måndag 10 november 2008

Lediga måndag

Sitter och njuter av min lediga måndag. Jag är aldrig ledig på måndag men eftersom det är inventering imorgon och jag får jobba onsdag också fick jag vara ledig idag. Jag klagar inte, jag är ledig på torsdag också. Ska strax bege mig till stan. Helgen var lugn hos S. Vi har haft en fin vecka. Igår var vi hos hans föräldrar på fika, åkte sen till mina föräldrar på middag. Vi började prata om att flytta ihop osv och mamma tyckte att jag skulle hyra ut min lgh ett halvår och flytta in hos S. Som ett test, funkade det inte så kunde jag alltid flytta tillbaka till min lgh. Det kanske inte är en sån dum idé ändå. Jag har alltid sagt nej till att flytta in till honom för han köpte hemmet med sitt x. Nu har han bott ensam sen maj juni förra året och gjort om i princip allt. Men jag har ändå hakat upp mig på det lite. Men det börjar faktiskt gå över. Och det kanske inte är så dumt och testa först innan man satsar miljoner och inser tre månader senare att det inte funkar och bo ihop.
Well får se vad som händer.
Bye

tisdag 4 november 2008

Tristess

Jag är själv på min avdelning och har varit det sen fyra. Slutar om en timme och 20 minuter men jag tror jag dör av tristess snart. Har ingen och prata med och i överlag är det väldigt lugnt. Ush. Imorgon ska min lägenhet värderas, det blir spännande. Funderar på att köpa en tvåa istället, samtidigt har jag och S pratat om att köpa något tillsammans. Jag får se hur jag gör. Vet ju inte när det skulle bli av isåfall. Men det är klart, får jag välja väljer jag hus med S.
Nej back to work nu.
Bye

måndag 3 november 2008

November

Var tog hösten vägen, det är november nu. November, snart är det jul, hjälp. Men det är 35 dagar kvar till Thailand, lovely. Helgen var lugn, jag var ledig och skulle egentligen ha gått ut i lördags men B;a var för bakis så vi sköt upp det. Det blev mys med S istället. Vi har haft det lite fnurrigt men nu är allt på sin plats igen. Jag måste bli lugnare och snällare. Det är 5 veckor kvar till resan och jag hoppas vi kan ha det problemfritt under den tiden.
Bye

tisdag 28 oktober 2008

Högbergs

Idag har jag träffat B;a. Det var längesen vi sågs, vi satt på högbergs och drack öl och vin. Och åt mat. I helgen ska vi ut och parta. Det var alldeles för länge sen jag gick ut, om man inte räknar gången jag gick ut med jobbet men det gör jag inte. Ikväll sover jag ensam för första gången på 5 dagar. Känns sådär. Ska sova själv imorn också.
Bye

söndag 26 oktober 2008

Vintertid

Fy nu har det blivit vintertid. Tur att man har en Thailand resa och se fram emot. Annars vet jag inte vad jag hade gjort. Visserligen brukar jag inte bli deppig på hösten men hur kul är det med evig mörker, nej tacka vet jag en strand på Koh Chang i två veckor. Sen att man är 15000 kr fattigare får man ta. I helgen har jag bara jobbat och varit med S. Riktigt tråkig är jag men det är ju faktiskt höst.
Bye

måndag 13 oktober 2008

Livet rullar på

Ush vad jag är dålig på att uppdatera, men livet rullar på. Jobbar mest, tränar alldeles för lite och myser med S. Vi hade en hel helg nu. Eller iaf lör och sön. I fredags träffade jag A och det blev lite senare än vad jag hade tänkt. Det hela slutade med att jag klev ur en taxi som inte kunde hitta adressen som jag angav, skrev ett sms till S där det stod att jag antagligen inte kunde komma hem till honom för jag hade gått vilse. Han plockade upp mig ca 10 min senare, måttligt glad, snarare rätt förbannad. Av respekt sov jag på soffan. Men vi löste det på lördagen och hade mys hela resten av helgen. Jag är vansinnigt kär i honom och hoppas på att vara det länge.
Nu ska det sovas.
Bye

torsdag 2 oktober 2008

Oktober

Ush nu är det oktober. Men det positiva är att Thailand närmar sig. Som jag längtar, det ska bli så skönt. I helgen ska jag och S till B;a, hon har födelsedags kalas. De ska antagligen ut också men för mig blir det hemgång, jag jobbar hela helgen och det är aldrig skoj och gå ut och festa då. Man kan aldrig riktigt slappna av. Men fy vad jag har blivit tråkig. Snart kan jag väl lika gärna bosätta mig i ett hus ute på landet med tre ungar.
Well well. Sovdags.
Bye