så trist!
Please please ge mig ett jobb nu!
Bye
söndag 22 april 2012
Bättre
Nu mår jag bättre, fysiskt och psykiskt. I slutet på maj ska vi till läkaren och göra upp en plan för ivf 3.
I fredags hade vi vin kväll. Och igår fick jag betala för det. Riktigt bakis var jag. Kräktes och kunde inte ens få i mig vatten. Illa, att man aldrig lär sig.
S är hos M och spacklar, sen ska vi till Bauhaus och köpa golv till vårt nya sovrum. S har gjort om ett rum som vi hade som förråd. Nu har den ett fönster och vitmålade väggar. Bara golvet som saknas så blir det ett riktigt sovrum.
I fredags var jag på intervju. De ska ringa mig om jag är aktuell för intervju 2. Hoppas hoppas.
Bye
I fredags hade vi vin kväll. Och igår fick jag betala för det. Riktigt bakis var jag. Kräktes och kunde inte ens få i mig vatten. Illa, att man aldrig lär sig.
S är hos M och spacklar, sen ska vi till Bauhaus och köpa golv till vårt nya sovrum. S har gjort om ett rum som vi hade som förråd. Nu har den ett fönster och vitmålade väggar. Bara golvet som saknas så blir det ett riktigt sovrum.
I fredags var jag på intervju. De ska ringa mig om jag är aktuell för intervju 2. Hoppas hoppas.
Bye
torsdag 12 april 2012
Inlagd
Jag blev inlagd på sjukhus i tisdags. Jag hade fruktansvärda magsmärtor så vi åkte till Akademiska gynmottagningen där de har öppet dygnet runt.
Det visade sig att jag hade vätska i buken. Så jag fick ligga kvar över natten.
Mina äggstockar var tydligen ganska stora och några blåsor hade spruckit och vätskan hade gått in i buken.
Men efter natten mådde jag bättre, men jag fortsatte blöda väldigt mycket.
Så pass mycket att mina blodvärden var väldigt låga.
Tyvärr var jag aldrig gravid, som jag misstänkte.
Och vi måste vänta för försök 3.
Min kropp måste vila och jag själv vill ta en paus så vi siktar på augusti någon dag.
Det vore fantastiskt om jag blev spontant gravid.
Jag tvivlar faktiskt på att det kan funka på tredje försöket.
Och då vet jag inte vad som händer med mig och S.
Jag kan inte se oss tillsammans så länge till faktiskt.
Han kan inte tänka sig ett liv utan barn.
Och ett liv med mig kanske blir utan barn.
Ush!
Bye
Det visade sig att jag hade vätska i buken. Så jag fick ligga kvar över natten.
Mina äggstockar var tydligen ganska stora och några blåsor hade spruckit och vätskan hade gått in i buken.
Men efter natten mådde jag bättre, men jag fortsatte blöda väldigt mycket.
Så pass mycket att mina blodvärden var väldigt låga.
Tyvärr var jag aldrig gravid, som jag misstänkte.
Och vi måste vänta för försök 3.
Min kropp måste vila och jag själv vill ta en paus så vi siktar på augusti någon dag.
Det vore fantastiskt om jag blev spontant gravid.
Jag tvivlar faktiskt på att det kan funka på tredje försöket.
Och då vet jag inte vad som händer med mig och S.
Jag kan inte se oss tillsammans så länge till faktiskt.
Han kan inte tänka sig ett liv utan barn.
Och ett liv med mig kanske blir utan barn.
Ush!
Bye
måndag 9 april 2012
Ivf nr 2
Vi har gått igenom ivf nr 2 och det verkar bli misslyckat igen. Idag är jag inne på ruvardag 12 och fick en blödning. Ska ta graviditets test på söndag, men jag tror att det är kört tyvärr.
Jag sa till S förut att om det inte funkar den här gången så vill jag ta en paus. Och försöka en tredje gång efter sommaren.
Och så får det nog bli för jag orkar inte proppa i mig en massa hormoner för att sen bara bli besviken.
Att det ska vara så lätt för vissa och nästan omöjligt för andra.
Det värsta är att jag sen kommer bli tvungen och lämna S.
Varför ska han leva i ett barnlöst liv när det är jag som inte kan få barn.
Jag vill inte missunna honom.
Allt känns så himla trist ju nu, vill bara sova igenom några månader nu.
Bye
Jag sa till S förut att om det inte funkar den här gången så vill jag ta en paus. Och försöka en tredje gång efter sommaren.
Och så får det nog bli för jag orkar inte proppa i mig en massa hormoner för att sen bara bli besviken.
Att det ska vara så lätt för vissa och nästan omöjligt för andra.
Det värsta är att jag sen kommer bli tvungen och lämna S.
Varför ska han leva i ett barnlöst liv när det är jag som inte kan få barn.
Jag vill inte missunna honom.
Allt känns så himla trist ju nu, vill bara sova igenom några månader nu.
Bye
onsdag 21 mars 2012
Fortfarande arbetslös
Jag är tyvärr fortfarande arbetslös och för att få tiden att gå har jag börjat träna. Jag tränade i torsdags, igår och idag. Ska nog åka imorgon förmiddag också.
Jag har sökt en hel del jobb och hoppas att någon nappar snart för det är inte kul och gå runt hemma. Jag försöker verkligen vara positiv och tänka på att allt har en mening men just nu är inte självförtroendet på topp tyvärr.
Bye
Jag har sökt en hel del jobb och hoppas att någon nappar snart för det är inte kul och gå runt hemma. Jag försöker verkligen vara positiv och tänka på att allt har en mening men just nu är inte självförtroendet på topp tyvärr.
Bye
måndag 12 mars 2012
No job
I´ve got no job. För ca 3 veckor sedan hade jag ett möte med mina chefer och de tyckte att jag hade varit disträ och inte tillräckligt serviceinriktad. Så jag skulle skärpa mig. Vilket jag gjorde, tyckte jag. I måndags hade jag ett möte med min närmsta chef och hon tyckte att jag hade ansträngt mig. I onsdags fick jag veta att min provanställning inte skulle bli en tillsvidareanställning. Jag skulle ha jobbat i helgen men jag sa att jag inte ville det. Jag har nu varit arbetslös i 5 dagar och har redan tröttnat. Det är jättetråkigt och gå hemma, och jag hoppas verkligen att jag får ett jobb snart.
Suck!
Man känner sig verkligen misslyckad.
31 år och arbetslös.
Jippie!
Ush.
Bye
Suck!
Man känner sig verkligen misslyckad.
31 år och arbetslös.
Jippie!
Ush.
Bye
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)