torsdag 2 februari 2012

Illa

Nu är det illa! Vågen visar 61.6. 61.6!!!! Jag dör!
Därför gör jag upp en lite plan nu; inget godis, ingen glass, inga bullar eller kakor, läsk och chips tills vågen visar 55kg.
Det får ta hur lång tid som helst men det ska ske.
Såhär kan det inte fortsätta, gång på gång gör jag samma misstag och jag märker inte ens det.
Jag märker inte när jag börjar äta mer, när jag tappar kontrollen och tillslut visar vågen att jag har gått upp 7kg. 7kg är väldigt mycket.
Så nu blir träning och kontrollerad matintag.
Framförallt mycket träning.

Tre gånger i veckan under 2 månader.
Nonstop.

Bye

tisdag 20 december 2011

Hänt igen

Suck nu har det hänt igen.. Jag var fin och smal hela sommaren. Pendlade från 53-54 kg. Nu visar vågen 57.5kg. 57.5kg!!
Ush! Förmodligen så har det med hormonerna att göra, jag läste lite på nätet om IVF och det är tydligen ganska vanligt att man går upp i vikt. Sen har jag varit väldigt onyttig på sistone. Så jag får väl skylla mig själv. Nu blir det bootcamp, ingen godis, läsk och chips. Jag har lyckats hålla upp 4 dagar.
Att det alltid ska hända, jag blir så trött!

Bye

tisdag 29 november 2011

Berätta lite

Tänkte att jag skulle berätta lite om vad jag gått igenom.
I mars förra året slutade jag med p-piller för vi ville försöka bli gravida, månaderna gick men inget hände.
När det hade gått ett år bestämde vi oss för att göra en fertilitets utredning.
Vi gick till en privat klinik och allt såg bra ut. Men de hittade en myom hos mig som de beslöt för att operera. De skickade en remiss till Uppsala. Det här var i början på mars.
Sommaren gick och ingen operation.
I slutet på augusti ringde de från Akademiska i Uppsala och bokade in mig för en operation.

Jag opererades och det gick bra. Min läkare som utförde operationen sa att det skulle bli IVF för oss eftersom jag har endometrios. Och eftersom Akademiska inte har några köer fick vi börja med en gång.

I september började jag med nässpray behandlingar, normalt gör man det under ca 2 veckor men eftersom min endometrios var tillbaka så fick jag ta sprayen i över en månad.
Sen var det dags för hormonsprutor, och det var under 10 dagar.
Därefter var det äggplockning. Två dagar senare blev det äggåterföring.
Sen skulle vi vänta.
I 18 dagar exakt.
Idag har det gått 12 dagar och igår fick jag en brunfärgad blödning.
Idag var blödningen röd.
Det bådar inte gott tyvärr.

Jag ringde till Akademiska och frågade om jag skulle fortsätta med mina vagitorer som jag tagit sedan äggåterförandet.
Det skulle jag.

Så nu ska jag iallafall ta ett graviditetstest på måndag nästa vecka.

Väntan är olidlig.

Bye

fredag 18 november 2011

Snart läggdags

Idag började jag 05.00, vilket innebär att jag går upp 3.20. Halv fyra på natten satt jag och åt frukost. Jag var helt säker på att min arbetstid var 5-17 men det var 5-13, så det var inte helt fel att vara hemma strax efter 14. Nu väntar jag på att S ska komma hem så vi kan äta middag tillsammans som jag lagat. Oftast är han hemma strax efter 16 men idag skulle han vara på en mässa med sitt jobb.
För min del är det snart läggdags eftersom jag börjar 05.00 imorgon. 5-16 är arbetstiden för helgen.

Men mån och tis är jag ledig och då ska jag förhoppningsvis träffa A som jag försökt träffa i flera veckor nu.

Bye

onsdag 9 november 2011

Idag är jag ledig, har lämnat bilen på service så jag är strandad hemma. Jag har haft i bilen i två år och jag har aldrig servat den. Så innan vintern kommer tänkte jag att det kan vara bra och göra det. Femtusen kr fattigare kommer jag bli. Det är dyrt att ha bil.

Jag blev lite besviken på mitt jobb häromdagen. Vi var ett gäng som skulle börja jobba heltid, 75% med det vi gör nu och 25% inom en annan avdelning. Vi hade möte om det förra veckan och nu i måndags hade vi ett till möte, där cheferna sa att det inte blir något med den andra avdelningen.
Så himla trist. Sanningen är ju att jag klarar mig inte på en 75% lön.
Visst jag har sparpengar, men det kontot ska öka inte minska.
Jag hoppas verkligen det löser sig snart.
Jag känner mig för gammal för att flaxa runt bland jobb.
Annars är allt bra.

Bye

måndag 17 oktober 2011

Alltför sällan

Och så är hösten nästan slut också. Jag skriver alltför sällan märker jag. Livet rullar på, ingen mer golf, nytt jobb och kallare dagar. Men jag trivs, sa upp mig efter 4 år och börjat på något helt nytt. Vi får se vart det leder. Känns bra än så länge och jag är glad att jag vågade byta. Dessvärre gick jag ner i lön och det är aldrig kul, men ibland är inte pengar allt.

Annars är allt som vanligt. Bra med S och förhoppningsvis kommer vi iväg på en solsemester i vinter.
Ska försöka skriva lite oftare.

Bye

måndag 15 augusti 2011

Semestern slut

Och så var semestern slut. Vi har haft kanonväder och spelat en massa golf. Jag har hcp 23.2 nu. Hade jag puttat bättre hade mitt hcp blivit betydligt lägre. Planen var att åka till Västervik i två dagar och spela, men ingen kunde ta hand om Bonita så vi spelade på Bro Hof istället, på The Stadium Course där Nordea Masters spelades.
Jag fick 35 poäng! Och spelade med samma boll hela rundan.
Men nu är det dags att jobba, och självklart lyckades jag stuka eller bryta lilltån i lördags och går omkring haltandes med en svullen fot.

Bye